email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMORTIZAREA ALTOR CATEGORII DE IMOBILIZARI

AMORTIZAREA ALTOR CATEGORII DE IMOBILIZARI

Amortizarea mijloacelor fixe concesionate, inchiriate sau date in locatie de gestiune se calculeaza si se recupereaza prin includerea in cheltuielile de exploatare de catre proprietarul acestora.

Investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau date in locatie de gestiune se recupereaza pe calea amortizarii de catre proprietarul investitiei. Recuperarea acestor cheltuieli se face prin includerea in cheltuielile de exploatare pe perioada initiala a contractului sau pe durata normala de functionare ramasa, dupa caz, potrivit optiunii contribuabilului.

 

Important:

Recuperarea investitiei pe calea amortizarii se face incepand cu luna urmatoare finalizarii si punerii in functiune a investitiei.

La incetarea contractului, valoarea investitiei, nediminuata cu amortizarea calculata, se transfera proprietarului pentru a majora corespunzator valoarea de intrare a mijloacelor fixe.

In procesul-verbal de predare-preluare a investitiei se va mentiona atat valoarea investitiei, cat si amortizarea calculata, astfel ca proprietarul sa poata reintregi valoarea de intrare a mijlocului fix si inregistra uzura corespunzatoare noii valori de intrare.

Atentie!

Daca ati decis efectuarea unor lucrari de investitii la mijloacele fixe luate in concesiune, cu chirie sau in locatie de gestiune, este indicat sa incheiati un act aditional la contractul respectiv, prin care sa se clarifice toate drepturile si obligatiile ce decurg din investitia ce urmeaza a se efectua.

Amortizarea mijloacelor fixe care functioneaza in cadrul unei asocieri in partici-patiune se calculeaza de catre proprietarul acestora. Cheltuiala de amortizare se evidentiaza distinct de unul dintre asociati, conform contractului. La sfarsitul perioadei de raportare, aceasta cheltuiala se transmite, pe baza de decont, fiecarui asociat, in vederea inregistrarii in contabilitatea proprie.

Amortizarea mijloacelor fixe care fac obiectul unui contract de leasing.

Contractul de leasing este operatiunea prin care o parte, denumita locator, trans-mite, pentru o perioada determinata, dreptul de folosinta asupra unui bun al carui proprietar este, altei parti, denumite utilizator, la solicitarea acestuia, contra unei plati denumite rata de leasing. La sfarsitul perioadei de leasing, locatorul se obliga sa respecte dreptul de optiune al utilizatorului de a cumpara bunul, de a prelungi contractul de leasing sau de a inceta raporturile contractuale.

asociere in participatiune

contract de leasing

Amortizarea se calculeaza diferit, in functie de categoria de leasing, astfel:

✔ in cazul leasingului financiar, amortizarea se calculeaza si se recupereaza prin leasing includerea in cheltuielile de exploatare de catre locatar (utilizator), conform financiar prevederilor Codului fiscal, in cadrul duratelor normale de functionare stabilite

prin Catalog;

✔ in cazul leasingului operational, amortizarea se calculeaza si se recupereaza prin leasing includerea in cheltuielile de exploatare de catre locator, in cadrul duratelor operational normale de functionare stabilite prin Catalog.

|n aceasta situatie, locatarul va deduce cheltuiala cu rata de leasing.

Pentru amortizarea mijloacelor fixe care fac obiectul unui contract de leasing se poate utiliza unul dintre cele trei regimuri de amortizare, avand in vedere conditiile stabilite prin Codul fiscal, aprobat prin Legea nr. 571/2003, pentru fiecare regim de amortizare.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 03 Mai 2007

Votati articolul "AMORTIZAREA ALTOR CATEGORII DE IMOBILIZARI":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X