O societate detine obiecte de inventar pe care le inchiriaza tertilor. La terminarea contractului unele obiecte de inventar se intorc defecte si trebuie reparate. Pentru a schimba anumite componente defecte, societatea foloseste materialele pe care le are pe stoc.
Cum se trateaza cheltuialal cu materialele date in consum pentru repararea obiectelor de inventar si care este monografia aferenta?
- Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Pentru firmele care au ca obiect de activitate inchirierea unor produse din categoria obiectelor de inventar, se va proceda la verificarea tehnica de catre compartimentul specializat, care va intocmi un deviz de reparatii. In urma aprobarii acestui deviz, se vor scoate din gestiune piesele de schimb inregistrate pe stoc si se va efectua reparatia, in urma caruia se va face un proces verbal de punere in functiune.
Din punct de vedere contabil si fiscal inlocuirea nu schimba parametrii tehnici initiali ai obiectului si nici nu indeplineste conditia de beneficii economice suplimentare, inlocuirea fiind tratata ca cheltuiala in exercitiul respectiv.
Inregistrarea obiectelor se va face pe obiecte de inventar:
303= 401
si intrarea in consum se inregistreaza pe cheltuiala:
603 = 303 "
Piesele de schimb care vor fi utilizate in procesul de reparare, se inregistreaza ca materiale 302x, care se vor descarca pe cheltuiala cu 602x
Raspuns oferit pentru
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari