email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De la 1 martie 2022 institutiile publice sunt obligate sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVen

De la 1 martie 2022 institutiile publice sunt obligate sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVen
patrimvenog 112021institutii publice

Incepand cu 1 martie 2022, autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public sunt obligate sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVen, conform OG 11/2021 care a modificat si completat Codul de procedura fiscala.

DGRFP Galati explica intr-un material informativ ce este sistemul informatic PatrimVen, ce institutii au oblogatia sa se inroleze in el si cum se face accesul.

Ce trebuie sa stii despre PatrimVen? 

PatrimVen este un depozit de date in care sunt colectate si agregate date obtinute de Ministerul Finantelor Publice/A.N.A.F, in conditiile legii, de la autoritatile/institutiile publice si de interes public, din administratia publica centrala si locala ori de la contribuabili/platitori si care sunt puse la dispozitia autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia
publica centrala si locala, precum si altor persoane juridice de drept privat, in beneficiul cetatenilor si in scopul realizarii atributiilor stabilite de normele juridice care reglementeaza activitatea institutiilor, autoritatilor ori persoanelor juridice de drept privat care primesc respectivele informatii si/sau documente.

Ce beneficii ofera sistemul PatrimVen

Reprezentantii institutii mai spun ca utilizarea sistemului informatic PatrimVen de catre autoritati si institutii publice conduce la eficientizarea activitatilor institutionale precum si la imbunatatirea activitatilor de administrare si vine in sprijinul cetatenilor care nu
mai sunt nevoiti sa se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obtinerea documentelor/adeverintelor de venit necesare si depunerea lor la Primaria de domiciliu/ unitati scolare, dupa caz.

Cum se face accesul la sistemul PatrimVen?

Accesul la sistemului informatic PatrimVen se face numai dupa depunerea formularului protocolului de aderare (PASS) reglementat de Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2.632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu si aprobarea accesului la serviciile disponibile in cadrul sistemului informatic
PatrimVen.

Pentru inrolarea administratorilor de interoperativitate este necesara prezenta acestora, o singura data, la un ghiseu teritorial al ANAF pentru inregistrarea cu un minim de documente, respectiv cartea de identitatea persoanei in original, fisierul
de export al certificatului digital calificat detinut de persoana pe suport electronic, cererea de numire sau revocare administrator de interoperabilitate, pentru gestionarea drepturilor de acces ale utilizatorilor din partea autoritatii/institutiei publice semnata si stampilata de reprezentantul legal al acesteia.



Baza legala: OG nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fisc ale publicat in Monitorul Oficial nr. 832/31.08.2021.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
patrimvenog 112021institutii publice


Data aparitiei: 30 Septembrie 2021
Ultima actualizare: 24 Noiembrie 2021

Votati articolul "De la 1 martie 2022 institutiile publice sunt obligate sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVen":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X