CAPITOLUL V - Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor
Reguli generale
ART. 266
Orice persoana care trebuie sa obtina un certificat, aviz sau alta autorizatie prevazuta in prezentul capitol trebuie sa plateasca taxa mentionata in acest capitol la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale inainte de a i se elibera certificatul, avizul sau autorizatia necesara.
Taxa pentru eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizatiilor de construire si a altor avize asemanatoare
ART. 267
(1) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban, este egala cu suma stabilita de consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliul judetean, dupa caz, in limitele prevazute in tabelul urmator:
*T*
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Art. 267 alin.(1) Taxa NIVELURILE NIVELURILE INDEXATE
pentru eliberarea PENTRU ANUL 2004 PENTRU ANUL 2005
certificatului de
urbanism,
in mediu urban
IAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Suprafata pentru care
obtine certificatul de Taxa (lei) Taxa (lei)
urbanism
a)Pana la 150 m inclusiv 25.000 - 35.000 27.000 - 38.000
b)Intre 151 si 250 m in- 37.000 - 47.000 40.000 - 50.000
clusiv
c)Intre 251 si 500 m in- 48.000 - 60.000 51.000 - 64.000
clusiv
d)Intre 501 si 750 m in- 61.000 - 72.000 65.000 - 77.000
clusiv
e)Intre 751 si 1.000 m 73.000 - 85.000 78.000 - 91.000
inclusiv
f)Peste 1.000 m 85.000 + 130 lei/m 91.000 + 139 lei/m
pentru fiecare m pentru fiecare m care
care depaseste 1.000 m depaseste 1.000 m
*ST*
In Anexa la
Partea introductiva a alin. (1) al art. 267 a fost modificata de pct. 114 al
Art. 267 alin. (1) eliberarea
certificatului, NIVELURILE
de urbanism, NIVELURILE INDEXATE
in mediu urban INDEXATE PENTRU PENTRU ANUL
ANUL 2005 2006
Suprafata pentru care se obtine
certificatul de urbanism Taxa -(lei) rol/ron Taxa -(lei)
a) Pana la 150 mp inclusiv 27.000 - 38.000 3 - 4
2,70 - 3,80
b) Intre 151 si 250 mp inclusiv 40.000 - 50.000 4 - 5
4,00 - 5,00
c) Intre 251 si 500 mp inclusiv 51.000 - 64.000 5 - 7
5,10 - 6,40
d) Intre 501 si 750 mp inclusiv 65.000 - 77.000 7 - 8
6,50 - 7,70
e) Intre 751 si 1.000 mp inclusiv 78.000 - 91.000 8 - 10
7,80 - 9,10
f) Peste 1.000 mp 91.000+139 lei/mp 10+0,01 lei/mp*)
pentru fiecare mp pentru fiecare mp
care depaseste care depaseste
1.000 mp 1.000 mp
9,10+0,01 lei/mp
pentru fiecare mp
care depaseste
1.000 mp
In anexa la
*)
Conform pct. I din anexa la
Taxa pentru
Art. 267 alin. (1) eliberarea
certificatului NIVELURILE
de urbanism, NIVELURILE APLICABILE IN ANUL
in mediu urban INDEXATE PENTRU FISCAL 2007
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ANUL 2006
Suprafata pentru care se obtine IAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
certificatul de urbanism Taxa, in lei Taxa, in lei
a) Pana la 150 mp inclusiv 3 - 4 3 - 4
b) Intre 151 si 250 mp inclusiv 4 - 5 4 - 5
c) Intre 251 si 500 mp inclusiv 5 - 7 5 - 7
d) Intre 501 si 750 mp inclusiv 7 - 8 7 - 8
e) Intre 751 si 1.000 mp inclusiv 8 - 10 8 - 10
f) Peste 1.000 mp 10+0,01 lei/mp 10+0,01 lei/mp
pentru fiecare mp pentru fiecare mp
care depaseste care depaseste
1.000 mp 1.000 mp
(2) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism pentru o zona rurala este egala cu 50% din taxa stabilita conform alin. (1).
(3) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii de construire pentru o cladire care urmeaza a fi folosita ca locuinta sau anexa la locuinta este egala cu 0,5% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructii.
(4) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de foraje sau excavari necesara studiilor geotehnice, ridicarilor topografice, exploatarilor de cariera, balastierelor, sondelor de gaze si petrol, precum si altor exploatari se calculeaza inmultind numarul de metri patrati de teren afectat de foraj sau de excavatie cu o valoare stabilita de consiliul local de pana la 50.000 lei.
*T*
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2004 ANUL 2005
Taxa (lei) Taxa (lei)
Art. 267 alin.(4) Taxa intre 0 si 50.000 inclusiv intre 0 si 54.000 inclusiv
pentru eliberarea pentru fiecare m pentru fiecare m
autorizatiei de afectat afectat
foraje sau excavari
*ST*
In Anexa la
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2005 ANUL 2006
Taxa - (lei) rol/ron Taxa - (lei)
Art. 267 alin. (4) intre 0 si 54.000 intre 0 si 6
Taxa pentru eliberarea autorizatiei inclusiv, pentru inclusiv, pentru
de foraje sau excavari fiecare mp afectat fiecare mp afectat
intre 0 si 5,40
inclusiv, pentru
fiecare mp afectat
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
NIVELURILE
NIVELURILE APLICABILE IN ANUL
INDEXATE PENTRU FISCAL 2007
ANUL 2006
IAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Taxa, in lei Taxa, in lei
Art. 267 alin. (4) intre 0 si 6 intre 0 si 6
Taxa pentru eliberarea autorizatiei inclusiv, pentru inclusiv, pentru
de foraje sau excavari fiecare mp afectat fiecare mp afectat
(5) Taxa pentru eliberarea autorizatiei necesare pentru lucrarile de organizare de santier in vederea realizarii unei constructii, care nu sunt incluse in alta autorizatie de construire, este egala cu 3% din valoarea autorizata a lucrarilor de organizare de santier.
(6) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de amenajare de tabere de corturi, casute sau rulote ori campinguri este egala cu 2% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructie.
(7) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire pentru chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere, situate pe caile si in spatiile publice, precum si pentru amplasarea corpurilor si a panourilor de afisaj, a firmelor si reclamelor este de pana la 50.000 lei pentru fiecare metru patrat de suprafata ocupata de constructie.
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2004 ANUL 2005
Taxa (lei) Taxa (lei)
Art. 267 alin.(7) Taxa intre 0 si 50.000 inclusiv intre 0 si 54.000 inclusiv
pentru eliberarea pentru fiecare m de pentru fiecare m de
autorizatiei de suprafata ocupata de suprafata ocupata de
construire pentru constructie constructie
chioscuri, tonete,
cabine, spatii de
expunere, situate
pe caile si in spa-
tiile publice, pre-
cum si pentru am-
plasarea corpurilor
si a panourilor de
afisaj, a firmelor
si reclamelor
In Anexa la
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2005 ANUL 2006
Taxa - (lei) rol/ron Taxa - (lei)
Art. 267 alin. (7) intre 0 si 54.000 intre 0 si 6
Taxa pentru eliberarea autorizatiei inclusiv, pentru inclusiv, pentru
de construire pentru chioscuri, fiecare mp fiecare mp
tonete, cabine, spatii de de suprafata ocupata de suprafata ocupata
expunere, situate pe caile si in de constructie de constructie
spatiile publice, precum si intre 0 si 5,40
pentru amplasarea corpurilor si a inclusiv, pentru
panourilor de afisaj, a firmelor fiecare mp
si reclamelor de suprafata ocupata
de constructie
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
NIVELURILE
NIVELURILE APLICABILE IN ANUL
INDEXATE PENTRU FISCAL 2007
ANUL 2006
IAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Taxa, in lei Taxa, in lei
Art. 267 alin. (7) intre 0 si 6 intre 0 si 6
Taxa pentru eliberarea autorizatiei inclusiv, pentru inclusiv, pentru
de construire pentru chioscuri, fiecare mp fiecare mp
tonete, cabine, spatii de de suprafata ocupatade suprafata ocupata
expunere, situate pe caile si in de constructie de constructie
spatiile publice, precum si
pentru amplasarea corpurilor si a
panourilor de afisaj, a firmelor
si reclamelor
(8) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire pentru orice alta constructie decat cele prevazute in alt alineat al prezentului articol este egala cu 1% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructie, inclusiv instalatiile aferente.
(9) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de desfiintare, totala sau partiala, a unei constructii este egala cu 0,1% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri. In cazul desfiintarii partiale a unei constructii, taxa pentru eliberarea autorizatiei se modifica astfel incat sa reflecte portiunea din constructie care urmeaza a fi demolata.
(10) Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism sau a unei autorizatii de construire este egala cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizatiei initiale.
(11) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii privind lucrarile de racorduri si bransamente la retele publice de apa, canalizare, gaze, termice, energie electrica, telefonie si televiziune prin cablu se stabileste de consiliul local si este de pana la 75.000 lei pentru fiecare racord.
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2004 ANUL 2005
Taxa (lei) Taxa (lei)
Art. 267 alin.(11) Taxa intre 0 si 75.000 inclusiv intre 0 si 80.000 inclusiv
pentru eliberarea pentru fiecare racord pentru fiecare racord
unei autorizatii
privind lucrarile
de racorduri si
bransamente la retele
publice de apa
canalizare, gaze,
termice, energie
electrica, telefonie
si televiziune
prin cablu
In Anexa la
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2005 ANUL 2006
Taxa - (lei) rol/ron Taxa - (lei)
Art. 267 alin. (11) intre 0 si 80.000 intre 0 si 9
Taxa pentru eliberarea unei inclusiv, pentru inclusiv, pentru
autorizatii privind lucrarile fiecare racord fiecare racord
de racorduri si bransamente la intre 0 si 8,00
retele publice de apa, inclusiv, pentru
canalizare, gaze, termice, fiecare racord
energie electrica, telefonie si
televiziune prin cablu
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
NIVELURILE
NIVELURILE APLICABILE IN ANUL
INDEXATE PENTRU FISCAL 2007
ANUL 2006
Taxa, in lei Taxa, in lei
Art. 267 alin. (11) intre 0 si 9, intre 0 si 9,
Taxa pentru eliberarea unei inclusiv, pentru inclusiv, pentru
autorizatii privind lucrarile fiecare racord fiecare racord
de racorduri si bransamente la
retele publice de apa,
canalizare, gaze, termice,
energie electrica, telefonie si
televiziune prin cablu
(12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism si amenajarea teritoriului, de catre primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judetean se stabileste de consiliul local in suma de pana la 100.000 lei.
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2004 ANUL 2005
Taxa (lei) Taxa (lei)
Art. 267 alin.(12) Taxa intre 0 si 100.000 inclusiv intre 0 si 107.000 inclusiv
pentru avizarea
certificatului de
urbanism de catre
comisia de urbanism
si amenajarea teri-
toriului, de catre
primari sau de
structurile de spe-
cialitate din cadrul
consiliului judetean
In Anexa la
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2005 ANUL 2006
Taxa - (lei) rol/ron Taxa - (lei)
Art. 267 alin. (12) intre 0 si 107.000 intre 0 si 11
Taxa pentru avizarea certifica- inclusiv inclusiv
tului de urbanism de catre comisia intre 0 si 10,70
de urbanism si amenajarea terito- inclusiv
riului, de catre primari sau
de structurile de specialitate
din cadrul consiliului judetean
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
NIVELURILE
NIVELURILE APLICABILE IN ANUL
INDEXATE PENTRU FISCAL 2007
ANUL 2006
Taxa, in lei Taxa, in lei
Art. 267 alin. (13) intre 0 si 7, intre 0 si 7,
Taxa pentru eliberarea certifica- inclusiv inclusiv
tului de nomenclatura stradala
si adresa
(14) Pentru taxele prevazute in prezentul articol, stabilite pe baza valorii autorizate a lucrarilor de constructie, se aplica urmatoarele reguli:
a) taxa datorata se stabileste pe baza valorii lucrarilor de constructie declarate de persoana care solicita avizul si se plateste inainte de emiterea avizului;
b) in termen de 15 zile de la data finalizarii lucrarilor de constructie, dar nu mai tarziu de 15 zile de la data la care expira autorizatia respectiva, persoana care a obtinut autorizatia trebuie sa depuna o declaratie privind valoarea lucrarilor de constructie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale;
c) pana in cea de-a 15-a zi inclusiv, de la data la care se depune situatia finala privind valoarea lucrarilor de constructii, compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale are obligatia de a stabili taxa datorata pe baza valorii reale a lucrarilor de constructie;
d) pana in cea de-a 15-a zi inclusiv, de la data la care compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale a emis valoarea stabilita pentru taxa, trebuie platita orice suma suplimentara datorata de catre persoana care a primit autorizatia sau orice suma care trebuie rambursata de autoritatea administratiei publice locale.
(15) In cazul unei autorizatii de construire emise pentru o persoana fizica, valoarea reala a lucrarilor de constructie nu poate fi mai mica decat valoarea impozabila a cladirii stabilita conform art. 251.
Taxa pentru eliberarea autorizatiilor pentru a desfasura o activitate economica si a altor autorizatii similare
ART. 268
(1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice este stabilita de catre consiliul local in suma de pana la 100.000 lei, in mediul rural, si de pana la 500.000 lei, in mediul urban.
(1^1) Autorizatiile prevazute la alin. (1) se vizeaza anual, pana la data de 31 decembrie a anului in curs pentru anul urmator. Taxa de viza reprezinta 50% din cuantumul taxei prevazute la alin. (1).
(2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor sanitare de functionare se stabileste de consiliul local si este de pana la 120.000 lei.
(3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, detinute de consiliile locale, se stabileste de catre consiliul local si este de pana la 200.000 lei.
(4) Taxa pentru eliberarea certificatelor de producator se stabileste de catre consiliile locale si este de pana la 500.000 lei.
(5) Comerciantii a caror activitate se desfasoara potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin
(6) Autorizatia privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica, in cazul in care comerciantul indeplineste conditiile prevazute de lege, se emite de catre primarul in a carui raza de competenta se afla amplasata unitatea sau standul de comercializare.
NIVELURILE NIVELURILE
PENTRU INDEXATE PENTRU
ANUL 2004 ANUL 2005
Taxa (lei) Taxa (lei)
Art. 268 alin.(1) Taxa pentru
eliberarea unei autorizatii pentru
desfasurarea unei activitati
economice
1. in mediul rural intre 0 si 100.000 inclusiv intre 0 si 107.000 inclusiv
2. in mediul urban intre 0 si 500.000 inclusiv intre 0 si 535.000 inclusiv
Art. 268 alin.(2) Taxa intre 0 si 120.000 inclusiv intre 0 si 130.000 inclusiv
pentru eliberarea
autorizatiei sani-
tare de functionare
Art. 268 alin.(3) Taxa intre 0 si 200.000 inclusiv intre 0 si 214.000 inclusiv
pentru eliberarea pentru fiecare m pentru fiecare m
de copii heliogra- sau fractiune de m sau fractiune de m
fice de pe planuri
cadastrale sau de
pe alte asemenea
planuri, detinute
de consiliile locale
Art. 268 alin.(4) Taxa intre 0 si 500.000 inclusiv intre 0 si 535.000 inclusiv
pentru eliberarea
certificatului de
producator
Nivelurile taxelor prevazute de art. 268, indexate pentru anul 2005, sunt mentionate in Anexa la
Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru
desfasurarea unei activitati economice:
1. in mediul rural intre 0 si 107.000 intre 0 si 11
inclusiv inclusiv
intre 0 si 10,70
inclusiv
2. in mediul urban intre 0 si 535.000 intre 0 si 57
inclusiv inclusiv
intre 0 si 53,50
inclusiv
Art. 268 alin. (2) intre 0 si 130.000 intre 0 si 14
Taxa pentru eliberarea autoriza- inclusiv inclusiv
tiilor de functionare
intre 0 si 13,00
inclusiv
Art. 268 alin. (3) intre 0 si 214.000 intre 0 si 23
Taxa pentru eliberarea de copii inclusiv, pentru inclusiv, pentru
heliografice de pe planuri fiecare mp sau fiecare mp sau
cadastrale sau de pe alte asemenea fractiune de mp fractiune de mp
planuri, detinute de consiliile
locale /
intre 0 si 21,40
inclusiv, pentru
fiecare mp sau
fractiune de mp
Art. 268 alin. (4) intre 0 si 535.000 intre 0 si 57
Taxa pentru eliberarea certifica- inclusiv inclusiv
tului de producator
intre 0 si 53,50
inclusiv
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
NIVELURILE
NIVELURILE APLICABILE IN ANUL
INDEXATE PENTRU FISCAL 2007
ANUL 2006
IAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Taxa, in lei Taxa, in lei
Art. 268 alin. (1)
Taxa pentru eliberarea unei
autorizatii pentru desfasurarea
unei activitati economice:
1. in mediul rural intre 0 si 11, intre 0 si 11,
inclusiv inclusiv
2. in mediul urban intre 0 si 57, intre 0 si 57
inclusiv inclusiv
Art. 268 alin. (2) intre 0 si 14, intre 0 si 14,
Taxa pentru eliberarea autoriza- inclusiv inclusiv
tiilor de functionare
Art. 268 alin. (3) intre 0 si 23, intre 0 si 23,
Taxa pentru eliberarea de copii inclusiv, pentru inclusiv, pentru
heliografice de pe planuri fiecare mp sau fiecare mp sau
cadastrale sau de pe alte asemenea fractiune de mp fractiune de mp
planuri, detinute de consiliile
locale
Art. 268 alin. (4) intre 0 si 57, intre 0 si 57,
Taxa pentru eliberarea certifica- inclusiv inclusiv
tului de producator
Art. 268 alin. (5) x intre 0 si 3000,
Taxa pentru eliberarea/vizarea inclusiv
anuala a autorizatiei privind
desfasurarea activitatii de
alimentatie publica
Alin. (1^1) al art. 268 a fost introdus de pct. 244 al
Alin. (5) si (6) ale art. 268 au fost introduse de pct. 245 al
Scutiri
ART. 269
Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor nu se datoreaza pentru:
a) certificat de urbanism sau autorizatie de construire pentru lacas de cult sau constructie anexa;
b) certificat de urbanism sau autorizatie de construire pentru dezvoltarea, modernizarea sau reabilitarea infrastructurilor din transporturi care apartin domeniului public al statului;
c) certificat de urbanism sau autorizatie de construire, pentru lucrarile de interes public judetean sau local;
d) certificat de urbanism sau autorizatie de construire, daca beneficiarul constructiei este o institutie publica;
e) autorizatie de construire pentru autostrazile si caile ferate atribuite prin concesionare, conform legii.
CAPITOLUL VI - Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate
Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate
ART. 270
(1) Orice persoana, care beneficiaza de servicii de reclama si publicitate in Romania in baza unui contract sau a unui alt fel de intelegere incheiata cu alta persoana, datoreaza plata taxei prevazute in prezentul articol, cu exceptia serviciilor de reclama si publicitate realizate prin mijloacele de informare in masa scrise si audiovizuale.
(1^1) Publicitatea realizata prin mijloace de informare in masa scrise si audiovizuale, in sensul prezentului articol, corespunde activitatilor agentilor de publicitate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, cu modificarile ulterioare, respectiv publicitatea realizata prin ziare si alte tiparituri, precum si prin radio, televiziune si Internet.
Alin. (1^1) al art. 270 a fost introdus de pct. 115 al
Alin. (1^1) al art. 270 a fost modificat de pct. 36 al
(2) Taxa prevazuta in prezentul articol, denumita in continuare taxa pentru servicii de reclama si publicitate, se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia persoana presteaza serviciile de reclama si publicitate.
(3) Taxa pentru servicii de reclama si publicitate se calculeaza prin aplicarea cotei taxei respective la valoarea serviciilor de reclama si publicitate.
(4) Cota taxei se stabileste de consiliul local, fiind cuprinsa intre 1% si 3%.
(5) Valoarea serviciilor de reclama si publicitate cuprinde orice plata obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta pentru serviciile de reclama si publicitate, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata.
(6) Taxa pentru servicii de reclama si publicitate se varsa la bugetul local, lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care a intrat in vigoare contractul de prestari de servicii de reclama si publicitate.
Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate
ART. 271
(1) Orice persoana care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate intr-un loc public datoreaza plata taxei anuale prevazute in prezentul articol catre bugetul local al autoritatii administratiei publice locale in raza careia este amplasat panoul, afisajul sau structura de afisaj respectiva.
(2) Valoarea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se calculeaza anual, prin inmultirea numarului de metri patrati sau a fractiunii de metru patrat a suprafetei afisajului pentru reclama sau publicitate cu suma stabilita de consiliul local, astfel:
a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica, suma este de pana la 200.000 lei;
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate, suma este de pana la 150.000 lei.
Art. 271 alin.(2) Taxa NIVELURILE NIVELURILE INDEXATE
pentru afisaj in PENTRU ANUL 2004 PENTRU ANUL 2005
scop de reclama si
publicitate -lei/m sau fractiune de m--lei/m sau fractiune de m-
a) in cazul unui afisaj intre 0 si 200.000 inclusiv intre 0 si 214.000 inclusiv
situat in locul in care
persoana deruleaza o
activitate economica
b) in cazul oricarui alt intre 0 si 150.000 inclusiv intre 0 si 161.000 inclusiv
panou, afisaj sau struc-
tura de afisaj pentru re-
clama si publicitate
In Anexa la
CAPITOLUL VI -
TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMA I PUBLICITATE
Art. 271 alin. (2) NIVELURILE INDEXATE NIVELURILE INDEXATE
Taxa pentru afisaj in scop de PENTRU ANUL 2005 PRNTRU ANUL 2006
reclama si publicitate
- lei/mp sau - lei/mp sau
fractiune de mp - fractiune de mp -
rol/ron
a) in cazul unui afisaj situat in intre 0 si 214.000 intre 0 si 23
locul in care persoana deruleaza inclusiv inclusiv
o activitate economica
intre 0 si 21,40
inclusiv
b) in cazul oricarui alt panou, intre 0 si 161.000 intre 0 si 17
afisaj sau structura de afisaj inclusiv inclusiv
pentru reclama si publicitate
intre 0 si 16,10
inclusiv
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
CAPITOLUL VI -
TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMA I PUBLICITATE
NIVELURILE APLI-
Art. 271 alin. (2) NIVELURILE INDEXATE CABILE PENTRU ANUL
Taxa pentru afisaj in scop de PENTRU ANUL 2006 FISCAL 2007
reclama si publicitate
- lei/mp sau - lei/mp sau
fractiune de mp - fractiune de mp -
a) in cazul unui afisaj situat in intre 0 si 23, intre 0 si 23,
locul in care persoana deruleaza inclusiv inclusiv
o activitate economica
b) in cazul oricarui alt panou, intre 0 si 17, intre 0 si 17,
afisaj sau structura de afisaj inclusiv inclusiv
pentru reclama si publicitate
(3) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se recalculeaza pentru a reflecta numarul de luni sau fractiunea din luna dintr-un an calendaristic in care se afiseaza in scop de reclama si publicitate.
(4) Taxa pentru afisajul in scop de reclama si publicitate se plateste anual, anticipat sau trimestrial, in patru rate egale, pana la datele de 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie si 15 noiembrie, inclusiv.
(5) Consiliile locale pot impune persoanelor care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale.
Scutiri
ART. 272
(1) Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate si taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica institutiilor publice, cu exceptia cazurilor cand acestea fac reclama unor activitati economice.
(2) Taxa prevazuta in prezentul articol, denumita in continuare taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, nu se aplica unei persoane care inchiriaza panoul, afisajul sau structura de afisaj unei alte persoane, in acest caz taxa prevazuta la art. 270 fiind platita de aceasta ultima persoana.
(3) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se datoreaza pentru afisele, panourile sau alte mijloace de reclama si publicitate amplasate in interiorul cladirilor.
(4) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica pentru panourile de identificare a instalatiilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circulatie, precum si alte informatii de utilitate publica si educationale.
(5) Nu se datoreaza taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate pentru afisajul efectuat pe mijloacele de transport care nu sunt destinate, prin constructia lor, realizarii de reclama si publicitate.
CAPITOLUL VII - Impozitul pe spectacole
Reguli generale
ART. 273
(1) Orice persoana care organizeaza o manifestare artistica, o competitie sportiva sau alta activitate distractiva in Romania are obligatia de a plati impozitul prevazut in prezentul capitol, denumit in continuare impozitul pe spectacole.
(2) Impozitul pe spectacole se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia are loc manifestarea artistica, competitia sportiva sau alta activitate distractiva.
Calculul impozitului
ART. 274
(1) Cu exceptiile prevazute la art. 275, impozitul pe spectacole se calculeaza prin aplicarea cotei de impozit la suma incasata din vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor.
(2) Cota de impozit se determina dupa cum urmeaza:
a) in cazul unui spectacol de teatru, ca de exemplu o piesa de teatru, balet, opera, opereta, concert filarmonic sau alta manifestare muzicala, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competitie sportiva interna sau internationala, cota de impozit este egala cu 2%;
b) in cazul oricarei alte manifestari artistice decat cele enumerate la lit. a), cota de impozit este egala cu 5%.
(3) Suma primita din vanzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele platite de organizatorul spectacolului in scopuri caritabile, conform contractului scris intrat in vigoare inaintea vanzarii biletelor de intrare sau a abonamentelor.
(4) Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole stabilit in conformitate cu prezentul articol au obligatia de:
a) a inregistra biletele de intrare si/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale care isi exercita autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;
b) a anunta tarifele pentru spectacol in locul unde este programat sa aiba loc spectacolul, precum si in orice alt loc in care se vand bilete de intrare si/sau abonamente;
c) a preciza tarifele pe biletele de intrare si/sau abonamente si de a nu incasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare si/sau abonamente;
d) a emite un bilet de intrare si/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;
e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, documentele justificative privind calculul si plata impozitului pe spectacole;
f) a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidenta si inventarul biletelor de intrare si a abonamentelor, care sunt precizate in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor, contrasemnate de Ministerul Culturii si Cultelor si Agentia Nationala pentru Sport.
Reguli speciale pentru videoteci si discoteci
ART. 275
(1) In cazul unei manifestari artistice sau al unei activitati distractive care are loc intr-o videoteca sau discoteca, impozitul pe spectacole se calculeaza pe baza suprafetei incintei prevazute in prezentul articol.
(2) Impozitul pe spectacole se stabileste pentru fiecare zi de manifestare artistica sau de activitate distractiva, prin inmultirea numarului de metri patrati ai suprafetei incintei videotecii sau discotecii cu suma stabilita de consiliul local, astfel:
a) in cazul videotecilor, suma este de pana la 1.000 lei;
b) in cazul discotecilor, suma este de pana la 2.000 lei.
Art. 275 alin.(2) Mani- NIVELURILE PENTRU ANUL 2004 NIVELURILE INDEXATE
festarea artistica - ART. 275 ALIN.(2) COROBO- PENTRU ANUL 2005
sau activitatea RAT CU ART.296 ALIN.(1)
distractiva
-lei/m - -lei/m -
b) in cazul videotecilor intre 0 si 1.100 inclusiv intre 0 si 1.200 inclusiv
b) in cazul discotecilor intre 0 si 2.200 inclusiv intre 0 si 2.400 inclusiv
In Anexa la
CAPITOLUL VII - IMPOZITUL PE SPECTACOLE
Art. 275 alin. (2) NIVELURILE NIVELURILE
INDEXATE INDEXATE
Manifestarea artistica sau PENTRU ANUL PENTRU ANUL 2006
activitatea distractiva: 2005
- lei/mp - - lei/mp -
ROL/RON
a) in cazul videotecilor intre 0 si 1.200 intre 0 si 1
inclusiv inclusiv
intre 0 si 0,12
inclusiv
b) in cazul discotecilor intre 0 si 2.400 intre 0 si 2
inclusiv inclusiv
intre 0 si 0,24
inclusiv
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
CAPITOLUL VII - IMPOZITUL PE SPECTACOLE
Art. 275 alin. (2) NIVELURILE
NIVELURILE INDEXATE APLICABILE PENTRU
Manifestarea artistica sau PENTRU ANUL 2006 ANUL FISCAL 2007
activitatea distractiva:
- lei/mp - - lei/mp -
a) in cazul videotecilor intre 0 si 1, intre 0 si 1,
inclusiv inclusiv
b) in cazul discotecilor intre 0 si 2, intre 0 si 2,
inclusiv inclusiv
(3) Impozitul pe spectacole se ajusteaza prin inmultirea sumei stabilite, potrivit alin. (2), cu coeficientul de corectie corespunzator, precizat in tabelul urmator:
*T*
Rangul localitatii Coeficient de corectie
O 8,00
I 5,00
II 4,00
III 3,00
IV 1,10
V 1,00
*ST*
(4) Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole stabilit in conformitate cu prezentul articol au obligatia de a depune o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale privind spectacolele programate pe durata unei luni calendaristice. Declaratia se depune pana la data de 15, inclusiv, a lunii precedente celei in care sunt programate spectacolele respective.
Scutiri
ART. 276
Impozitul pe spectacole nu se aplica spectacolelor organizate in scopuri umanitare.
Plata impozitului
ART. 277
(1) Impozitul pe spectacole se plateste lunar pana la data de 15, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a avut loc spectacolul.
(2) Orice persoana care datoreaza impozitul pe spectacole are obligatia de a depune o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, pana la data stabilita pentru fiecare plata a impozitului pe spectacole. Formatul declaratiei se precizeaza in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor.
(3) Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole raspund pentru calculul corect al impozitului, depunerea la timp a declaratiei si plata la timp a impozitului.
CAPITOLUL VIII - Taxa hoteliera
Reguli generale
ART. 278
(1) Consiliul local poate institui o taxa pentru sederea intr-o unitate de cazare, intr-o localitate asupra careia consiliul local isi exercita autoritatea, dar numai daca taxa se aplica conform prezentului capitol.
(2) Taxa pentru sederea intr-o unitate de cazare, denumita in continuare taxa hoteliera, se incaseaza de catre persoanele juridice prin intermediul carora se realizeaza cazarea, o data cu luarea in evidenta a persoanelor cazate.
(3) Unitatea de cazare are obligatia de a varsa taxa colectata in conformitate cu alin. (2) la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia este situata aceasta.
Calculul taxei
ART. 279
(1) Taxa hoteliera se calculeaza prin aplicarea cotei stabilite la tarifele de cazare practicate de unitatile de cazare.
(2) Cota taxei se stabileste de consiliul local si este cuprinsa intre 0,5% si 5%. In cazul unitatilor de cazare amplasate intr-o statiune turistica, cota taxei poate varia in functie de clasa cazarii in hotel.
(3) Taxa hoteliera se datoreaza pentru intreaga perioada de sedere, cu exceptia cazului unitatilor de cazare amplasate intr-o statiune turistica, atunci cand taxa se datoreaza numai pentru o singura noapte, indiferent de perioada reala de cazare.
Scutiri
ART. 280
Taxa hoteliera nu se aplica pentru:
a) persoanele fizice in varsta de pana la 18 ani inclusiv;
b) persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat ori persoanele invalide de gradul I sau II;
c) pensionarii sau studentii;
d) persoanele fizice aflate pe durata satisfacerii stagiului militar;
e) veteranii de razboi;
f) vaduvele de razboi sau vaduvele veteranilor de razboi care nu s-au recasatorit;
g) persoanele fizice prevazute la
h) sotul sau sotia uneia dintre persoanele fizice mentionate la lit. b)-g), care este cazat/cazata impreuna cu o persoana mentionata la lit. b)-g).
Plata taxei
ART. 281
(1) Unitatile de cazare au obligatia de a varsa taxa hoteliera la bugetul local, lunar, pana la data de 10, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care s-a colectat taxa hoteliera de la persoanele care au platit cazarea.
(2) Unitatile de cazare au obligatia de a depune lunar o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, pana la data stabilita pentru fiecare plata a taxei hoteliere, inclusiv. Formatul declaratiei se precizeaza in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor.
CAPITOLUL IX - Taxe speciale
Taxe speciale
ART. 282
(1) Pentru functionarea unor servicii publice locale create in interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, pot adopta taxe speciale.
(2) Domeniile in care consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum si cuantumul acestora se stabilesc in conformitate cu prevederile
(3) Taxele speciale se incaseaza numai de la persoanele fizice si juridice care beneficiaza de serviciile oferite de institutia/ serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare si functionare a acesteia/acestuia, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, sa efectueze prestatii ce intra in sfera de activitate a acestui tip de serviciu.
(4) Consiliile locale, judetene sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, nu pot institui taxe speciale concesionarilor din sectorul utilitatilor publice (gaze naturale, apa, energie electrica), pentru existenta pe domeniul public/privat al unitatilor administrativ-teritoriale a retelelor de apa, de transport si distributie a energiei electrice si a gazelor naturale.
Alin. (3) si (4) ale art. 282 au fost introduse de pct. 246 al
CAPITOLUL X - Alte taxe locale
Alte taxe locale
ART. 283
(1) Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliile judetene, dupa caz, pot institui taxe pentru utilizarea temporara a locurilor publice si pentru vizitarea muzeelor, caselor memoriale, monumentelor istorice de arhitectura si arheologice si altele asemenea.
(2) Consiliile locale pot institui taxe pentru detinerea sau utilizarea echipamentelor si utilajelor destinate obtinerii de venituri care folosesc infrastructura publica locala, pe raza localitatii unde acestea sunt utilizate, precum si taxe pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator.
(3) Taxele prevazute la alin. (1) si (2) se calculeaza si se platesc in conformitate cu procedurile aprobate de autoritatile deliberative interesate*).
Art. 283 este reprodus astfel cum a fost modificat de pct. 34 din
Denumirea marginala a art. 283 a fost introdusa de pct. 36 al
*) In anexa la
CAPITOLUL X - ALTE TAXE LOCALE
Art. 283 alin. (1) NIVELURILE NIVELURILE
Taxa zilnica pentru utilizarea INDEXATE INDEXATE
temporara a locurilor publice PENTRU ANUL 2005 PENTRU ANUL 2006
si pentru vizitarea muzeelor, a
caselor memoriale, sau a ROL/RON
monumentelor istorice de
arhitectura si arheologie intre 0 lei/zi intre 0 lei/zi
si 119.000 lei/zi si 13 lei/zi
inclusiv inclusiv
intre 0 lei/zi
si 11,90 lei/zi
inclusiv
Art. 283 alin. (2) intre 0 lei/zi intre 0 lei/zi
Taxa zilnica pentru detinerea sau si 119.000 lei/zi si 13 lei/zi
utilizarea echipamentelor destinate inclusiv inclusiv
in scopul obtinerii de venit
intre 0 lei/zi
si 11,90 lei/zi
inclusiv
Art. 283 alin. (3) intre 0 lei/an intre 0 lei/an
Taxa anuala pentru vehicule lente si 321.000 lei/an si 34 lei/an
inclusiv inclusiv
intre 0 lei/zi
si 3,21 lei/zi
inclusiv
CAPITOLUL XI - Facilitati comune
Denumirea Cap. XI din Titlul IX a fost modificata de pct. 247 al
Facilitati pentru persoane fizice
ART. 284
(1) Impozitul pe cladiri, impozitul pe teren, impozitul pe mijloacele de transport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, precum si alte taxe prevazute la art. 282 si art. 283 nu se aplica pentru:
a) veteranii de razboi;
b) persoanele fizice prevazute la
(2) Persoanele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si art. 4 alin. (1) din Legea recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989 nr. 341/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 654 din 20 iulie 2004, nu datoreaza:
a) impozitul pe cladiri pentru locuinta situata la adresa de domiciliu;
b) impozitul pe teren aferent cladirii prevazute la lit. a);
c) impozitul pe mijloacele de transport aferent unui singur autoturism tip hycomat sau a unui mototriciclu.
Alin. (2) al art. 284 a fost modificat de pct. 116 al
(3) Impozitul pe cladiri si impozitul pe teren nu se aplica vaduvelor de razboi si vaduvelor veteranilor de razboi care nu s-au recasatorit.
(4) Impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice nu se datoreaza de catre persoanele cu handicap grav sau accentuat si de persoanele incadrate in gradul I de invaliditate.
Alin. (4) al art. 284 a fost modificat de pct. 116 al
Alin. (4) al art. 284 a fost modificat de pct. 249 al
(5) In cazul unei cladiri, al unui teren sau al unui mijloc de transport detinut in comun de o persoana fizica prevazuta la alin. (1), (2), (3) sau (4), scutirea fiscala se aplica integral pentru proprietatile detinute in comun de soti.
(6) Scutirea de la plata impozitului pe cladiri se aplica doar cladirii folosite ca domiciliu de persoanele fizice prevazute la alin. (1), (2), (3) sau (4).
(7) Scutirea de la plata impozitului pe teren se aplica doar terenului aferent cladirii utilizate ca domiciliu de persoanele fizice prevazute la alin. (1), (2), (3) sau (4).
(7^1) Scutirea de la plata impozitului pe mijloacele de transport se aplica doar pentru un singur mijloc de transport, la alegerea persoanelor fizice prevazute la alin. (1) si (2).
Alin. (7^1) al
(8) Scutirea de la plata impozitului prevazuta la alin. (1), (2), (3) sau (4) se aplica unei persoane incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii.
(9) Persoanele fizice si/sau juridice romane care reabiliteaza sau modernizeaza termic cladirile de locuit pe care le detin in proprietate, in conditiile
(10) Impozitul pe cladiri, impozitul pe teren, impozitul pe mijloacele de transport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, precum si alte taxe prevazute la art. 282 si 283 se reduc cu 50%, in conformitate cu
a)
b)
(11) Nu se datoreaza taxa asupra succesiunii, prevazuta de
Alin. (11) al
(12) Taxele de timbru prevazute la
(13) Impozitul pe cladiri nu se datoreaza pentru cladirea unei persoane fizice, daca:
a) cladirea este o locuinta noua, realizata in conditiile
b) cladirea este realizata pe baza de credite, in conformitate cu
(14) Scutirile de impozit prevazute la alin. (13) se aplica pentru o cladire timp de 10 ani de la data dobandirii acesteia. In cazul instrainarii cladirii, scutirea de impozit nu se aplica noului proprietar al acesteia.
Alin. (12) al art. 284 a fost introdus de pct. 4 al
Alin. (12) al
Denumirea marginala a art. 284 a fost modificata de pct. 248 al
Alin. (13) si (14) ale art. 284 au fost introduse de pct. 250 al
Facilitati pentru persoanele juridice
ART. 285
(1) Impozitul pe cladiri, impozitul pe teren, impozitul pe mijloacele de transport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, precum si alte taxe locale precizate la art. 282 si art. 283 nu se aplica:
a) oricarei institutii sau unitati care functioneaza sub coordonarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, cu exceptia incintelor folosite pentru activitati economice;
b) fundatiilor testamentare constituite conform legii, cu scopul de a intretine, dezvolta si ajuta institutii de cultura nationala, precum si de a sustine actiuni cu caracter umanitar, social si cultural;
c) organizatiilor care au ca unica activitate acordarea gratuita de servicii sociale in unitati specializate care asigura gazduire, ingrijire sociala si medicala, asistenta, ocrotire, activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane varstnice, precum si pentru alte persoane aflate in dificultate, in conditiile legii.
(2) Impozitul pe cladiri si impozitul pe teren se reduc cu 50% pentru acele cladiri si terenul aferent detinute de persoane juridice, care sunt utilizate exclusiv pentru prestarea de servicii turistice pe o perioada de maximum 5 luni pe durata unui an calendaristic.
(3) Impozitul pe cladiri se reduce cu 50% pentru cladirile nou construite detinute de cooperatiile de consum sau mestesugaresti, dar numai pentru primii 5 ani de la data achizitiei cladirii.
(4) Nu se datoreaza impozit pe teren pentru terenurile forestiere administrate de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, cu exceptia celor folosite in scop economic.
Denumirea marginala a art. 285 a fost modificata de pct. 251 al
Litera c) a alin. (1) al art. 285 a fost modificata de pct. 252 al
Alin. (4) al art. 285 a fost introdus de pct. 253 al
Scutiri si facilitati pentru persoanele juridice
ART. 285^1
Elementele infrastructurii feroviare publice, inclusiv terenurile pe care sunt amplasate, precum si terenurile destinate acestui scop, sunt scutite de la plata impozitului pe cladiri, a impozitului pe teren si a taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire.
Art. 285^1 a fost introdus de pct. 117 al
Scutiri si facilitati stabilite de consiliile locale
ART. 286
(1) Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pentru o cladire folosita ca domiciliu de persoana fizica ce datoreaza acest impozit.
(2) Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe teren sau o reducere a acestuia pentru terenul aferent cladirii folosite ca domiciliu al persoanei fizice care datoreaza acest impozit.
(3) Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren sau o reducere a acestora pentru persoanele ale caror venituri lunare sunt mai mici decat salariul minim brut pe tara ori constau in exclusivitate din indemnizatie de somaj sau ajutor social.
Alin. (3) al art. 286 a fost modificat de pct. 118 al
(4) In cazul unei calamitati naturale, consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri, a impozitului pe teren, precum si a taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism si autorizatiei de construire sau o reducere a acestora.
(5) Scutirea de la plata impozitelor sau reducerile acestora prevazute la alin. (1), (2), (3) sau (4) se aplica persoanei respective cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii sau reducerii.
(6) Consiliul local poate acorda scutiri de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, datorate de catre persoanele juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 euro pe o perioada de pana la 5 ani inclusiv, astfel:
a) scutirea de impozit pe cladiri, de la data de intai a lunii urmatoare finalizarii cladirii;
b) scutirea de impozit pe teren, de la data de intai a lunii urmatoare eliberarii autorizatiei de construire.
(7) In cazul investitiilor de peste 500.000 euro, finalizate si puse in functiune la data intrarii in vigoare a prezentei legi, consiliul local poate stabili cota de 0,25% la calculul impozitului pe cladiri, pe o perioada de 3 ani inclusiv.
Alin. (6) al art. 286 a fost modificat de pct. 118 al
Alin. (6) al art. 286 a fost modificat de pct. 254 al
Alin. (7) al art. 286 a fost introdus de pct. 255 al
CAPITOLUL XII - Alte dispozitii comune
Majorarea impozitelor si taxelor locale de consiliile locale sau consiliile judetene
ART. 287
Nivelul impozitelor si taxelor locale prevazute in prezentul titlu poate fi majorat anual cu pana la 20% de consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, cu exceptia taxelor prevazute la art. 263 alin. (4) si (5) si la art. 295 alin. (11) lit. b)-d).
Art. 287 a fost modificat de pct. 119 al
Art. 287 este reprodus astfel cum a fost modificat de pct. 256 al
Hotararile consiliilor locale si judetene privind impozitele si taxele locale
ART. 288
(1) Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile judetene adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul fiscal urmator in termen de 45 de zile lucratoare de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a hotararii Guvernului prevazute la art. 292.
(2) Primarii, primarul general si presedintii consiliilor judetene asigura publicarea corespunzatoare a oricarei hotarari in materie de impozite si taxe locale adoptate de autoritatile deliberative respective.
Denumirea marginala a art. 288 a fost modificata de pct. 257 al
Accesul la informatii privind impozitele si taxele locale
ART. 289
Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a asigura accesul gratuit la informatii privind impozitele si taxele locale.
Depunerea declaratiilor de persoanele juridice
ART. 290
Abrogat.
Art. 290 a fost abrogat de pct. 258 al
Controlul si colectarea impozitelor si taxelor locale
ART. 291
Autoritatile administratiei publice locale si organele speciale ale acestora, dupa caz, sunt responsabile pentru stabilirea, controlul si colectarea impozitelor si taxelor locale, precum si a amenzilor si penalizarilor aferente.
Indexarea impozitelor si taxelor locale
ART. 292
(1) In cazul oricarui impozit sau oricarei taxe locale, care consta intr-o anumita suma in lei sau care este stabilita pe baza unei anumite sume in lei, sumele respective se indexeaza o data la 3 ani, tinand cont de evolutia ratei inflatiei de la ultima indexare.
(2) Sumele indexate se initiaza in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor si se aproba prin hotarare a Guvernului, emisa pana la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecarui an.
(3) In perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 2005 si 1 ianuarie 2011, nivelul impozitului pe mijloacele de transport, prevazut la art. 263 alin. (4) si (5), se majoreaza prin hotarare a Guvernului, in conformitate cu angajamentele asumate de Romania in procesul de negociere cu Uniunea Europeana, la Capitolul 9 - Politica in domeniul transporturilor, in luna aprilie a fiecarui an cuprins in perioada, la propunerea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si cu avizul Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Administratiei si Internelor*).
Art. 292 a fost modificat de pct. 120 al
*) In anexa la
Art. 263 alin. (4) Autovehicule de transport marfa cu masa totala
si 292 alin. (3) autorizata de peste 12 tone
NIVELURILE NIVELURILE
Numarul axelor si masa totala INDEXATE PENTRU PENTRU
maxima autorizata ANUL 2005 ANUL 2006
Impozit -(lei) Impozit -(lei)
rol/ron
Vehicule Vehicule Vehicule
cu sistem cu alt cu sistem Vehicule
de suspen-sistem dede suspen-cu alt
sie pneu- suspensiesi pneuma-sistem de
matica sau tica sau suspensie
un echiva- un echiva-
lent lent
recunoscut recunoscut
I. Vehicule cu doua axe x x x x
1. Masa peste 12 t, dar nu mai mult 1.184.0001.302.000
de 13 t /118,40 /130,20 100 110
2. Masa peste 13 t, dar nu mai mult 1.302.0001.420.000
de 14 t /130,20 /142,00 110 167
3. Masa peste 14 t, dar nu mai mult 1.420.0001.656.000
de 15 t /142,00 /165,60 167 235
4. Masa peste 15 t 1.656.0003.314.000
/165,60 /331,40 235 533
II. Vehicule cu trei axe x x x x
1. Masa peste 15 t, dar nu mai mult 1.302.0001.420.000 110 120
de 17 t /130,20 /142,00
2. Masa peste 17 t, dar nu mai mult 1.420.0001.539.000 120 216
de 19 t /142,00 /153,90
3. Masa peste 19 t, dar nu mai mult 1.539.0001.894.000 216 280
de 21 t /153,90 /189,40
4. Masa peste 21 t, dar nu mai mult 1.894.0002.959.000 280 432
de 23 t /189,40 /295,90
5. Masa peste 23 t, dar nu mai mult 2.959.0004.497.000 432 671
de 25 t /295,90 /449,70
6. Masa peste 25 t 2.959.0004.497.000 432 671
/295,90 /449,70
III. Vehicule cu patru axe x x x x
1. Masa peste 23 t, dar nu mai mult 1.894.0002.012.000 280 284
de 25 t /189,40 /201,20
2. Masa peste 25 t, dar nu mai mult 2.012.0002.959.000 284 443
de 27 t /201,20 /295,90
3. Masa peste 27 t, dar nu mai mult 2.959.0004.734.000 443 704
de 29 t /295,90 /473,40
4. Masa peste 29 t, dar nu mai mult 4.734.0007.101.000 704 1.044
de 31 t /473,40 /710,10
5. Masa peste 31 t 4.734.0007.101.000 704 1.044
/473,40 /710,10
Combinati de autovehicule (autovehicule
articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa
Art. 263 alin. (5) cu masa totala maxima autorizata de peste 12 tone
si 292 alin. (3)
NIVELURILE NIVELURILE
Numarul axelor si masa totala INDEXATE PENTRU PENTRU
maxima autorizata ANUL 2005 ANUL 2006
IAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Impozit -(lei) Impozit -(lei)
rol/ron
IAAAAAAAAAAIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIAAAAAAAAA
Axa/axe Axa/Axe Axa/axe Axa/Axe
motoare cumotoare motoare cumotoare
suspensie cu alt suspensie cu alt
pneumaticasistem depneumaticasistem de
sau un suspensiesau un suspensie
echivalent echivalent
recunoscut recunoscut
I. Vehicule cu 2+1 axe X X X X
1. Masa peste 12 t, dar nu mai mult 1.076.0001.302.000 100 110
de 14 t /107,60 /130,20
2. Masa peste 14 t, dar nu mai mult 1.302.0001.420.000 110 120
de 16 t /130,20 /142,00
3. Masa peste 16 t, dar nu mai mult 1.420.0001.539.000 120 130
de 18 t /142,00 /153,90
4. Masa peste 18 t, dar nu mai mult 1.539.0001.656.000 130 140
de 20 t /153,90 /165,60
5. Masa peste 20 t, dar nu mai mult 1.656.0001.775.000 140 150
de 22 t /165,60 /177,50
6. Masa peste 22 t, dar nu mai mult 1.775.0001.894.000 150 189
de 23 t /177,50 /189,40
7. Masa peste 23 t, dar nu mai mult 1.894.0002.367.000 189 340
de 25 t /189,40 /236,70
8. Masa peste 25 t 2.367.0004.023.000 340 597
/236,70 /402,30
II. Vehicule cu 2+2 axe x x x x
1. Masa peste 23 t, dar nu mai mult 1.420.0001.539.000 120 136
de 25 t /142,00 /153,90
2. Masa peste 25 t, dar nu mai mult 1.539.0001.894.000 136 224
de 26 t /153,90 /189,40
3. Masa peste 26 t, dar nu mai mult 1.894.0002.367.000 224 329
de 28 t /189,40 /236,70
4. Masa peste 28 t, dar nu mai mult 2.367.0002.722.000 329 397
de 29 t /236,70 /272,20
5. Masa peste 29 t, dar nu mai mult 2.722.0004.379.000 397 651
de 31 t /272,20 /437,90
6. Masa peste 31 t, dar nu mai mult 4.379.0006.154.000 651 904
de 33 t /437,90 /615,40
7. Masa peste 33 t, dar nu mai mult 6.154.0009.349.000 904 1373
de 36 t /615,40 /934,90
8. Masa peste 36 t 6.154.0009.349.000 904 1373
/615,40 /934,90
III. Vehicule cu 2+3 axe x x x x
1. Masa peste 36 t, dar nu mai mult 4.970.0006.745.000 719 1001
de 38 t /497,00 /674,50
2. Masa peste 38 t 6.745.0009.467.000 1001 1361
/674,50 /946,70
IV. Vehicule cu 3+2 axe x x x x
1. Masa peste 36 t, dar nu mai mult 4.142.0005.917.000 636 883
de 38 t /414,20 /591,70
2. Masa peste 38 t, dar nu mai mult 5.917.0008.284.000 883 1221
de 40 t /591,70 /828,40
3. Masa peste 40 t 8.284.0009.349.000 1221 1806
/828,40 /934,90
V. Vehicule cu 3+3 axe x x x x
1. Masa peste 36 t, dar nu mai mult 3.314.0003.669.000 362 437
de 38 t 331,40 /366,90
2. Masa peste 38 t, dar nu mai mult 3.669.0004.379.000 437 653
de 40 t /366,90 /437,90
3. Masa peste 40 t 4.379.0008.876.000 653 1040
/437,90 /887,60
Conform pct. I din anexa la
Autovehicule de transport marfa cu masa totala autorizata de peste 12 tone
Art. 263 alin. (4) si art. 292 alin. (3)
NIVELURILE NIVELURILE
Numarul axelor si masa totala INDEXATE PENTRU APLICABILE IN ANUL
maxima autorizata ANUL 2006 FISCAL 2007
Taxa, in lei Impozitul, in lei
IAAAAAAAAAAIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIAAAAAAAAA
Vehicule Vehicule Vehicule
cu sistem cu alt cu sistem Vehicule
de suspen-sistem dede suspen-cu alt
sie pneu- suspensiesi pneuma-sistem de
matica sau tica sau suspensie
un echiva- un echiva-
lent lent
recunoscut recunoscut
I. Vehicule cu doua axe x x x x
1. Masa peste 12 t, dar nu mai mult
de 13 t 100 110 100 110
2. Masa peste 13 t, dar nu mai mult
de 14 t 110 167 110 218
3. Masa peste 14 t, dar nu mai mult
de 15 t 167 235 218 307
4. Masa peste 15 t 235 533 307 694
II. Vehicule cu trei axe x x x x
1. Masa peste 15 t, dar nu mai mult
de 17 t 110 120 110 137
2. Masa peste 17 t, dar nu mai mult
de 19 t 120 216 137 281
3. Masa peste 19 t, dar nu mai mult
de 21 t 216 280 281 365
4. Masa peste 21 t, dar nu mai mult
de 23 t 280 432 365 563
5. Masa peste 23 t, dar nu mai mult
de 25 t 432 671 563 874
6. Masa peste 25 t 432 671 563 874
III. Vehicule cu patru axe x x x x
1. Masa peste 23 t, dar nu mai mult
de 25 t 280 284 365 370
2. Masa peste 25 t, dar nu mai mult
de 27 t 284 443 370 578
3. Masa peste 27 t, dar nu mai mult
de 29 t 443 704 578 917
4. Masa peste 29 t, dar nu mai mult
de 31 t 704 1.044 917 1.361
5. Masa peste 31 t 704 1.044 917 1.361
Combinati de autovehicule (autovehicule
articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa
cu masa totala maxima autorizata de peste 12 tone
Art. 263 alin. (5) si art. 292 alin. (3)
NIVELURILE NIVELURILE
Numarul axelor si masa totala INDEXATE PENTRU APLICABILE IN ANUL
maxima autorizata ANUL 2006 FISCAL 2007
IAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Taxa, in lei Impozitul, in lei
IAAAAAAAAAAIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIAAAAAAAAA
Axa/axe Axa/Axe Axa/axe Axa/Axe
motoare cumotoare motoare cumotoare
suspensie cu alt suspensie cu alt
pneumaticasistem depneumaticasistem de
sau un suspensiesau un suspensie
echivalent echivalent
recunoscut recunoscut
I. Vehicule cu 2+1 axe X X X X
1. Masa peste 12 t, dar nu mai mult
de 14 t 100 110 100 110
2. Masa peste 14 t, dar nu mai mult
de 16 t 110 120 110 120
3. Masa peste 16 t, dar nu mai mult
de 18 t 120 130 120 130
4. Masa peste 18 t, dar nu mai mult
de 20 t 130 140 130 140
5. Masa peste 20 t, dar nu mai mult
de 22 t 140 150 140 190
6. Masa peste 22 t, dar nu mai mult
de 23 t 150 189 190 246
7. Masa peste 23 t, dar nu mai mult
de 25 t 189 340 246 443
8. Masa peste 25 t 340 597 443 778
II. Vehicule cu 2+2 axe x x x x
1. Masa peste 23 t, dar nu mai mult
de 25 t 120 136 120 177
2. Masa peste 25 t, dar nu mai mult
de 26 t 136 224 177 291
3. Masa peste 26 t, dar nu mai mult
de 28 t 224 329 291 428
4. Masa peste 28 t, dar nu mai mult
de 29 t 329 397 428 517
5. Masa peste 29 t, dar nu mai mult
de 31 t 397 651 517 849
6. Masa peste 31 t, dar nu mai mult
de 33 t 651 904 849 1178
7. Masa peste 33 t, dar nu mai mult
de 36 t 904 1373 1178 1789
8. Masa peste 36 t 904 1373 1178 1789
III. Vehicule cu 2+3 axe x x x x
1. Masa peste 36 t, dar nu mai mult
de 38 t 719 1001 938 1305
2. Masa peste 38 t 1001 1361 1305 1774
IV. Vehicule cu 3+2 axe x x x x
1. Masa peste 36 t, dar nu mai mult
de 38 t 636 883 829 1150
2. Masa peste 38 t, dar nu mai mult
de 40 t 883 1221 1150 1591
3. Masa peste 40 t 1221 1806 1591 2354
V. Vehicule cu 3+3 axe x x x x
1. Masa peste 36 t, dar nu mai mult
de 38 t 362 437 471 570
2. Masa peste 38 t, dar nu mai mult
de 40 t 437 653 570 851
3. Masa peste 40 t 653 1040 851 1356
Alin. (1) al art. 292 a fost modificat de pct. 259 al
Elaborarea normelor
ART. 293
Elaborarea normelor pentru prezentul titlu se face de catre Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor.
CAPITOLUL XIII - Sanctiuni
Sanctiuni
ART. 294
(1) Nerespectarea prevederilor prezentului titlu atrage raspunderea disciplinara, contraventionala sau penala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
(2) Constituie contraventii urmatoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaratiilor de impunere prevazute la art. 254 alin. (5) si (6), art. 259 alin. (6) si (7), art. 264 alin. (4), art. 267 alin. (14) lit. b), art. 277 alin. (2), art. 281 alin. (2) si art. 290;
b) nedepunerea declaratiilor de impunere prevazute la art. 254 alin. (5) si (6), art. 259 alin. (6) si (7), art. 264 alin. (4), art. 267 alin. (14) lit. b), art. 277 alin. (2), art. 281 alin. (2) si art. 290.
c) nerespectarea prevederilor art. 254 alin. (7), ale art. 259 alin. (6^1) si ale art. 264 alin. (5), referitoare la instrainarea, inregistrarea/radierea bunurilor impozabile, precum si la comunicarea actelor translative ale dreptului de proprietate;
d) refuzul de a furniza informatii sau documente de natura celor prevazute la art. 295^1, precum si depasirea termenului de 15 zile lucratoare de la data solicitarii acestora.
Literele c) si d) ale alin. (2) al art. 294 au fost introduse de pct. 260 al
(3) Contraventia prevazuta la alin. (2) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 50 lei la 200 lei, iar cele de la alin. (2) lit. b)-d), cu amenda de la 200 lei la 500 lei.
Alin. (3) al art. 294 a fost modificat de pct. 261 al
Art. 294 alin.(3) Con- NIVELURILE PENTRU NIVELURILE ACTUALIZATE
traventia prevazuta ANUL 2004 PENTRU ANUL 2005
la alin.(2) lit.a)
se sanctioneaza cu
amenda de la.....*1) 500.000*1) 535.000*1)
lei la .....*2) lei, 1.000.000*2) 1.070.000*2)
iar cea de la lit.b) 1.000.000*3) 1.070.000*3)
cu amenda de la 3.000.000*4) 3.200.000*4)
.....*3) lei la
.....*4) lei
In Anexa la
CAPITOLUL XIII - SANCTIUNI
LIMITELE MINIME I MAXIME ALE AMENZILOR IN CAZUL PERSOANELOR FIZICE
Art. 294 alin. (3) NIVELURILE NIVELURILE
Contraventia prevazuta la alin. (2) ACTUALIZATE ACTUALIZATE
lit. a) se sanctioneaza cu amenda PENTRU ANUL 2005 PENTRU ANUL 2006
de la .....*1) lei la .....*2) lei, rol/ron
iar cea de la lit. b) cu amenda
de la ....*3)lei la .......*4) lei IAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
535.000*1) 60*1)
53,50
1.070.000*2) 110*2)
107,00
1.070.000*3) 110*3)
107,00
3.200.000*4) 340*4)
320,00
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
CAPITOLUL XIII - SANCTIUNI
LIMITELE MINIME Si MAXIME ALE AMENZILOR IN CAZUL PERSOANELOR FIZICE
NIVELURILE ACTUALIZATE NIVELURILE ACTUALIZATE
PENTRU ANUL 2006 PENTRU ANUL 2007
Art. 294 alin. (3)Contraventia prevazuta la alin.Contraventia prevazuta la
(2) lit. a) se sanctioneaza cu alin. (2) lit. a) se
amenda de la 60 de lei la sanctioneaza cu amenda de
110 lei, iar cea de la lit. b) la 50 de lei la 200 de lei,
cu amenda de la 110 lei iar cele de la lit. b)-d)
la 340 de lei. cu amenda de la 200 de lei
la 500 de lei.
(4) Incalcarea normelor tehnice privind tiparirea, inregistrarea, vanzarea, evidenta si gestionarea, dupa caz, a abonamentelor si a biletelor de intrare la spectacole constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei.
NIVELURILE PENTRU NIVELURILE ACTUALIZATE
ANUL 2004 PENTRU ANUL 2005
Art. 294 alin(4) Incal-
carea normelor teh- 2.000.000*1) 2.140.000*1)
nice privind tipa- 10.000.000*2) 10.700.000*2)
rirea, inregistrarea
vanzarea, evidenta
si gestionarea, dupa
caz, a abonamentelor
si a biletelor de
intrare la spectacole
constituie contra-
ventie si se sancti-
oneaza cu amenda de
la.....*1) lei la
.....*2) lei
In Anexa la
Art. 294 alin. (4) 2.140.000*1) 230*1)
Incalcarea normelor tehnice privind 214,00 1.130*2)
tiparirea, inregistrarea, vanzarea, 10.700.000*2)
evidenta si gestionarea, dupa caz, 1070,00
a abonamentelor si a biletelor de
intrare la spectacole constituie
contraventie si se sanctioneaza cu
amenda de la .....*1) lei la .....
....*2) lei
In anexa la
Conform pct. I din anexa la
CAPITOLUL XIII - SANCTIUNI
LIMITELE MINIME i MAXIME ALE AMENZILOR IN CAZUL PERSOANELOR FIZICE
NIVELURILE ACTUALIZATE NIVELURILE ACTUALIZATE
PENTRU ANUL 2006 PENTRU ANUL 2007
Art. 294 alin. (4)Incalcarea normelor tehnice Incalcarea normelor tehnice
privind tiparirea, privind tiparirea,
inregistrarea, vanzarea, inregistrarea, vanzarea,
evidenta si gestionarea, dupa evidenta si gestionarea,
caz, a abonamentelor si a dupa caz, a abonamentelor
biletelor de intrare la si a biletelor de intrare
spectacole constituie la spectacole constituie
contraventie si se sanctioneazacontraventie si se
cu amenda de la 230 de lei sanctioneaza cu amenda de
la 1.130 de lei. la 230 de lei la 1.130 de
lei.
(5) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre primari si persoane imputernicite din cadrul compartimentelor de specialitate ale autoritatii administratiei publice locale.
(6) In cazul persoanelor juridice, limitele minime si maxime ale amenzilor prevazute la alin. (3) si (4) se majoreaza cu 300%*).
*) In anexa la
LIMITELE MINIME I MAXIME ALE AMENZILOR IN CAZUL PERSOANELOR JURIDICE
Art. 294 alin. (6) NIVELURILE NIVELURILE
Contraventia prevazuta la alin. (2) ACTUALIZATE ACTUALIZATE
lit. a) se sanctioneaza cu amenda PENTRU ANUL 2005 PENTRU ANUL 2006
de la .....*1) lei la .....*2) lei, rol/ron
iar cea de la lit. b) cu amenda
de la ....*3)lei la .......*4) lei
2.140.000*1) 230*1)
214,00
4.280.000*2) 450*2)
428,00
4.280.000*3) 450*3)
428,00
12.800.000*4) 1.360*4)
1280,00
Art. 294 alin. (6) 8.560.000*1) 910*1)
Incalcarea normelor tehnice privind 856,00 4.540*2)
tiparirea, inregistrarea, vanzarea, 42.800.000*2)
evidenta si gestionarea, dupa caz, 4280,00
a abonamentelor si a biletelor de
intrare la spectacole constituie
contraventie si se sanctioneaza cu
amenda de la .....*1) lei la .....
....*2) lei
Conform pct. I din anexa la
LIMITELE MINIME I MAXIME ALE AMENZILOR IN CAZUL PERSOANELOR JURIDICE
NIVELURILE ACTUALIZATE NIVELURILE ACTUALIZATE
PENTRU ANUL 2006 PENTRU ANUL 2007
(6) In cazul persoanelor
juridice, limitele minime
si maxime ale amenzilor
prevazute la alin. (3) si
(4) se majoreaza cu 300%,
respectiv:
Contraventia prevazuta la alin.Contraventia prevazuta la
(2) lit. a) se sanctioneaza cu alin. (2) lit. a) se
amenda de la .... de lei la ...sanctioneaza cu amenda de
... lei, iar cea de la lit. b) la 200 de lei la 800 de lei
cu amenda de la 440 lei iar cele de la lit. b)-d)
la 1.360 de lei. cu amenda de la 800 de lei
la 2000 de lei.
Art. 294 alin. (6)Incalcarea normelor tehnice Incalcarea normelor tehnice
privind tiparirea, privind tiparirea,
inregistrarea, vanzarea, inregistrarea, vanzarea,
evidenta si gestionarea, dupa evidenta si gestionarea,
caz, a abonamentelor si a dupa caz, a abonamentelor
biletelor de intrare la si a biletelor de intrare
spectacole constituie la spectacole constituie
contraventie si se sanctioneazacontraventie si se
cu amenda de la 920 de lei sanctioneaza cu amenda de
la 4.520 de lei. la 920 de lei la 4.520 de
lei.
(7) Limitele amenzilor prevazute la alin. (3) si (4) se actualizeaza prin hotarare a Guvernului.
(8) Contraventiilor prevazute la alin. (2) si (4) li se aplica dispozitiile legii.
Alin. (7) al
Alin. (8) al
NOTA:
Prin hotararile privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2007, adoptate de catre autoritatile deliberative ale administratiei publice locale, in termen de pana la 45 de zile calendaristice de la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, tinand seama de competenta acestor autoritati de a putea majora impozitele si taxele locale cu pana la 20%, cu exceptia taxelor prevazute la art. 263 alin. (4) si (5) si la art. 295 alin. (11) lit. b)-d), potrivit prevederilor
Sanctiuni
ART. 294^1
Contraventiilor prevazute in prezentul capitol*) li se aplica dispozitiile
Art. 294^1 a fost introdus de pct. 262 al
*)
CAPITOLUL XIV - Dispozitii finale
Implicatii bugetare ale impozitelor si taxelor locale
ART. 295
(1) Impozitele si taxele locale, precum si amenzile si penalitatile aferente acestora constituie integral venituri la bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale.
Alin. (1) al art. 295 a fost modificat de pct. 7 al
Alin. (1) al art. 295 a fost modificat de pct. 2 al
(2) Impozitul pe cladiri, precum si amenzile si penalitatile aferente acestuia constituie venituri la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia este situata cladirea respectiva.
(3) Impozitul pe teren, precum si amenzile si penalitatile aferente acestuia constituie venituri la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia este situat terenul respectiv.
(4) Cu exceptiile prevazute la alin. (5), impozitul pe mijlocul de transport, precum si amenzile si penalitatile aferente acesteia constituie venituri la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia trebuie inmatriculat mijlocul de transport respectiv.
(5) Veniturile provenite din impozitul pe mijlocul de transport stabilita in concordanta cu prevederile art. 263 alin. (4) si (5), precum si amenzile si penalizarile aferente se pot utiliza exclusiv pentru lucrari de intretinere, modernizare, reabilitare si construire a drumurilor locale si judetene, din care 60% constituie venituri la bugetul local si 40% constituie venituri la bugetul judetean. In cazul municipiului Bucuresti, taxa constituie venituri in proportie de 60% la bugetele sectoarelor si 40% la bugetul municipiului Bucuresti.
(6) Taxele locale prevazute la capitolul V din prezentul titlu constituie venituri ale bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale. Pentru eliberarea certificatelor de urbanism si a autorizatiilor de construire de catre presedintii consiliilor judetene, cu avizul primarilor comunelor, taxele datorate constituie venit in proportie de 50% la bugetul local al comunelor si de 50% la bugetul local al consiliului judetean.
(7) Taxa pentru servicii de reclama si publicitate, precum si amenzile si penalizarile aferente constituie venituri la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde sunt prestate serviciile de reclama si publicitate. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, precum si amenzile si penalizarile aferente constituie venituri la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde este situat afisajul, panoul sau structura pentru afisajul in scop de reclama si publicitate.
(8) Impozitul pe spectacole, precum si amenzile si penalizarile aferente constituie venituri la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde are loc manifestarea artistica, competitia sportiva sau alta activitate distractiva.
(9) Taxa hoteliera, precum si amenzile si penalizarile aferente constituie venituri la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde este situat hotelul.
(10) Celelalte taxe locale prevazute la art. 283, precum si amenzile si penalizarile aferente constituie venituri la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde este situat locul public sau echipamentul respectiv sau unde trebuie inmatriculat vehiculul lent.
(11) Constituie venit la bugetul local sumele provenite din:
a) dobanda pentru plata cu intarziere a impozitelor si taxelor locale;
b) taxele judiciare de timbru prevazute de lege;
c) taxele de timbru prevazute de lege;
d) taxele extrajudiciare de timbru prevazute de lege.
(12) Sumele prevazute la alin. (11) se ajusteaza pentru a reflecta rata inflatiei in conformitate cu normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor.
Implicatii bugetare ale impozitelor si taxelor locale
ART. 295^1
In vederea clarificarii si stabilirii reale a situatiei fiscale a contribuabililor, compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale au competenta de a solicita informatii si documente cu relevanta fiscala sau pentru identificarea contribuabililor sau a materiei impozabile ori taxabile, dupa caz, iar notarii, avocatii, executorii judecatoresti, organele de politie, organele vamale, serviciile publice comunitare pentru regimul permiselor de conducere si inmatriculare a vehiculelor, serviciile publice comunitare pentru eliberarea pasapoartelor simple, serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, precum si orice alta entitate care detine informatii sau documente cu privire la bunuri impozabile sau taxabile, dupa caz, ori la persoane care au calitatea de contribuabil, au obligatia furnizarii acestora fara plata.
Art. 295^1 a fost introdus de pct. 263 al
Dispozitii tranzitorii
ART. 296
(1) Pana la data de 31 decembrie 2004, nivelul impozitelor si taxelor prevazute in prezentul titlu este cel stabilit prin hotararile consiliilor locale adoptate in anul 2003 pentru anul 2004, potrivit legii, cu exceptia taxelor prevazute la art. 267, 268 si art. 271.
(2) Pentru anul 2004, nivelul taxelor prevazute la art. 267, 268 si 271 va fi stabilit prin hotarari ale consiliilor locale, adoptate in termen de 45 de zile de la data publicarii prezentului Cod fiscal in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Prevederile art. 258 alin. (6) se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2004, iar prevederile art. 287, incepand cu data de 1 ianuarie 2005.
(4) Taxele speciale adoptate de consiliile locale, pana la data de 31 mai 2003, pentru anul fiscal 2004, care contravin prevederilor art. 282, isi inceteaza valabilitatea la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
Titlul IX^1 a fost introdus de pct. 38 din
ART. 296^1
(1) Constituie infractiuni urmatoarele fapte:
a)abrogata;
b) producerea de produse accizabile ce intra sub incidenta sistemului de antrepozitare fiscala in afara unui antrepozit fiscal autorizat de catre autoritatea fiscala competenta;
c) achizitionarea de alcool etilic si de distilate de la alti furnizori decat antrepozitarii autorizati pentru productie sau importatorii autorizati de astfel de produse, potrivit titlului VII;
d) utilizarea alcoolului brut, alcoolului etilic de sinteza si a alcoolului tehnic ca materie prima pentru fabricarea bauturilor alcoolice de orice fel;
e) achizitionarea de uleiuri minerale rezultate din prelucrarea titeiului sau a altor materii prime, care provin pe circuitul economic de la alti furnizori decat antrepozitarii autorizati pentru productie sau importatorii autorizati potrivit titlului VII;
f) livrarea de uleiuri minerale de catre antrepozitarii autorizati pentru productie fara prezentarea de catre cumparator, persoana juridica, a documentului de plata care sa ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturate;
g) comercializarea uleiurilor minerale neaccizabile, rezultate din prelucrarea titeiului sau a altor materii prime, care au punctul de inflamabilitate sub 85C, altfel decat direct catre utilizatorii finali care folosesc aceste produse in scop industrial;
h) marcarea cu marcaje false a produselor accizabile supuse marcarii ori detinerea in antrepozitul fiscal a produselor marcate in acest fel;
i) impiedicarea sub orice forma a organului de control de a efectua verificari inopinate in antrepozitele fiscale;
j) livrarea reziduurilor de uleiuri minerale catre alti clienti decat antrepozitele fiscale de productie, autorizate sa le colecteze si sa le prelucreze, ori fara viza reprezentantului organului fiscal teritorial aplicata pe documentul de livrare;
k) achizitionarea de catre antrepozitele fiscale de productie a reziduurilor de uleiuri minerale de la alti furnizori decat unitatile care le obtin din exploatare ori fara viza reprezentantului organului fiscal teritorial aplicata pe documentul de livrare.
Litera a) a alin. (1) al art. 296^1 a fost abrogata de pct. 5 al
(2) Infractiunile prevazute la alin. (1) se pedepsesc astfel:
a) cu inchisoare de la 1 an la 3 ani, cele prevazute la lit. c), d), e), g) si i);
b) cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani, cele prevazute la lit. b), f) si h);
c) cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani cele prevazute la lit. j) si k).
Litera c) a alin. (2) al art. 296^1 a fost modificata de pct. 6 al
(3) Dupa constatarea faptelor prevazute la alin. (1) lit. c)-i) si k) organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal.