email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Editarea documentelor financiar-contabile. Obligativitatea listarii la solicitarea organelor de control

distributie medicamentedocumente fiscal-contabilecontabilitate de gestiune

In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate care face distributie de medicamente (comert cu ridicata) si care tine evidenta gestiunii cantitativ-valorice intr-un soft de gestiune. Stabilim daca documentele de receptie a marfurilor, de transfer intre gestiunile societati, se pot pastra doar in format electronic sau daca este obligatoriu sa existe si pe format de hârtie.

In OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile se prevede:
 
"C. Pastrarea si arhivarea registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile:
In cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de
legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control."
 
Registrul-jurnal se editeaza la cererea organelor de control si pentru necesitatile entitatii.
 
Listarea registrului Cartea mare se efectueaza la cererea organelor de control, precum si pentru necesitatile entitatii.

56. Programele informatice utilizate in activitatea financiar contabila trebuie sa asigure listarea in orice moment a documentelor financiar-contabile solicitate de organele de control."
Din paragrafele legale citate, se retine faptul ca toate documentele financiar contabile (cum ar fi: registrul jurnal, cartea mare, NIR-uri, bonuri transfer etc) se pot pastra in calculator (in format electronic), fara a fi listate la momentul crearii lor, insa listarea acestora este obligatorie la solicitarea organelor de control.


 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
distributie medicamentedocumente fiscal-contabilecontabilitate de gestiune


Data aparitiei: 19 Decembrie 2016

Votati articolul "Studiu de caz: Editarea documentelor financiar-contabile. Obligativitatea listarii la solicitarea organelor de control":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X