email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura pentru o societate care isi suspenda activitatea

procedura suspendare activitate firmacodul fiscalcontracte utilitatiaplicarea regimului derogatoriu



Va prezentam mai jos etapele de care va tine cont o societate care isi suspenda activitatea. Vom stabili astfel in ce masura se depun declaratiile fiscale cu 0 daca nu se cere aplicarea regimului derogatoriu.

Solutia consultantului:

Mai intai trebuie ca societatea sa procedeze la indeplinirea formalitatilor la registrul comertului, prin depunerea cererii de inscriere de mentiuni privind suspendarea activitatii societatii pentru o durata ce nu poate fi mai mare de 3 ani potrivit art. 237 alin. 2 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale. In timpul perioadei de inactivitate temporara societatea nu trebuie sa deruleze nicio tranzactie si este recomandat sa suspende contractele pentru utilitati si sa inchida conturile bancare.

Daca intervin modificari in vectorul fiscal ca urmare a starii de inactivitate (spre exemplu, societatea nu mai are calitatea de angajator ca urmare a incetarii tuturor contractelor de munca) se va depune la organul fiscal formularul 010 “Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” in termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii de mentiuni la registrul comertului, dupa cum se prevede la art. 771 alin. 2 din Codul de procedura fiscala .

In situatia in care societatea este inregistrata in scopuri de TVA, organele fiscale procedeaza la anularea, din oficiu, a inregistrarii incepand cu data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului, in baza prevederilor art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si Procedurii aprobate prin OPANAF 700/2012.

Separat, societatea poate solicita organului fiscal pe baza de cerere aprobarea regimului de declarare derogatoriu pentru depunerea celorlate declaratii fiscale (100, 101, 112 etc.), daca indeplineste si celelate conditii cumulative prevazute la cap. A pct. 3 din Procedura aprobata prin OPANAF 1221/2009, cum sunt cele referitoare la nedesfasurarea niciunui activitati, neobtinerea niciunui venit, nedispunerea de personal angajat si neplata de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului, depunerea tuturor declaratiilor si plata tuturor obligatiilor cu care figureaza in evidenta fiscala etc.

De mentionat ca regimul de inactivitate temporara nu trebuie confundat cu regimul de declarare derogatoriu. Inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului, pe baza de cerere de inscriere de mentiuni este o conditie necesara, dar nu si suficienta pentru obtinerea regimului derogatoriu de declarare, societatea trebuind sa indeplineasca si celelalte conditii anterior amintite.

Cu alte cuvinte, societatile comerciale care sunt in inactivitate temporara inscrisa in registrului comertului nu sunt supuse automat regimului de declarare derogatoriu, daca nu au solicitat ori nu au obtinut acest regim de la organul fiscal (care poate sa-l aprobe pe baza de decizie), cele doua notiuni nefiind echivalente.
In lipsa aprobarii regimului derogatoriu de declarare, societatea trebuie sa depuna declaratiile fiscale pentru acele tipuri de obligatii cu care inca mai figureaza in vectorul fiscal, chiar daca obligatiile de plata datorate sunt zero, dupa cum se prevede la art. 81 alin. 3 lit. d din Codul de procedura fiscala .

In ceea ce priveste TVA, in perioada de inactivitate temporara, cand codul de inregistrare in scopuri de TVA este anulat, societatea nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor de bunuri si servicii, dar colecteaza taxa pentru operatiunile impozabile desfasurate, chiar si intamplator, in aceasta perioada conform art. 11 alin. 13 din Codul fiscal .

De asemenea, potrivit art. 148 alin. 1 lit. c din Codul fiscal si pct. 53 alin. 8 din Normele metodologice societatea trebuie sa ajusteze TVA pentru activele corporale fixe, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital, care nu sunt amortizate integral la data intrarii in inactivitate temporara. Ajustarea se efectueaza pentru valoarea ramasa neamortizata si se reflecta in ultimul decont de taxa depus inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA sau in formularul 307. In mod asemanator se procedeaza si pentru ajustarea TVA aferenta bunurilor de capital, prevazuta la art. 149 alin. 4 lit. a pct. 1 din Codul fiscal si pct. 54 alin. 6 din Normele metodologice.




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura suspendare activitate firmacodul fiscalcontracte utilitatiaplicarea regimului derogatoriu


Data aparitiei: 30 Ianuarie 2013

Votati articolul "Procedura pentru o societate care isi suspenda activitatea":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X