Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Minus la inventar. Cum se fac inregistrarile contabile?

Data aparitiei: 15 Mai 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
minus la inventarinregistrari contabilelipsamarfainventarierepierderileregistrului-inventar


In ce priveste pierderile din contabilitate, luam ca exemplu o societate platitoare de TVA care vinde carburanti auto de tip GPL, din recipiente tip SKID, care au o capacitate de 5.000 de litri. Gestiunea se tine pentru fiecare recipient separat.

La sfarsitul lunii stocul in contabilitate este de 7.000 de litri. Pierderile sunt de natura tehnica, dar nu pot fi justificate cu acte. Vom vedea cum se poate regla in contabilitate stocul, ce acte sunt necesare si daca se poate face reglarea in baza unui proces-verbal de constatare sau daca e obligatoriu inventarul. Lipsa nu va fi imputata.


In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:

   a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
   b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
   c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
   d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
   e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
   f) in alte cazuri prevazute de lege.
 
Asadar, in situatia in care lipsurile din gestiune nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere societatea are obligatia sa  efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute.

Inregistrarea in evidenta magaziei si in contabilitate se va efectua in baza Listei de inventariere. Conform Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008 acest formular serveste ca:

   - document pentru inventarierea bunurilor aflate in gestiunile unitatii;
   - document pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri (imobilizari, stocuri materiale) si a altor valori (elemente de trezorerie etc.);
   - document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate;
   - document pentru intocmirea registrului-inventar;
   - document pentru determinarea ajustarilor pentru depreciere/pierdere de valoare;
   - document centralizator al operatiunilor de inventariere.
 
Valoarea marfurilor constatate lipsa la inventariere se inregistreaza in contabilitate prin formula contabila:
 
                        607                  =                      371
   "Cheltuieli privind marfurile"        "Marfuri"



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X