email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce inregistrari contabile facem pentru schimbare marfa defecta?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilemarfa defectacreditaviz de insotireinregistrari contabile



Inregistrarile contabile necesare pentru situatiile in care se doreste inlocuirea unor produse defecte dupa achizitie se regasesc in numar semnificativ in evidentele contabile ale societatilor.

Ne propunem sa oferim astfel o solutie concreta pornind de la un caz specific in care o societate A achizitioneaza marfa intracomunitara de la un furnizor dintr-un alt stat membru UE.

Aceasta marfa este vanduta unui client din Romania. Clientul constatat deteriorarea marfii (dupa instalarea produselor).

Furnizorul strain isi recunoaste vina si emite credit memo in luna decembrie 2013 pentru marfa depreciata societatii A, specificand facturile initiale la care se refera. In continuare, se va achizitiona o noua marfa din statul strain in acest an, urmand sa se inlocuiasca marfa depreciata.

Se va vedea astfel cum se inregistreaza in contabilitate aceste credit memo, cum se va inregistra in gestiune marfa care se va inlocui clientului, precum si daca venitul aferent credit memo-ului  inregistrat in decembrie se va echilibra cu o cheltuiala.

Iata care sunt inregistrarile pe care le vom face pentru a solutiona cazul prezentat:

Ati achizitionat marfa :

    =  401

Ati vandut-o clientului :

    =  707

    = 371

Clientul constata ca marfa este necorespunzatoare calitativ si nu v-o poate returna deoarece ea este distrusa.

Furnizorul dvs. admite ca acest lucru s-a intamplat din vina sa si prin acel credit memo accepta practic sa inlocuiasca pe cheltuiala sa marfa necorespunzatoare.

Deci nu veti achita viitoarele facturi ce vor veni impreuna cu noua marfa ce va fi inlocuita.

-    puteti inregistra credit memo ca pe o reducere comerciala de 100% (rabat pentru calitatea nesatisfacatoare a marfii) primita  pentru facturile mentionate in aceasta :

609 =  401 cu suma din credit-memo cu minus

-    soseste noua marfa pe care o inlocuiti clientului : 371  =  401
-    ii trimiteti clientului marfa fara sa o mai facturati (cu Aviz de insotire a marfii cu mentiunea "nu urmeaza factura" ), deoarece nu i-o vindeti, doar o inclocuiti : 607  =  371.

Astfel contul 401 se inchide iar cheltuiala cu minus din 609 echilibreaza cheltuiala din 607 dupa ce descarcati marfa primita a doua oara si pentru care nu obtineti venituri.




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilemarfa defectacreditaviz de insotireinregistrari contabile


Data aparitiei: 15 Ianuarie 2014

Votati articolul "Ce inregistrari contabile facem pentru schimbare marfa defecta?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa sintetica pe platitor - TOP 5 avantaje. Cum sa cunoasteti temeinic situatia financiar-contabila a firmei

    • Obtinerea unei fise pe platitor de la administratia financiara de care apartine entitatea respectiva va ofera informatii pretioase despre cum si-a indeplinit acea societate obligatiile fiscale pana la momentul preluarii. In fisa de platitor puteti observa daca societatea are declaratiile depuse, daca isi achita la timp declaratiile, frecventa declaratiilor sau daca are obligatii platite in plus.   Atentie...» citeste mai departe aici

  • Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite

    • Pe langa functia de control, balantele de verificare servesc si la identificarea erorilor formale de inregistrare care altereaza egalitatile ce trebuie sa existe intre totalurile diferitelor coloanelor si a corelatiilor dintre ele, asigurand astfel exactitatea datelor contabile. Erorile care provoaca lipsa de egalitate intre coloanele balantelor pot fi erori de inregistrare in evidenta sistematica, erori de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei, erori de intocmire a ba...» citeste mai departe aici

  • Bonuri fiscale fara CUI: se poate deduce TVA?

    • Deducerea TVA de pe documentul justificativ bon (fara factura) se poate face daca valoarea bonului (inclusiv TVA) este sub 100 euro si bonul are tiparit codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului. Decontarea bonurilor care nu au CUI-ul beneficiarului trecut Daca bonul fiscal are o valoare mai mare de 100 euro sau nu are tiparit codul de inregistrare in scopuri de TVA, nu se poate deduce TVA. In acest caz, trebuie solicitata de la furnizor ...» citeste mai departe aici

  • Achizitia unui bun second-hand de la o firma platitoare de TVA: 3 pasi de urmat si temeiul legal

    • Prezentam, mai jos, procedura in cazul achizitiei unui bun second-hand de la o firma platitoare de TVA, facturat cu mentiunea "regim special bunuri second-hand - Cod Fiscal art. 312". Regim special pentru bunurile second-hand - studiu de caz Intrebare: "Am achizitionat un produs second-hand de la o firma platitoare de TVA. Firma furnizoare mi-a facut factura cu 0 (zero) TVA si cu mentiunea "regim special bun...» citeste mai departe aici

  • CECCAR solicita abrogarea ordonanțelor de urgenta privind unele masuri fiscale

    • Intr-un context tensionat si controversat, CECCAR (Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania) solicita abrogarea ordonantelor de urgenta referitoare la masurile fiscale publicate recent, pe 21 iunie, in Monitorul Oficial. Organizatia cere initierea unui dialog real si constructiv cu toate partile interesate pentru a identifica solutii fiscale sustenabile. Actualele masuri sunt criticate vehement de catre mediul de afaceri si profesionistii contabili, care se simt trat...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X