Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat

OANAF 1510/2016procedura de autorizarecomercializarea tutunuluicomerciant de tutun

Prin OANAF 1510/2016 a fost aprobata Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat. Actul a intrat in vigoare la 20 mai 2016. Operatorii economici care detin autorizatii valabile, emise anterior, au la dispozitie un termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a acestui ordin, sa depuna la autoritatea competenta o noua cerere de inregistrare si documentele aferente, potrivit noilor reglementari. La expirarea termenului de 180 de zile autorizatiile emise anterior isi pierd valabilitatea.

In vederea autorizarii activitatii de comercializare a tutunului brut si/sau a tutunului partial prelucrat contribuabilii interesati trebuie sa depunera "Cerere de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat”. Cererea se depune la biroul vamal de interior/biroul vamal de frontiera in raza caruia isi are sediul social contribuabilul solicitant ori, dupa caz, la Serviciul autorizari din cadrul Directiei Generale a Vamilor, pentru operatorii economici mari contribuabili, insotita de urmatoarele documente:
- certificatul de atestare fiscala sau, dupa caz, extrasul de rol privind obligatiile fiscale la bugetul de stat, precum si cazierul fiscal al - solicitantului;
- cazierele judiciare ale administratorilor;
- bilantul pe ultimii 2 ani;
- certificatul constatator, eliberat de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte: capitalul social, asociatii, obiectul de activitate, - administratorii, punctele de lucru in care urmeaza a se realiza receptia si comercializarea produselor, precum si copie de pe - - - -certificatul de inmatriculare sau certificatul de inregistrare, dupa caz;
- declaratia solicitantului privind sediul social si orice alte locuri in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea de comercializare, precum si adresele acestora;
- copii ale licentelor, autorizatiilor sau avizelor cu privire la desfasurarea activitatii, dupa caz.

In masura in care considera necesar, autoritatea vamala teritoriala, in solutionarea cererii, poate solicita contribuabilului furnizarea de informatii si inscrisuri suplimentare sau poate efectua constatari la fata locului.


Cererea se analizeaza si se solutioneaza de catre compartimentul specializat de autorizare in termen de 30 de zile de la primirea documentatiei complete.

In cazul aprobarii cererii, autoritatea vamala teritoriala va emite autorizatia, in doua exemplare, dintre care un exemplar pentru contribuabil, iar al doilea exemplar este pastrat in evidenta emitentului. Pentru referatele aprobate in perioada 1-15 a lunii, autorizatiile vor fi valabile incepand cu data de 16 a lunii, iar pentru referatele aprobate in perioada 16 - sfarsitul lunii, autorizatiile vor fi valabile incepand cu data de 1 a lunii urmatoare.

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


Contribuabilul are dreptul sa efectueze activitatea care face obiectul autorizatiei de la data la care aceasta devine valabila, astfel cum este prevazuta in autorizatie.

In situatia in care cererea nu este aprobata, autoritatea vamala teritoriala va emite o decizie de respingere, in care se vor mentiona motivele de fapt si de drept pentru care nu s-a efectuat inregistrarea activitatii de comercializare de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat si nu s-a eliberat autorizatia. Impotriva deciziei operatorul economic care considera ca a fost lezat in drepturile sale poate formula contestatie potrivit legii.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OANAF 1510/2016procedura de autorizarecomercializarea tutunuluicomerciant de tutun

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Mai 2016


Votati articolul "Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie telefoane pt angajati

Intrebare: Buna ziua!

Va rog luminati-ma in urmatoarea problema: administratorul firmei a hotarat sa li se deconteze angajatilor c/v achizitiei unor telefoane care trebuie sa aiba o aplicatie informatica folosita in munca angajatilor si fara de care nu pot sa isi exercite munca; a facut fiecare cate o cerere spre decontare si au anexat copie dupa factura pt telefon (factura e facuta pe fiecare angajat in parte). Acum eu nu stiu cum ar fi mai bine sa procedez pentru banii acordati, sa ii consider avantaje in natura acordate salariatilor, doar ca nu stiu cum sa ii inregistrez contabil, valoarea telefoanelor, in modul cum a hotarat administratorul sa faca. Initial i-am sugerat administratorului sa fie facuta o factura pe firma pentru toate telefoanele doar ca el a zis ca vrea sa le ramana angajatilor- le-a considerat ca un premiu pt munca fiecaruia.

Va rog spuneti-mi cum ar fi cel mai bine sa procedez!! M-am gandit la o varianta: sa fie inclusi banii pe statul de plata si impozitati?! Alte variante?!?!

Multumesc anticipat celor care isi fac timp sa ma ajute cu un raspuns!

Raspuns: Multumesc pt rasounsul dvs! este destul sa am cererile lor de solictare a decontarii facturilor de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016