email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare reevaluare. Cum facem inregistrarile si amortizarea fiscala?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileinregistrare reevaluareamortizaremijloc fixamortizarea fiscala


Analizam mai jos situatia in care se reevalueaza o cladire in luna octombrie 2013. Valoarea de intrare a cladirii este 60.200 lei. Amortizarea cumulata este 6.880 lei (amortizare inregistrata in 48 de luni). Valoarea justa, conform raportului de reevaluare este 22.000 lei. Durata normala de functionare este 420 de luni.

2812 = 212 6880

6813 = 212 31320

Vom stabili in ce masura este corecta inregistrarea de mai sus, precum si daca se pot inregistra aceste note contabile in luna octombrie sau daca ar trebui inregistrate numai la sfarsitul anului. De asemenea, vom stabili cum se va calcula in continuare amortizarea si la ce se refera prevederile din Codul fiscal art. 7, alin. (33), lit. c): "..valoarea fiscal ramasa neamortizata a mijloacelor fixe se recalculeaza pana la nivelul celei stabilite pe baza costului de achizitie....etc.".

Precizam, astfel, ca inregistrarile contabile sunt corecte daca in rezerva din reevaluare nu este inregistrata o suma referitoare la acel activ.
 
Potrivit prevederilor pgf. 55, alin.(1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE si cu Directiva a VII-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, evaluarea imobilizarilor corporale, cu ocazia inventarierii, se face la valoarea de inventar, stabilita in functie de utilitatea bunului, starea acestuia si pretul pietei.

De asemeni la pgf. 121 din aceleasi Reglementari contabile se prevede ca entitatile pot proceda la reevaluarea imobilizarilor corporale existente la sfarsitul exercitiului financiar, astfel incat acestea sa fie prezentate in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari in situatiile financiare intocmite pentru acel exercitiu, iar la pgf. 122, alin. (1) este specificat ca reevaluarea imobilizarilor corporale se face la valoarea justa de la data bilantlui.
 
In concluzie reevaluarea imobilizarilor, daca se face, trebuie facuta la data bilantului si inregistrata la aceasta data astfel incat acestea sa fie prezentate in Situatiile financiare anuale la valoarea justa.
 
Potrivit prevederilor art. 7, alin. 33, lit. c) valoarea noua reevaluata a unui mijloc fix nu poate sa scada mai mult decat valoarea ramasa a mijlocului fix calculata plecand de la costul de achizitie, costul de productie sau valoarea de piata (numai pentru mijloacele fixe primite cu titlu gratuit sau aduse ca aport) si utilizand regimul de amortizare ales la punerea in functiune a mijlocului fix.

Acest articol impune ca limita fiscala de descrestere a valorii unei imobilizari prin reevaluare valoarea de intrare in gestiune recalculata. In concluzie daca imobilizarea nu a avut anterior o reevaluare pozitiva ea nu va putea fi evaluata in jos, iar daca a avut atunci ii va putea fi redusa valoarea pana la limita valorii de intrare in gestiune recalculata (valoarea de intrare din care s-a dedus amortizarea calculata potrivit prevederilor art. 24 din Codul fiscal).
 
Daca din punct de vedere contabil puteti face nota contabila de reducere a valorii cladirii:

6811. "Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizarilor"    =    2812 "Amortizarea constructiilor", din punct de vedere fiscal valoarea amortizabila ramane neschimbata (daca nu a mai fost reevaluata niciodata).
 
Daca valoarea justa a cladirii ramane 22.000 lei atunci va trebui sa aveti doua registre de calcul a amortizarii cladirii: unul fiscal si unul contabil:

- Registrul fiscal va continua calculul amortizarii cladirii pornind de la valoarea de intrare, iar amortizarea obtinuta va fi utilizata ca deduceri de amortizare la calculul impozitului pe profit.
 
- Registrul contabil de amortizare a mijlocului fix va determina amortizarea lunara pornind de la valoarea noua de 22.000 lei pe durata ramasa si va genera nota lunara de amortizare in contabilitate (cheltuielile cu amortizarea cladirii astfel calculate fiind nedeductibile la calculul impozitului pe profit).

Sursa: PortalContabilitate.ro

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileinregistrare reevaluareamortizaremijloc fixamortizarea fiscala


Data aparitiei: 28 Octombrie 2013

Votati articolul "Inregistrare reevaluare. Cum facem inregistrarile si amortizarea fiscala?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X