Prin intrarea in vigoare prevederilor Ordinului Presedintelui ANAF nr.3592/14/12/2016 pentru modificarea si completarea Procedurii de furnizare de informatii conform art. 61 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3770/2015: informatiile primite de ANAF, in baza art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la conturile bancare, se transmit la cererea justificata a organului fiscal local sau al altei autoritati publice centrale si locale, numai dupa depunerea formularului protocolului de aderare (P 1000) reglementat de Ordinul nr. 2.632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu si aprobarea accesului la serviciile disponibile in cadrul sistemului informatic PatrimVen.
Solicitarea si transmiterea de informatii referitoare la conturile bancare se realizeaza exclusiv in format electronic, prin intermediul sistemului informatic PatrimVen pus la dispozitie de catre Ministerul Finantelor Publice, respectiv Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Autoritatea publica are obligatia respectarii prevederilor referitoare la protejarea secretului fiscal din Legea nr.207/2015, privind codul de procedura fiscala, iar prelucrarile de date cu caracter personal obtinute se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prevederile art. 68 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, reglementeaza obligatia organelor fiscale locale de a transmite organului fiscal central informatii privind bunurile imobile si mijloacele de transport detinute de persoanele fizice sau juridice pentru care exista obligatia declararii conform Codului fiscal, sens in care trebuie sa depuneti DECLARATIA P 2000.
Prin inrolarea in aplicatia informatica PatrimVen, se asigura accesul electronic la informatii necesare desfasurarii activitatilor specifice, cum sunt informatii referitoare la conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare/anuale ale contribuabililor, obtinerea adeverintelor de venit, a certificatelor de atestare fiscala, extragerea datelor referitoare la situatia fiscala a contribuabililor.
Utilizarea sistemului informatic PatrimVen conduce la eficientizarea activitatilor institutionale precum si imbunatatirea activitatilor de administrare si vine in sprijinul cetatenilor care nu mai sunt nevoiti sa se deplaseze la sediul organului fiscal central, pentru obtinerea documentelor/adeverintelor de venit necesare si depunerea lor la Primaria de domiciliu/ unitati scolare, dupa caz.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Facem precizarea ca Ministerul Finantelor Publice extinde utilizarea sistemului informatic PatrimVen prin punerea la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala, in vederea furnizarii de servicii, pentru realizarea masurilor cuprinse in Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor, parte a Strategiei Romaniei pentru consolidarea administratiei publice 2014 – 2020.