email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectia Muncii anunta noua platforma REGES-ONLINE. Care sunt noutatile pentru firme si angajati

Inspectia Muncii anunta noua platforma REGES-ONLINE. Care sunt noutatile pentru firme si angajati
regesinspectia munciiangajatifirme

Inspectia Muncii anunta ca au inceput consultarile publice referitoare la sistemul informatic REGES-ONLINE, care va creste gradul de digitalizare a institutiei, oferind astfel avantaje atat firmelor, cat si salariatilor. 

Data de finalizare a proiectului este trimestrul IV al anului 2024. Sistemul este finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Componenta 7 – Transformarea. Din punct de vedere informatic, prin realizarea REGES-ONLINE va fi obtinuta alinierea la contextul tehnologic actual, simplificandu-se si securizandu-se totodata modalitatea de prelucrare, stocare si procesare a datelor si a relatiei cu angajatorii sau angajatii. digital, Investitia si Digitalizarea in domeniul Muncii si protectiei sociale.

Actualul sistem informatic REGES/REVISAL este depasit din punct de vedere tehnologic si al dimensiunii in raport cu datele ce trebuie colectate si stocate, prezinta functionalitati limitate in ceea ce priveste gestionarea evidentei angajatilor si contribuie la cresterea poverii administrative pentru mediul de afaceri. Cresterea de la an la an a cantitatii de date transmise, prelucrate si stocate prin intermediul registrului de evidenta a salariatilor devine astfel un impediment in gestionarea eficienta a relatiei ITM/angajator/salariat. In acest context, in vederea implementarii Reformei evidentei si monitorizarii relatiilor de munca, s-a semnat contractul nr. 3993/22.07.2022 intre Inspectia Muncii (Beneficiar) si Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Investitia 6. Digitalizarea in domeniul muncii si protectiei sociale /componenta C7 – Transformare digital.

Propunerea, ca urmare a analizei realizate, este de construire a unui sistem informatic nou, complet on-line si centralizat, cu o securitate informatica sporita, bazat pe tehnologii moderne si care sa permita interoperabilitatea tehnica si organizationala.

Noul sistem REGES-ONLINE: noutati pentru firme si angajati

REGES-ONLINE va permite:

• Intocmirea registrului general de evidenta a salariatilor;

• Efectuarea inregistrarilor prevazute de lege;

• Accesul salariatilor sau al fostilor salariati la datele din registru, cu asigurarea masurilor de protectie a datelor cu caracter personal;

• Cresterea accesului la serviciile electronice moderne prin imbunatatirea interactiunii on-line cu administratia publica;

• Asigurarea accesului autoritatilor, institutiilor publice si a salariatilor la datele din REGES-ONLINE, pe baza unor aplicatii de interogare specifice, cu asigurarea masurilor de protectie a datelor cu caracter personal;

• Cresterea securitatii sistemului informatic REGES si a accesului la datele continute;

• Integrarea cu institutiile partenere si care au competenta in domeniul politicilor salariale din Romania a datelor relevante apartinand tuturor categoriilor de salariati;

• Generarea automata de rapoarte necesare activitatii de control.

Cu respectarea legislatiei in vigoare, noul sistem REGES-ONLINE va permite simplicarea, debirocratizarea si digitalizarea, precum si folosirea eficienta a resurselor.

4. Descrierea necesitatilor in raport cu care se organizeaza respectiva dezbatere publica: - evaluarea impactului implementarii noului sistem informatic REGES – ONLINE; - prelucrarea propunerilor, sugestiilor si opiniilor primite de la institutii publice, angajatori si persoane fizice.

5. Termenul pana la care se transmit propunerile, sugestiile si opiniile: 03.05.2023.

REGES-ONLINE - cum se va face autentificarea in sistem

Pentru orice beneficiar sistemul va permite, conform regulamentului eIDAS 910/2014, atributele specificate de regulamentul mentionat.

Pentru acces REGES-ONLINE trebuie sa poata opera cu urmatorul set minim de date pentru o persoana fizica, care contine toate atributele obligatorii de mai jos:

a) numele de familie actual(e);
b) prenumele actual(e);
c) data nasterii;
d) un identificator unic, care este alcatuit de catre statul membru expeditor in conformitate cu specificatiile tehnice privind identificarea transfrontaliera si care are o durata de viata cat mai mare.

Setul minim de date pentru o persoana fizica poate contine unul sau mai multe din atributele suplimentare de mai jos:

a) prenumele si numele de familie la nastere;
b) locul nasterii;
c) adresa actuala;
d) sexul.

Pentru acces REGES-ONLINE trebuie sa poata opera cu urmatorul set minim de date pentru o persoana juridica, care contine toate atributele obligatorii de mai jos:

a) denumirea oficiala actuala;
b) un identificator unic, care este alcatuit de catre statul membru expeditor in conformitate cu specificatiile tehnice privind identificarea transfrontaliera si care are o durata de viata cat mai mare.

Setul minim de date pentru o persoana juridica poate contine unul sau mai multe din atributele suplimentare de mai jos:

e) adresa actuala;
f) codul de inregistrare in scopuri de TVA;
g) codul de identificare fiscala. 

Prin intermediul proiectului „Platforma Software Centralizata pentru Identificare Digitala” PSCID – cu care REGES-ONLINE se va integra - se vor asigura pe langa autentificarea bazata pe credentiale de tipul ID-uri de utilizatori/parole si suportul pentru credentiale de tip certificate digitale stocate pe toke-nuri/smartcard-uri hardware si o solutie de autentificare securizata care sa permita:

• utilizarea de credentiale de tipul dispozitive de autentificare virtuale (token/software de tip onetime password, etc);
• instrumente de protejare impotriva anti-malware si anti-phishing prin care utilizatorul certifica ca serviciul utilizat este autentic, prin personalizarea paginii de autentificare de pe server, asigurandu-se astfel securitatea autentificarii impotriva atacurilor de tip furt de identitate;

Asigurarea managementului utilizatorilor asigura in principal:

• identificarea in mod unic in sistem, a fiecarui utilizator, prin crearea unei identitati electronice unice in cadrul sistemului si definirea de conturi unice si personalizate de acces;
• accesul utilizatorilor se va realiza doar prin autentificarea utilizatorilor. Vor exista informatii de interes public publicate in portal care nu vor necesita autentificare; utilizarea insa a oricarui serviciu oferit prin intermediul portalului va fi asigurata doar dupa selectarea modalitatii de autentificare si prezentarea credentialelor de acces;
• gestionarea centralizata si unitara in sistem a accesului utilizatorilor prin asigurarea autorizarii utilizatorilor si componentele si modulele functionale ale acesteia conform cu drepturilor de acces definite.

Pentru personele fizice, angajati, fosti angajati care vor accesa informatii despre contractele de munca se va implementa autentificarea folosind doi factori de autentificare, respectiv nume si parola si o modalitate suplimentara de tip one-time-password, prin SMS sau folosind o aplicatie mobile/ un cod transmis prin email. In procesul de obtinere a datelor de acces se va asigura ca utilizatorii sunt inscrisi atat cu numele si parola dar si cu numarul de telefon mobil / adresa de e-mail. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regesinspectia munciiangajatifirme


Data aparitiei: 27 Aprilie 2023

Votati articolul "Inspectia Muncii anunta noua platforma REGES-ONLINE. Care sunt noutatile pentru firme si angajati":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X