Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Impozit specific vs. Impozit pe Profit. Atentionari, termene si explicatii oferite de CECCAR

impozit specificlegea 177/2017microintreprinderiimpozit pe profitnoutati contabile 2017

Prin Legea 177/2017 publicata in Monitorul Oficial nr. 584 din 21 iulie 2017 a fost aprobata Ordonanta de Urgenta 3/2017 si au fost aduse modificari actului normativ initial care a intrat in vigoare in 6 ianuarie 2017.

Noile prevederi ale Codului fiscal introduc un articol in care se mentioneaza in mod expres ca plafonul de 500.000 euro aplicabil microintreprinderilor este valabil si persoanelor juridice romane care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati. 

De asemenea, se precizeaza in mod expres ca prevederile Codului fiscal in ceea ce priveste impozitul pe venitul microintreprinderilor prevaleaza fata de prevederile Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific. 

Prin urmare, persoanele juridice care desfasoara activitati din sfera impozitului specific, insa au inregistrat venituri totale in anul 2016 cuprinse intre 100.001 si 500.000 euro si care indeplinesc si celelalte conditii impuse de Codul fiscal, sunt obligate la plata impozitului pe venitul microintreprinderilor:

- au realizat venituri, altele decat cele obtinute din desfasuarea activitatilor in domeniul bancar, asigurarilor, reasigurarilor, al pietei de capital, jocurilor de noroc, explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale. 
- au realizat venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale;

- capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;

- nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.

Precizari tehnice privind calcularea impozitului specific si modalitatea de declarare

- Pentru perioada 1 ianuarie 2017 - 31 iulie 2017 exista obligatia calcularii si declararii impozitului specific pana la data de 25 august 2017. Tot in data de 25 august 2017 se va declara si impozitul pe profit. 

- Impozitul specific aferent acestei perioade se determina prin impartirea impozitului specific anual la 365 zile si inmultirea cu 212 zile (zilele din intervalul 1.01.2017 - 31.07.2017). Impozitul pe profit aferent se determina luand in considerare veniturile si cheltuielile din aceasta perioada, iar rezultatul fiscal se ajusteaa corespunzator acestei perioade. 

- Persoana juridica romana platitoare de impozit specific va aplica impozitul pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 1 august 2017. 

Trimestrul al III-lea al anului 2017 va avea doua luni, august si septembrie. Pentru aceste doua luni termenul de declarare prin formularul 100 va fi 25 octombrie 2017


Atentionari speciale: la prevederile anterioare ale Codului fiscal

Microintreprinderile existente care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei pot opta sa aplice impozitul pe profit incepand cu 1 ianuarie 2017 sau cu trimestrul in care aceasta conditie este indeplinita. 

De asemenea, in normele metodologice de aplicare a Legii nr. 170/2016 se precizeaza ca impozitul specific se aplica si de catre persoanele juridice romane care au devenit platitoare de impozit pe profit ca urmare a exercitarii optiunii. Din aceste prevederi rezulta ca prin majorarea capitalului social si optarea pentru impozit pe profit se poate reveni la impozit specific. 

Trecerea de la impozitul specific la impozitul pe veniturile microintreprinderilor este OBLIGATORIE si nu optionala. 

Sursa: CECCAR Filiala Suceava

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit specificlegea 177/2017microintreprinderiimpozit pe profitnoutati contabile 2017

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 25 Iulie 2017


Votati articolul "Impozit specific vs. Impozit pe Profit. Atentionari, termene si explicatii oferite de CECCAR":
Rating:

Nota: 2.58 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit

Intrebare: Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit
- institutie publica
- o colega - economist urmeaza sa promoveze in grad I.

- In Regulamentul privind promovarea in grade profesionale imediat superioare
se spune ca:
1.- pentru a participa la examenul de promovare in grad
trebuie sa fi obtinut calificativul foarte bine
la evaluarea performantelor profesionale individuale
cel putin de 2 ori
in ultimii 3 ani, in care te-ai aflat in activitate
Intrebari:
1.1. - daca, colega mea implineste cei 3 ani la data de 01.02.2015,
poate face Cerere pentru a sustine examenul de promovare
si inainte de implinirea celor 3 ani ?
, de ex., poate face cererea si la data de 14.01.2015 ?
1.2. - promovarea trebuie sa se faca
incepand cu data de 01.02.2015 ?
1.3. - poate sustine Examenul de promovare si inainte de
implinirea celor 3 ani ? ( pt. ca se cere ca angajatul sa fie evaluat de cel putin 2 ori ) ?

2. - referatul de evaluare se depune pana in ultima zi lucratoare a fiecarui trimestru
la Compartimentul Resurse umane sau la persoana desemnata in acest sens.
Intrebare:
- odata ce la data de 01.02.2015 va trebui sa se faca promovarea,
cand va trebui sa se depuna acel referatul de evaluare ?
( in luna dec.2014 ? sau
in luna ian.2015 sau dupa 01.02.2015 = dupa implinirea celor 3 ani ? )

3. - examenul de promovare in grad se poate organiza
trimestrial, semestrial sau anual,
in functie de decizia conducatorului institutiei publice.
Intrebari:
3.1. - odata ce la data de 01.02.2015 sunt intrunite toate conditiile de promovare,
examenul se va tine in acel trimestru
cand colega implineste conditiile ?
3.2. - dar daca, conducerea stabileste ca
examenul de promovare pentru un grup de salariati
se va organiza trimestrial,
de ex., in luna martie 2015,
iar colega mea deja avea dreptul sa sustina examenul
si sa promoveze de la data de 01.02.2015,
- va primi gradul si salariul marit
de la data cand colega are dreptul ?
- sau de la data promovarii examenului ?
Care va fi data platii salariului majorat ca urmare
a promovarii examenului pentru grad superior ?
3.3. - daca i se va acorda gradul abia din luna martie 2015
si salariul marit abia cu o luna mai tarziu, in aprilie 2015,
nu ar insemna ca ar fi lipsita de drepturile ce i se cuvin
de la data de 01.02.2015 ?
3.4. - cum se poate evita situatia
prezentata la pct.3.3. ?
3.5. Daca ar da in judecata institutia, colega mea ar ave castig de cauza ?

4. - comisia de examinare si comisia de solutionare a contestatiilor
sunt formate din 3 membri cu experienta
si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea
si un secretar, cu respectarea prevederilor art.26 alin.5 din Legea-cadru nr.284 /2010, modificata si completata.
- art.26 alin.(5) din Legea-cadru nr.284 /2010 : Promovarea n grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 n 3 ani,
n funcţie de performanţele profesionale individuale,
apreciate cu calificativul "foarte bine",
cel puţin de două ori n ultimii 3 ani,
de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare,
din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.
Intrebare:
4.1. - daca un economist urmeaza sa promoveze la gradul I,
din comisie poate sa faca parte un economist cu gradul II ?
( pt. ca nu exista altcineva care sa aibe o experienta si calificare
in domeniul postului in care se face promovarea )

5. - in comisiile de mai sus vor fi numiti si membri supleanti
care vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de conducere, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile.
Intrebare:
5.1. - vor fi numiti membri supleanti:
- pt. fiecare comisie in parte ?
sau
- membrii supleanti pot sa fie comuni pt. cele 2 comisii ? = acestia vor putea inlocui membrii care lipsesc in cele 2 comisii ?
5.2. - ca membri supleanti se vor numi:
- un presedinte, un membru simplu al comisiilor si un secretar ? - pt. fiecare comisie in parte ?



Raspuns: Pentru sustinerea exemenului angajata trebuie sa fi avut vechime minima de 3 ani, cu cel putin doua...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X