In analiza urmatoare, avem ca subiect o intreprindere individuala. Reprezentantul societatii si angajatii sai au montat in productie proprie pavele in curta sediului. Exista factura de achizitie pavele, dar nu si pentru montarea pavelelor. Pavelele au fost montate de catre reprezentantul societatii care nu are calitate de angajat.
Care sunt documentele justificative pentru majorarea in contabilitate a drumurilor si a platformelor inregistrate in mijloace fixe?
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
In cazul de fata veti aloca o cota parte din cheltuielile salariale ale angajatilor in valoarea mijloacelor fixe (ati mentionat ca si angajatii au montat aceste pavele, nu numai reprezentantul intreprinderii individuale).
Asadar, valoarea mijlocului fix va fi compusa din valoarea de achizitie a materialelor (factura de pavele), alocarea cheltuielilor cu manopera si contributii sociale aferente salariatilor care au participat la montarea lor (calculata in functie de salariul fiecaruia proportional cu timpul alocat acestei activitati), valoarea altor materiale consumabile (nisip, pietris,etc.), valoarea utilitatilor consumate (energie, apa).
Ca si documente justificative veti intocmi bonuri de consum pentru materialele consumate, un calcul al orelor /timp de munca efectiv alocat acestei activitati – intocmind astfel un deviz de cheltuieli /situatie de lucrari semnata de reprezentantul societatii.
La finalizarea lucrarilor de pavare veti intocmi un proces verbal de receptie - document care sta la baza inregistrarii in evidenta contabila a imobilizarii.
Raspuns oferit pentru
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor Cartea verde a Contabilitatii varianta online Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete