Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Inregistrare mijloc fix si productie proprie. Ce documente justificative sunt necesare?

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
mijloace fixelucraricheltuieli salarialemateriale

In analiza urmatoare, avem ca subiect o intreprindere individuala. Reprezentantul societatii si angajatii sai au montat in productie proprie pavele in curta sediului. Exista factura de achizitie pavele, dar nu si pentru montarea pavelelor. Pavelele au fost montate de catre reprezentantul societatii care nu are calitate de angajat.

Care sunt documentele justificative pentru majorarea in contabilitate a drumurilor si a platformelor inregistrate in mijloace fixe?

In cazul de fata veti aloca o cota parte din cheltuielile salariale ale angajatilor in valoarea mijloacelor fixe (ati mentionat ca si angajatii au montat aceste pavele, nu numai reprezentantul intreprinderii individuale).

Asadar, valoarea mijlocului fix va fi compusa din valoarea de achizitie a materialelor (factura de pavele), alocarea cheltuielilor cu manopera si contributii sociale aferente salariatilor care au participat la montarea lor (calculata in functie de salariul fiecaruia proportional cu timpul alocat acestei activitati), valoarea altor materiale consumabile (nisip, pietris,etc.), valoarea utilitatilor consumate (energie, apa).

Ca si documente justificative veti intocmi bonuri de consum pentru materialele consumate, un calcul al orelor /timp de munca efectiv alocat acestei activitati – intocmind astfel un deviz de cheltuieli /situatie de lucrari semnata de reprezentantul societatii.

La finalizarea lucrarilor de pavare veti intocmi un proces verbal de receptie - document care sta la baza inregistrarii in evidenta contabila a imobilizarii.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X