Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016.
Principalele modificari vizeaza:
1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice.
Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor se compune din doua parti:
a) registrul privat, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre angajatori, persoane fizice sau persoane juridice de drept privat;
b) registrul public, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Institutiile si autoritatile publice nu pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, transmiterea registrului efectuandu-se de catre persoanele care au prevazuta aceasta atributie in fisa postului.
Pana la adoptarea aplicatiei informatice, instituțiile/autoritatile publice au obligația de a transmite Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale si Persoanelor Varstnice datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice, printr-o procedura aprobata prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice;
2. Introducerea obligativitatii angajatorului de a elibera salariatului, la incetarea contractului individual de munca, o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate indiferent daca acesta solicita sau nu eliberarea adeverintei. Pana la intrarea in vigoare a noilor prevederi aceasta adeverinta se elibera doar la solicitarea salariatului.
3. Diferentierea intre detasarea reglementata de
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
4. Introducerea obligativitatii de a transmite datele de identificare ale utilizatorului in cazul contractelor de munca temporara. Acest element nu se inregistra in registru anterior intrarii in vigoare a HG 877/2016.
5. Eliminarea posibilitatilor de transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor prin e-mail si pe baza de semnatura electronica. Datele in registrul privat/public se transmit on-line pe portalul Inspectiei Muncii. Prin exceptie prima depunere a registrului se face la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic.
6. Modificarea unor termene privind inregistrarea datelor in registru, introducerea unor elemente noi.
7. Recorelarea/reformularea contraventiilor si sanctiunilor conform modificarilor si completarilor aduse prin HG 877/2016. Spre exemplu, netransmiterea datelor in registrul privat/public se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru fiecare persoana identificata ca presteaza activitate fara transmiterea datelor in registrul privat/public.
Sistemul informatic pentru registrul privat/public corespunzator HG nr. 877/2016 urmeaza sa fie realizat de Inspectia Muncii.