email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul formular 097 a fost aprobat si de Finante

TVAincasareformular 097OANAF nr. 1529/2012


Va informam ca Finantele au aprobat ordinul presedintelui ANAF nr 1529/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare".

Este atasat la acest articol fisierul PDF necesar a fi depus pana in 25 octombrie 2012 de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care au obligatia sa notifice organele fiscale cu privire la aplicarea sistemului TVA la incasare sau cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem, si anume:

- persoanele impozabile a caror cifra de afaceri din perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei si care vor aplica sistemul TVA la incasare incepand cu 1 ianuarie 2013;

- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) din Codul Fiscal in perioada 1 octombrie 2012 - 31 decembrie 2012 si a caror cifra de afaceri de la momentul inregistrarii in scopuri de TVA si pana la sfarsitul anului 2012 nu depaseste plafonul si care vor aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul 2013;

- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9^1) din Codul Fiscal in perioada 1 octombrie 2012 - 31 decembrie 2012 si a caror cifra de afaceri, realizata in cursul anului 2012 in perioada in care au fost inregistrati in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal nu depaseste plafonul si care vor aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul 2013;

- persoanele impozabile a caror cifra de afaceri din anul precedent nu depaseste plafonul si care vor aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a depasit plafonul.

Persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare incepand cu 1 ianuarie 2013, intrucat cifra de afaceri din perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 nu depaseste plafonul, nu aplica pentru anul 2013 prevederile referitoare la plafonul cifrei de afaceri din anul precedent, respectiv nu iau in considerare operatiunile realizate dupa data de 1 octombrie 2012 pentru determinarea plafonului pentru anul 2012, aceste persoane fiind obligate sa depuna notificarea pana la 25 octombrie 2012.

Formularul 097 se utilizeaza si pentru solicitarile de aplicare a sistemului TVA la incasare incepand cu 1 ianuarie 2013.

Depunere
Notificarea privind aplicarea sistemului TVA la incasare se depune la organul fiscal competent, astfel:
a) pentru intrarea in sistem:
- pana pe 25 octombrie 2012 inclusiv - persoanele impozabile care, in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012, inclusiv, au realizat o cifra de afaceri care nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei,
- pana pe 25 ianuarie 2013 inclusiv - persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA in perioada 1 octombrie 2012 - 31 decembrie 2012 si care nu depasesc plafonul de 2.250.000 lei in perioada in care au fost inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal;
- pana pe 25 ianuarie inclusiv - persoanele impozabile care in anul precedent au realizat o cifra de afaceri care nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei si nu au aplicat sistemul TVA la incasare in anul precedent;

b) pentru iesirea din sistem:
- pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care persoana impozabila a depasit plafonul.


Exceptii
Nu au obligatia depunerii formularului:
- persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA incepand cu 1 ianuarie 2013, aceste persoane fiind inregistrate, din oficiu de organele fiscale, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare cu data inregistrarii acestora in scopuri de TVA;
- persoanele impozabile a caror cifra de afaceri, calculata potrivit dispozitiilor art. 134^2 alin. (3) lit. a) din Codul Fiscal, din perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012, depaseste plafonul de 2.250.000 lei;
- persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare in anul precedent si care continua aplicarea sistemului ca urmare a faptului ca cifra de afaceri nu a depasit in anul calendaristic precedent plafonul de 2.250.000 lei.

Alte precizari
Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet, corect si complet, toate datele prevazute:
- un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu confirmare de primire;
- un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile.


Sursa: descarca-programe.ro


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAincasareformular 097OANAF nr. 1529/2012


Data aparitiei: 16 Octombrie 2012

Votati articolul "Noul formular 097 a fost aprobat si de Finante":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X