email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firma a fost suspendata. Cum corectam erorile?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilecorectare eroriinventarieresuspendarebilantsituatii financiarechitanteOMFP 3055


In cazul firmelor suspendate, se aplica proceduri standard care se pot referi atat la inventariere, cat si corectarea erorilor. Luam ca exemplu o firma care a avut activitatea suspendata pana in iunie 2013.

Pe toata perioda suspendarii nu au fost inregistrate facturile de cheltuieli (extrase, facturi, certificare bilant etc.). In prezent, contabilul intocmeste manualul de politici contabile in care mentioneaza ca sunt considerate erori nesemnificative cele mai mici de 2500 lei. In baza acestuia, inregistreaza facturile din cei 3 ani direct pe cheltuieli.

Se mentioneaza ca firma a avut numai pierdere de la infiintare.

Vom stabili in ce masura s-a procedat corect, daca trebuia facuta inventarierea pentru cei 3 ani si daca trebuiau facute deciziile privind formularele contabile la inceputul fiecarui an.

OMFP 3055/2010 la punctul 63, alin. (6) precizeaza:

"Erorile nesemnificatice aferente exercitiilor financiare precedente se coreteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat.. Totusi, pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere erorile nesemnificative.

Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar contabile.(…)
Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context , avand in vedere natura sau valoarea individuala sau cumulata a elementelor"
 
Avand in vedere cele de mai sus dar si principiul independentei exercitiilor consider ca inregistrarile ce presupuneau cheltuieli sau venituri (facturile sau dobanzile din extrase) ar fi trebuit corectate pe seama rezultatului reportat, iar celelalte (plati efective de ex.) se pot corecta in exercitiul curent cand au fost descoperite. Chiar daca primele nu depasesc pragul de semnificatie, este vorba mai mult despre natura lor si mai putin despre valoare.
 
 In ceea ce priveste inventarierea, OMFP 2861/2009 prevede:

(1) In temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege."
Deci situatia inactivitatii temporare nu este una care sa excluda firma de la aceasta obligatie. Mai ales atata timp cat ati depus Situatii financiare in aceasta perioada iar evaluarea elementelor in Bilant se face in urma rezultatelor inventarierii.
 
In ce priveste formularele contabile (facturi si chitante), precizam:

- firma nu avea voie sa emita facturi oricum in perioada suspendarii, dat fiind ca nu are voie sa obtina venituri cand se afla in aceasta situatie;

- in cazul in care a fost necesar sa emita chitante - pentru incasarea de ex. a unei creante anterioare datei suspendarii activitatii - atunci puteti reface decizia pentru acestea acum.

Daca nu a fost nevoie sa fie utilizate in perioada suspendarii, atunci nu aveti obligatia sa faceti aceste decizii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilecorectare eroriinventarieresuspendarebilantsituatii financiarechitanteOMFP 3055

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 15 Ianuarie 2014


Votati articolul "Firma a fost suspendata. Cum corectam erorile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 15 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Incepand din 2023, Guvernul majoreaza impozitul pe dividende de la 5% la 8%

    • PNL si PSD, partidele din coalitia de guvernare, au hotarat ca de anul urmator sa creasca impozitul pe dividende de la 5%, cat este in prezent, la 8%.  Incepand de la 1 ianuarie 2023, impozitul pe dividende de 8% se va aplica atat companiilor private, cat si celor de stat. Urmeaza ca masura sa fie implementata printr-o Ordonanta de Guvern in viitorul apropiat.  Guvernul spera astfel sa aduca la bugetul de stat venituri suplimentare. Dar cum divid...» citeste mai departe aici

  • O veste buna: DISPARE Registrul Unic de Control

    • Firmele nu vor mai fi sanctionate pentru lipsa Registrului unic de control, potrivit unui proiect de lege inregistrat recent la Senat, care ar urma sa modifice Legea 252/2003.  Mai exact, initiativa legislativa prevede abrogarea articolelor 7 si 8 privind sanctiunile impuse contribuabililor din Legea privind registrul unic de control.  “Articol unic. - Articolele 7 si 8 din Legea 252/2003 privind ...» citeste mai departe aici

  • Iesirile la restaurant vor fi mai scumpe. Creste TVA-ul pentru industria Horeca

    • In coalitita de guvernare a fost propusa revenirea TVA-ului de la 5% la 9% pentru Horeca (catering si alimentatie publica). Astfel romanii vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru iesirile la restaurant fiindca TVA-ul majorat nu va lipsi de pe nota de plata.  Patronatele din Horeca au subliniat recent intr-un comunicat de presa ca este “extrem de nociva” cresterea TVA-ului pentru industrial ospitalitatii.  &...» citeste mai departe aici

  • Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au publicat procedura de acordare

    • Salariul minim pentru angajatii din industria alimentara si sectorul agricol a crescut la 3000 de lei brut de la 1 iunie. Finantele au publicat recent, in dezbatere publica, si procedura de acordare a facilitatilor fiscale.  Asadar, firmele care activeaza in aceste domenii vor plati, intre iunie 2022 si decembrie 2028, un salariu diferentiat si vor datora taxe salariale reduse, asa cum se intampla deja in sectorul constructiilor.  Facilitatile f...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X