Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Reflectare materiale in contabilitatea de gestiune. Ce documente veti intocmi?

Data actualizarii: 26 Martie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
contabilitate de gestiunedocumentematerii primematerialemarfareceptieterti

Se va vedea cum se reflecte in contabilitatea de gestiune unele materiale si ce documente se vor intocmi pentru un SRL executant (obiect de activitate lucrari speciale de constructii), in conditiile in care o parte din materiile prime si materialele folosite in procesul de productie se obtine prin livrarea lor direct de la furnizor la locatia unde se desfasoara activitatea (sediu sau PL) al bneficiarului fara sa treaca pe la SRL executant.

Potrivit prevederilor pct.156 din OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.

Astfel, este necesar sa se asigure:

    a) receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare.
    b) in situatia unor decalaje intre aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi in mod cert in proprietatea entitatii, se procedeaza astfel:
    - bunurile sosite fara factura se inregistreaza ca intrari in gestiune atat la locul de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza receptiei si a documentelor insotitoare;
    - bunurile sosite si nereceptionate se inregistreaza distinct in contabilitate ca intrare in gestiune.
 
In contractul incheiat trebuie sa se prevada atat locul receptiei bunurilor cat si modalitatea de efectuare a receptiei, cantitativa si calitativa, remedierea eventualelor neconcordante etc.
 
La receptia bunurilor se intocmeste Nota de receptie si constatare de diferente, document pentru receptia bunurilor aprovizionate, document justificativ pentru incarcare in gestiune si de inregistrare in contabilitate, care este obligatorie in cazul bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite.

Pentru materialele descarcate la sediul beneficiarului se va intocmi si un proces verbal de custodie, cu mentionarea cantitatilor, sortimentului.

In contabilitate aceste materiale se vor reflecta ca marfuri sau materiale aflate la terti ( contul 351- Materii si materiale aflate la terti sau  357- Marfuri aflate la terti)



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X