email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Corectarea erorilor contabile. Care sunt implicatiile privind OMFP 1802/2014?

cheltuieli salarialecorectare eroriOMFP 1802/2014corectarea erorilor contabile

In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate care constata in trimestrul II 2017 ca valoarea cheltuielilor cu salariile in luna februarie este mai mica cu 205 lei (un concediu medical care trebuia suportat din FNUASS a fost suportat de catre societate si s-a diminuat valoarea din contul 641). Stabilim daca este corect sa se faca corectia in luna februarie avand in vedere ca s-a calculat impozitul pe profit si ca declaratia 100 pentru acest trimestru a fost depusa.

Corectarea erorilor contabile se va face la data constatarii lor, adica in luna (ex. Iunie 2017) in care ati constat erorile mentionate, conform prevederilor din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014.
 
Procedura de corectare a erorilor contabile, stabilita prin OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, este urmatoarea:
" 2.5.2. Corectarea erorilor contabile   
 
65.  (1) Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente.
  (2) Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor.   
 
66.   (1) Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care:

 a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;   
b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil  si luate in considerare la intocmirea  si prezentarea acelor situatii financiare anuale.    


(2) Astfel de erori includ efectele greselilor matematice, greselilor de aplicare a politicilor contabile, ignorarii sau interpretarii gresite a evenimentelor si fraudelor.  
(3) In intelesul prezentelor reglementari, erorile din perioadele anterioare se refera  inclusiv la prezentarea eronata a informatiilor in situatiile financiare anuale.  
 
67.(1) Corectarea erorilor aferente exercitiului financiar curent se efectueaza pe seama contului de profit si pierdere.

 (2) Corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat (contul 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile").

(3) Erorile nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente se corecteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totusi, potrivit politicilor contabile aprobate, erorile nesemnificative pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere.     

(4) Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar contabile. Se considera  ca  o eroare este semnificativa  daca  aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala ori cumulata a elementelor.    
 
 68.   (1) Corectarea erorilor aferente exercitiilor financiare precedente nu determina modificarea situatiilor financiare ale acelor exercitii.
 (2) In cazul erorilor aferente exercitiilor financiare precedente, corectarea acestora nu presupune ajustarea informatiilor comparative prezentate in situatiile financiare. Informatii comparative referitoare la pozitia financiara  si performanta financiara, respectiv modificarea pozitiei financiare, sunt prezentate in notele explicative.   
  (3) In notele explicative la situatiile financiare trebuie prezentate informatii cu privire la natura erorilor constatate si perioadele afectate de acestea.
 
 69.     Inregistrarea stornarii unei operatiuni contabile aferente exercitiului financiar curent se efectueaza  fie prin corectarea cu semnul minus a operatiunii initiale (stornare in rosu), fie prin inregistrarea inversa  a acesteia (stornare in negru), in functie de politica contabila  si programele informatice utilizate."
Asadar, la data la care ati inregistrat in contabilitate, corectia statului de salarii din Februarie 2017, veti lua in calcul cheltuiala respectiva, pentru impozitul  pe profit.
 

 

Raspuns oferit  pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieli salarialecorectare eroriOMFP 1802/2014corectarea erorilor contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 24 Iulie 2017


Votati articolul "Corectarea erorilor contabile. Care sunt implicatiile privind OMFP 1802/2014?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Gestiunea institutiei - administrator sau alt salariat

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa imi spuneti
- daca administratorul unei institutii este obligat sa aibe si gestiunea institutitiei
sau
- daca gestiunea institutiei o poate avea si alt salariat,
iar administratorul asigura gestiunea institutiei ?

Daca unul din salariati va fi numit administrator
- i se va modifica salariul corespunzator
sau
- i se vor da atributii de administrator ,
suplimentar fata de atributiile pe care le are salariatul
si i se va mentine acelasi salariu ?

Problema este ca institutia noastra a primit un document de la institutia ierarhic superioara
prin care ni se spune ca trebuie numit un administrator.

Va rog frumos sa ne ajutati si sa ne spuneti cum se procedeaza.

Raspuns: Administratorul este considerat gestionarul patrimoniului institutiei, dar acesta poate angaja o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 - 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X