In analiza de mai jos, pornim de la situatia in care, pentru sumele acordate in vouchere de vacanta potrivit legii, angajatul plateste doar impozitul pe venit de 16%, compania fiind scutita de plata contributiilor sociale ale angajatului si ale angajatorului.
In cazul in care angajatii vor primi in locul voucherelor bani sau prime, stabilim ce taxe trebuie sa plateasca respectiva companie si in ce masura cheltuiala cu banii sau primele acordate in locul voucherelor sunt deductibile.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Legislatia in domeniul voucherelor de vacanta, respectiv Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta cu toate modificarile si completarile la zi (Ordonanta Guvernului nr. 8 din 31 iulie 2014 pentru modificarea unor termene prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, Legea 173 -2015 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/2014 pentru modificarea unor termene prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta ) , a fost data atat in favoarea angajatului pentru cresterea veniturilor reale ale acestuia si in favoarea angajatului de recuperare a capacitatii de lucru si implicit de crestere a productivitatii muncii.
Totodata legiuitorul a venit si cu facilitatea de exludere de la plata contributiilor sociale a tichetelor de vacanta ( art 296^15 Exceptii generale, lit o din Codul fiscal: ART. 296^15 Exceptii generale Nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii, prevazuta la art. 296^4, urmatoarele:o) tichetele de masa, tichetele de vacanta, tichetele cadou si tichetele de cresa, acordate potrivit legii;). Deci nu se face nici o referire la scutirea de la plata contributiilor sociale obligatorii a primelor acordate in locul voucherelor de vacanta.
In concluzie, daca compania acorda bani ( sub diferite forme cum ar fi acelea a primelor ) in locul tichetelor de vacanta , acestea nu se incadreaza in categoria voucherelor de vacanta. Asemenea cheltuieli sunt considerate cheltuieli de natura salariala, fapt pentru care acestea intra in baza de lunara de calcul a contributiilor sociale obligatorii . Cheltuieli cu primele, fiind cheltuieli salariale – " Art 55 Definirea veniturilor din salarii (1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca –" , sunt cheltuieli deductibile la calcului impozitului pe profit.
Raspuns oferit pentru
Examen Consultant Fiscal 2024 Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024 Manualul Contabilului Incepator - stick USB