email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordarea avizului de mediu

Intrebare:

In vederea acordarii avizului de mediu societatea noastra a incheiat un contract de prestari servicii pentru curatarea unui batal de bitum. Societatea respectiva solicita rezidurile la valoare zero in contrapartida cu prestatiile efectuate. Este legal a se emite factura la valoare zero pentru bitumul rezidual care nu poate fi folosit de societatea noastra si care nu mai figureaza in gestiune?

Raspuns (dat in noiembrie 2006):

Faptul ca firma prestatoare de servicii solicita acel bitum drept contrapartida a prestatiilor efectuate, nu va indreptateste sa facturati reziduurile la valoarea zero, ci la valoarea prestatiilor negociate. Chiar in situatia in care rezidurile nu mai figureaza in evidenta contabila, trebuie sa inregistrati factura fiscala emisa pe venituri in baza formulei contabile:

411 = %

           758 (analitic distinct)

         4427

Aceasta obligatie de facturare cu valoarea bunului livrat rezulta din Legea nr. 571/2003, cap. 7 ,,Baza de impozitare,, , art. 137 alin. (1), lit. a), conform caruia baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din: ,,pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, altele decat cele prevazute la lit. b) si c), din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de furnizor ori prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert,,.

Pentru a evita decontarea bancara, aveti posibilitatea sa utilizati formularul ,,ordin de compensare,, reglementat pe baza urmatoarelor acte normative:

Nr. crt.

Nr. act normativ/data

Nr. M.Of. /data

1.

O.U.G. nr. 77 din 1 iunie 1999

privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata

256 din 4 iunie 1999

2.

H.G. nr. 685 din 23 august 1999

pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice

416 din 30 august 1999

3.

H.G. nr. 804 din 30 septembrie 1999

privind modificarea art. 3 din H.G. nr. 685/1999

475 din 30 septembrie 1999

4.

H.G. Nr. 981 din 24 noiembrie 1999

privind completarea art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 685/

578 din 26 noiembrie 1999

Reglementarea de baza pentru ordinul de compensare este H.G. nr. 685/1999 care prezinta in anexa nr. 2.1. modelul ordinului de compensare cu urmatoarele adnotari mai importante:

  • nu se deconteaza prin banca;
  • nu se schimba contra numerar;
  • nu se admit stersaturi, corecturi, modificari;
  • se refera numai la obligatii certe, exclusiv dobanzi si penalitati;
  • circula numai in original;
  • diminuarea obligatiilor se face la data inscrisa pe ordinul de compensare;
  • pe verso se trec elementele de identificare ale facturilor care fac obiectul compensarii.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 29 Noiembrie 2006

Votati articolul "Acordarea avizului de mediu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X