email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotarare nr. 91 din 26 iunie 2007

91/2007auditori financiari

HOTARARE nr. 91 din 26 iunie 2007

privind aplicarea legislatiei specifice privind combaterea si prevenirea operatiunilor de spalare a banilor si/sau de finantare a actelor de terorism de catre auditorii financiari

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA ;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 525 din 2 august 2007;


Avand in vedere art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile ulterioare, si art. 2 din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 983/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania, intrunit in sedinta din data de 26 iunie 2007, hotaraste:

ART. 1

Auditorii financiari, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, vor aplica proceduri de audit care sa conduca la luarea in considerare a posibilitatii ca societatea comerciala careia i se presteaza servicii in calitate de auditor sa aiba contacte de afaceri cu persoane prezente in lista persoanelor fizice si juridice, suspecte de savarsirea sau finantarea actelor de terorism, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1.272/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei , Partea I, nr. 973 din 2 noiembrie 2005. Procedurile respective nu vor exceda Standardele de audit adoptate de catre Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania, avand in vedere limitarile unui audit si respectarea Codului de etica aplicabil auditorilor financiari.

ART. 2

In cazul in care, prin aplicarea procedurilor de audit care au drept obiectiv realizarea obiectivului angajamentului de audit, auditorul a colectat probe suficiente si adecvate de audit privind existenta unor contacte de afaceri cu persoane prezente in lista persoanelor fizice si juridice, suspecte de savarsirea sau finantarea actelor de terorism, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1.272/2005, acesta va aduce acest fapt la cunostinta organismelor abilitate, conform Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului, cu modificarile ulterioare, fara ca prin aceasta sa se considere o incalcare a Codului etic aplicabil auditorilor financiari, in speta a confidentialitatii. De asemenea, auditorul va informa in termen de 5 zile lucratoare Camera Auditorilor Financiari din Romania asupra faptului ca a identificat si a adus la cunostinta organismelor abilitate o asemenea situatie precizand data notificarii organismelor abilitate.

ART. 3

Auditorii financiari, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, vor aplica proceduri de audit care sa conduca la luarea in considerare a posibilitatii ca prin intermediul societatii comerciale careia i se presteaza servicii in calitate de auditor sa aiba loc operatiuni de spalare a banilor si/sau de finantare a actelor de terorism, asa cum sunt acestea definite prin Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare. Procedurile respective nu vor exceda Standardele de audit adoptate de catre Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania, avand in vedere limitarile unui audit si respectarea Codului de etica aplicabil auditorilor financiari.

ART. 4

In cazul in care, prin aplicarea procedurilor de audit care au drept obiectiv realizarea obiectivului angajamentului de audit, auditorul a colectat probe suficiente si adecvate de audit privind posibilitatea ca prin intermediul societatii comerciale careia i se presteaza servicii in calitate de auditor sa aiba loc operatiuni de spalare a banilor si/sau de finantare a actelor de terorism, acesta va aduce acest fapt la cunostinta organismelor abilitate, conform Legii nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, fara ca prin aceasta sa se considere o incalcare a Codului etic aplicabil auditorilor financiari, in speta a confidentialitatii. De asemenea, auditorul va informa in termen de 5 zile lucratoare Camera Auditorilor Financiari din Romania asupra faptului ca a identificat si a adus la cunostinta organismelor abilitate o asemenea situatie, precizand data notificarii organismelor abilitate.

ART. 5

Auditorii financiari, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, au obligatia de a lua in considerare in planificarea procedurilor de audit care au drept scop realizarea obiectivului angajamentului de audit, daca s-au adoptat norme interne de aplicare a Normelor privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, standardele de cunoastere a clientelei si control intern pentru entitatile raportoare care nu sunt supuse supravegherii prudentiale a unor autoritati, aprobate prin Decizia Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 din 19 iulie 2006, la clientii de audit care sunt entitati reglementate, asa cum sunt acestea definite in normele mentionate in prezentul articol.

ART. 6

Departamentul de monitorizare si competenta profesionala va urmari ducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotarari.

ART. 7

Prezenta hotarare se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, potrivit prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Presedintele Camerei Auditorilor

Financiari din Romania,

Ion Mihailescu

Bucuresti, 26 iunie 2007

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
91/2007auditori financiari


Data aparitiei: 14 August 2007

Votati articolul "Hotarare nr. 91 din 26 iunie 2007":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X