In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate care face distributie de medicamente (comert cu ridicata) si care tine evidenta gestiunii cantitativ-valorice intr-un soft de gestiune. Stabilim daca documentele de receptie a marfurilor, de transfer intre gestiunile societati, se pot pastra doar in format electronic sau daca este obligatoriu sa existe si pe format de hârtie.
In OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile se prevede:
"C. Pastrarea si arhivarea registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile:
In cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de
legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control."
Registrul-jurnal se editeaza la cererea organelor de control si pentru necesitatile entitatii.
Listarea registrului Cartea mare se efectueaza la cererea organelor de control, precum si pentru necesitatile entitatii.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manual de politici contabile - Stick USB
Examen Consultant Fiscal 2024
56. Programele informatice utilizate in activitatea financiar contabila trebuie sa asigure listarea in orice moment a documentelor financiar-contabile solicitate de organele de control."
Din paragrafele legale citate, se retine faptul ca toate documentele financiar contabile (cum ar fi: registrul jurnal, cartea mare, NIR-uri, bonuri transfer etc) se pot pastra in calculator (in format electronic), fara a fi listate la momentul crearii lor, insa listarea acestora este obligatorie la solicitarea organelor de control.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal