email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sunt deductibile cheltuielile efectuate de firma pentru inchirierea unei locuinte pentru personalul angajat?

avantaj in natura

Intrebare:

1.Sunt deductibile cheltuielile efectuate de firma pentru inchirierea unei locuinte pentru personalul angajat avand in vedere ca aceste persoane au domiciliul in alt oras (nu unde este situat sediul firmei)?

2. Pot acorda tichete de masa unitatile care inregistreaza pierdere?

Raspuns:

1. Asigurarea unei locuinte pentru personalul salariat, in cazul in care acesta are domiciliul in alta localitate decat sediul firmei, reprezinta pentru salariat un avantaj in natura si, prin urmare, impozabil la persoana fizica (art.55 alin.(3) lit.b) din Codul fiscal).

Astfel, in conditiile in care chiria este impozitata la persoana fizica, cheltuielile respective sunt cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil (art. 21 alin.(4) lit.l) din Codul fiscal).

2. In conformitate cu prevederile art.15 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar, incepand cu luna in care inregistreazã obligatii bugetare restante sau pierd inlesnirile la plata acestora, angajatorii nu mai pot acorda tichete de masa salariatilor pe perioada in care inregistreaza obligatii bugetare restante, in conditiile legii, prevedere care se aplica incepand cu anul 2001.

Astfel, in conditiile in care societatea acorda tichete de masa in luna in care inregistreaza obligatii bugetare restante, cheltuielile respective reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.

Conditia referitoare la restrictia acordarii tichetelor de masa in conditiile in care angajatorii inregistreaza obligatii bugetare restante, inainte de aparitia Ordonantei Guvernului nr. 79/2001, a existat in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr.36/1999 si Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000. Astfel, in Legea nr. 36/1999 se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreazã plati restante fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, iar in Legea nr. 76/2000 se mentiona faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreazã obligatii neachitate la scadenta la sfarsitul anului 1999 fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale.

In ceea ce priveste restrictia acordarii tichetelor de masa in situatia in care societatea realizeaza pierdere, mentionam faptul ca aceasta a existat in anul 1999 in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr. 36/1999, prin care se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreazã pierderi.

In prezent aceasta conditie nu mai exista, singura interdictie fiind cea legata de obligatiile restante. Prin urmare se pot acorda tichete de masa in situatia in care angajatorul realizeaza pierdere, insa nu pot acorda tichete de masa in conditiile in care inregistreaza obligatii bugetare restante sau pierd inlesnirile la plata acestora, restrictie impusa de prevederile art.15 alin.(2) din O.U.G. nr. 79/2001.

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
avantaj in natura


Data aparitiei: 26 Octombrie 2006

Votati articolul "Sunt deductibile cheltuielile efectuate de firma pentru inchirierea unei locuinte pentru personalul angajat?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X