email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce tratament fiscal aplicam unor cheltuieli efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare?

evaluarecomisie de evaluarecheltuieli cadouricheltuieli acreditarecodul fiscal

In analiza de mai jos, vom vedea cum se trateaza cheltuielile efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare, mentinere acreditare pentru firma: cazare si masa platite pentru membrii comisiei de evaluare, decontarea combustibilului pentru deplasarea la firma noastra, cumpararea si oferirea de produse, precum si masa comandata pentru salariatii societatii care au stat peste program pentru a sprijini procesul.

Potrivit art, 25 alin. (1) din Codul fiscal, pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, precum si taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale.

Cheltuielile aferente deplasarii membrilor comisiei de evaluare nu pot reprezenta cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice a societatii, acestea reprezentand cheltuieli nedeductibile in masura in care sunt suportate de aceasta.

Societatea are posibilitatea efectuarii de cheltuielii pentru acordarea unor cadouri, tratatii si mese insa acestea trebuie acordate partenerilor de afaceri efectuate in scopul desfasurarii afacerii. Justificarea unor asemenea cheltuieli pentru fi considerate deductibile limitat urmeaza a fi legata prin urmare de asemenea evenimente, negocieri, intalniri cu partenerii de afaceri.

In concluzie, totalitatea cheltuielilor suportate de societate de natura celor analizate nu vor reprezenta cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.

In ceea ce priveste masa suportata de angajator pentru propii salaiati, indiferent de cuantum suportata de angajator, aceasta este considerata avantaj impozabil. Potrivit alin. (3) lit. b) al art. 76 din Codul fiscal, sunt considerate avantaje impozabile cazarea, hrana, imbracamintea, personalul pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei.

Exceptate de la plata impozitului pe venit, astfel cum dispune art. 76 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal sunt doar drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare. Prin urmare, in situatia in care societatea acorda o masa gratuita salariatilor care nu se incadreaza printre persoanele care au dreptul potrivit unor dispozitii legale la drepturi/alocatii de hrana, contravaloarea acesteia este considerata, din punct de vedere fiscal, avantaj impozitat prin cumulare cu celelalte venituri salariale primite in luna respectiva.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.


de Dani Cucu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarecomisie de evaluarecheltuieli cadouricheltuieli acreditarecodul fiscal


Data aparitiei: 14 Iulie 2016

Votati articolul "Ce tratament fiscal aplicam unor cheltuieli efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X