email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Normele actuale de TVA: Patru solutii rapide pe termen scurt discutate de ECOFIN

Normele actuale de TVA: Patru solutii rapide pe termen scurt discutate de ECOFIN
tvafrauda fiscalataxare inversa

ECOFIN ( Formatiunea Afaceri Economice si Financiare) a Consiliului Uniunii Europene a adoptat in data de 2 octombrie urmatoarele solutii rapide prezentate initial de Comisie privind normele actuale de TVA  la nivelul Uniunii Europene:

 • stocurile „call-off”: Propunerile prevad un tratament simplificat si uniform pentru acordurile privind stocurile de tip „call-off”, in cazul in care un furnizor transfera stocuri aflate la dispozitia unui achizitor cunoscut intr-un alt stat membru;

 • numarul de identificare a TVA: Pentru a beneficia de o scutire de TVA pentru livrarea intracomunitara de bunuri, numarul de identificare a clientului va deveni o conditie suplimentara;

• operatiunile in lant: In vederea cresterii certitudinii juridice in stabilirea TVA pentru operatiunile in lant, propunerile stabilesc criterii uniforme;

 • dovada furnizarii in interiorul UE: Se propune un cadru comun de reglementare pentru dovezile de documentare necesare pentru a solicita o scutire de TVA pentru livrarile intracomunitare.
 

Consiliul va adopta directiva dupa emiterea avizului de catre Parlamentul European.

 

Mecanism de taxare inversa pentru combaterea fraudei fiscale

O alta propunere de directiva va permite statelor membre care sunt cel mai grav afectate de frauda TVA sa aplice temporar o inversare generalizata a datoriei TVA. Acest asa-numit mecanism generalizat de „taxare inversa” implica transferarea raspunderii pentru platile TVA de la furnizor catre client. Comisia a emis propunerea in decembrie 2016 la cererea statelor membre afectate in mod special de frauda TVA. Se asteapta ca directiva sa fie adoptata fara discutii ulterioare, dupa ce Parlamentul European isi va da avizul.

Implementarea mecanismului generalizat de taxare inversa a TVA-ului poate contribui semnificativ la reducerea incidentei fraudelor in domeniul TVA si la cresterea gradului de conformare, este de parere ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici. “In unele situatii, decalajul TVA este atat de mare, incat acest mecanism este printre putinele optiuni de politica fiscala care ar putea genera rezultate pe termen mediu. Cu totii cunoasteti faptul ca Romania a propus o abordare mai incluziva, bazata pe intelegerea faptului ca succesul Uniunii Europene este posibil doar daca toate statele membre au de castigat, precum si a faptului ca atunci cand un grup de state se confrunta cu probleme grave, institutiile UE trebuie sa se manifeste drept un partener activ si flexibil in ceea ce priveste identificarea celor mai bune solutii.”, a declarat ministrul la ECOFIN (Formatiunea Afaceri Economice si Financiare), in Luxemburg, potrivit unui comunicat MFP.

In ceea ce priveste pozitia Romaniei referitoare la mecanismul generalizat de taxare inversa a TVA, ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, prezent la sedinta ECOFIN, a subliniat faptul ca Romania va sustine initial un proiect-pilot al mecanismului generalizat de taxare inversa cu extinderea ulterioara si catre alte entitati. Mai multe detalii despre taxarea inversa a TVA am oferit in acest articol.

Noi suntem de acord si sprijinim cu solutia de compromis propusa de catre presedintia austriaca si speram ca implementarea acestui mecanism va fi mult mai rapida decat parcursul din ultimii trei ani pe acest subiect.”, a declarat Teodorovici.
 

Reduceri de TVA pentru publicatiile electronice

Inca o propunere de directiva adoptata de Consiliu a convenit asupra unei propuneri care permite statelor membre sa aplice cote reduse, foarte reduse sau cote zero de TVA pentru publicatiile electronice, aliniind astfel normele in materie de TVA pentru publicatiile electronice cu cele pentru publicatiile pe suport fizic. Directiva va fi adoptata fara discutii ulterioare odata ce textul va fi finalizat in toate limbile oficiale ale Uniunii Europene, potrivit ceccar.ro.
 

Consiliul adopta masuri de imbunatatire a cooperarii administrative pentru a preveni frauda in materie de TVA

Regulamentul abordeaza cele mai raspandite forme de frauda transfrontaliera, prin imbunatatirea modului in care administratiile fiscale coopereaza atat intre ele, cat si cu alte organe de aplicare a legii. Regulamentul va intra in vigoare la douazeci de zile de la data publicarii sale in Jurnalul Oficial, iar majoritatea dispozitiilor sale se vor aplica de la 1 ianuarie 2020.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvafrauda fiscalataxare inversa


Data aparitiei: 04 Octombrie 2018

Votati articolul "Normele actuale de TVA: Patru solutii rapide pe termen scurt discutate de ECOFIN":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X