email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotarare nr. 91 din 26 iunie 2007

91/2007auditori financiari

HOTARARE nr. 91 din 26 iunie 2007

privind aplicarea legislatiei specifice privind combaterea si prevenirea operatiunilor de spalare a banilor si/sau de finantare a actelor de terorism de catre auditorii financiari

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA ;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 525 din 2 august 2007;


Avand in vedere art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile ulterioare, si art. 2 din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 983/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania, intrunit in sedinta din data de 26 iunie 2007, hotaraste:

ART. 1

Auditorii financiari, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, vor aplica proceduri de audit care sa conduca la luarea in considerare a posibilitatii ca societatea comerciala careia i se presteaza servicii in calitate de auditor sa aiba contacte de afaceri cu persoane prezente in lista persoanelor fizice si juridice, suspecte de savarsirea sau finantarea actelor de terorism, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1.272/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei , Partea I, nr. 973 din 2 noiembrie 2005. Procedurile respective nu vor exceda Standardele de audit adoptate de catre Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania, avand in vedere limitarile unui audit si respectarea Codului de etica aplicabil auditorilor financiari.

ART. 2

In cazul in care, prin aplicarea procedurilor de audit care au drept obiectiv realizarea obiectivului angajamentului de audit, auditorul a colectat probe suficiente si adecvate de audit privind existenta unor contacte de afaceri cu persoane prezente in lista persoanelor fizice si juridice, suspecte de savarsirea sau finantarea actelor de terorism, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1.272/2005, acesta va aduce acest fapt la cunostinta organismelor abilitate, conform Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului, cu modificarile ulterioare, fara ca prin aceasta sa se considere o incalcare a Codului etic aplicabil auditorilor financiari, in speta a confidentialitatii. De asemenea, auditorul va informa in termen de 5 zile lucratoare Camera Auditorilor Financiari din Romania asupra faptului ca a identificat si a adus la cunostinta organismelor abilitate o asemenea situatie precizand data notificarii organismelor abilitate.

ART. 3

Auditorii financiari, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, vor aplica proceduri de audit care sa conduca la luarea in considerare a posibilitatii ca prin intermediul societatii comerciale careia i se presteaza servicii in calitate de auditor sa aiba loc operatiuni de spalare a banilor si/sau de finantare a actelor de terorism, asa cum sunt acestea definite prin Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare. Procedurile respective nu vor exceda Standardele de audit adoptate de catre Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania, avand in vedere limitarile unui audit si respectarea Codului de etica aplicabil auditorilor financiari.

ART. 4

In cazul in care, prin aplicarea procedurilor de audit care au drept obiectiv realizarea obiectivului angajamentului de audit, auditorul a colectat probe suficiente si adecvate de audit privind posibilitatea ca prin intermediul societatii comerciale careia i se presteaza servicii in calitate de auditor sa aiba loc operatiuni de spalare a banilor si/sau de finantare a actelor de terorism, acesta va aduce acest fapt la cunostinta organismelor abilitate, conform Legii nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, fara ca prin aceasta sa se considere o incalcare a Codului etic aplicabil auditorilor financiari, in speta a confidentialitatii. De asemenea, auditorul va informa in termen de 5 zile lucratoare Camera Auditorilor Financiari din Romania asupra faptului ca a identificat si a adus la cunostinta organismelor abilitate o asemenea situatie, precizand data notificarii organismelor abilitate.

ART. 5

Auditorii financiari, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, au obligatia de a lua in considerare in planificarea procedurilor de audit care au drept scop realizarea obiectivului angajamentului de audit, daca s-au adoptat norme interne de aplicare a Normelor privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, standardele de cunoastere a clientelei si control intern pentru entitatile raportoare care nu sunt supuse supravegherii prudentiale a unor autoritati, aprobate prin Decizia Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 din 19 iulie 2006, la clientii de audit care sunt entitati reglementate, asa cum sunt acestea definite in normele mentionate in prezentul articol.

ART. 6

Departamentul de monitorizare si competenta profesionala va urmari ducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotarari.

ART. 7

Prezenta hotarare se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, potrivit prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Presedintele Camerei Auditorilor

Financiari din Romania,

Ion Mihailescu

Bucuresti, 26 iunie 2007

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
91/2007auditori financiari


Data aparitiei: 14 August 2007

Votati articolul "Hotarare nr. 91 din 26 iunie 2007":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X