email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Formularele de inregistrare fiscala, in curs de revizuire la ANAF

Proiect: Formularele de inregistrare fiscala, in curs de revizuire la ANAF
declaratii de radieredeclaratii de mentiunideclaratie de inregistrare fiscala

ANAF a lansat un proiect de ordin ce propune actualizarea formularelor pentru inregistrarea fiscala a contribuabililor. Aceasta initiativa are scopul de a clarifica procedurile existente si de a le adapta la modificarile legislative recente.

Declaratiile de inregistrare fiscala/declaratiile de mentiuni/declaratiile de radiere sunt aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1699/2021 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal.

Ca urmare a unor modificari legislative, precum si pentru clarificarea unor aspecte procedurale este necesara modificarea si completarea unor formulare, dupa cum urmeaza:

1. Potrivit art.1 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin art.I pct.1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.82/2023, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.107/2024, licenta de organizare a jocurilor de noroc si autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc se acorda doar societatilor inmatriculate in Romania sau persoanelor juridice constituite legal   intr-un stat membru al Uniunii Europene sau in state semnatare ale Acordului privind Spatiul Economic European sau din Confederatia Elvetiana, care au inregistrat un sediu permanent in Romania in conformitate cu dispozitiile art.8 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin urmare, este necesara eliminarea din formularul "Declaratie de inregistrare fiscala/declaratie de mentiuni/declaratie de radiere pentru contribuabilii nerezidenti care nu au sediu permanent in Romania" (015), precum si din instructiunile de completare a acestuia, de la Sectiunea E ”Date privind vectorul fiscal pentru alte impozite si taxe datorate”, a randului ”2. Taxe datorate potrivit legislatiei din domeniul jocurilor de noroc”.

2. Totodata, potrivit art.LIII, pct.31 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu data de 01.01.2024, prevederile art.47 alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora persoanele juridice romane care desfasurau activitati din domeniul HORECA (cu anumite coduri CAEN) si au fost platitoare de impozit specific pana la data de 31.12.2022, puteau opta pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data de 01.01.2023, au fost abrogate.


Avand in vedere prevederile legale mentionate, este necesara modificarea atat a formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” (010) cat si a formularului “Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale” (700), precum si a instructiunilor de completare a acestora, in sensul eliminarii de la Sectiunea C ”Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate” a randului ”2.2. Activitati care intra sub incidenta prevederilor art.47 alin.(2) din Codul fiscal”, precum si a codurilor CAEN corespunzatoare activitatilor desfasurate de persoanele juridice romane care au intrat sub incidenta impozitului specific unor activitati si care optau pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

3. De asemenea, se propune asigurarea, pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, a posibilitatii de transmitere prin mijloace electronice a solicitarii de inregistrare fiscala a unei reprezentante, precum si declararea listei sediilor permanente si reprezentantelor inregistrate fiscal, care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor si/sau a listei sediilor permanente si reprezentantelor, care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor.   
In acest sens este necesara completarea formularului ”Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale” (700), capitolul IV. ”Alte date privind contribuabilul”,  dupa cum urmeaza:
- la rubrica 3 ”Reprezentanta” completarea cu randuri prin care sa se furnizeze informatii privind adresa din Romania a reprezentantei unui contribuabil nerezident care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente;
- dupa rubrica 3 se introduc doua noi rubrici: 
- Lista sediilor permanente si a reprezentantelor inregistrate fiscal;
- Lista sediilor permanente neinregistrate fiscal.

4. Potrivit art.41 alin.(1) din Codul fiscal, platitorii de impozit pe profit au obligatia declararii trimestriale a impozitului datorat/platilor anticipate, prin depunerea formularului "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" (100). Definitivarea impozitului pe profit aferent unui an fiscal se efectueaza, prin depunerea formularului "Declaratie privind impozitul pe profit" (101).

Nu intra sub incidenta prevederilor mai sus mentionate contribuabilii care se dizolva cu lichidare, pentru perioada cuprinsa intre prima zi a anului fiscal urmator celui in care a fost deschisa procedura lichidarii si data inchiderii procedurii de lichidare, perioada considerata a fi un singur an fiscal, potrivit art.16 alin.(6) din Codul fiscal, si pentru care contribuabilii mentionati au obligatia sa depuna o singura declaratie anuala de impozit pe profit (101) si sa plateasca impozitul pe profit aferent pana la data depunerii situatiilor financiare la organul fiscal competent, potrivit art.41 alin.(16) din Codul fiscal.

Intrucat contribuabililii care se dizolva cu lichidare, potrivit legii, nu au obligatii declarative privind impozitul pe profit, pentru perioada cuprinsa intre prima zi a anului fiscal urmator celui in care a fost deschisa procedura lichidarii si data inchiderii procedurii de lichidare, perioada considerata a fi un singur an fiscal , prin prezentul proiect de ordin se propune completarea formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” (010) si a formularului “Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale” (700), precum si a instructiunilor de completare a acestora, la Sectiunea C ”Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate”, randul 1.3 ”Perioada fiscala” aferenta impozitului pe profit, cu un nou rand denumit ”Dizolvare cu lichidare” in care se declara data inceperii, respectiv data incheierii procedurii de dizolvare cu lichidare.

Anexa nr. 1 - F010
Anexa nr. 2 - F015
Anexa nr. 3 - F700

 

Foto: pexels.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratii de radieredeclaratii de mentiunideclaratie de inregistrare fiscala


Data aparitiei: 04 Iulie 2024

Votati articolul "Proiect: Formularele de inregistrare fiscala, in curs de revizuire la ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Achizitie intracomunitara facturata eronat: care sunt implicatiile fiscale?

    • O achizitie intracomunitara de bunuri determina, pe langa obligatiile fiscale de declarare, si alte implicatii pentru societatea beneficiara, cum ar fi trecerea la perioada fiscala „luna calendaristica”, prin prisma obligatiei de raportare a TVA prin D300. Ce se intampla, insa, daca furnizorul a stornat factura initiala de livrare intracomunitara, pe motiv ca nu a furnizat bunurile catre cumparator? Mai este obligata societatea beneficiara sa treaca la TVA lunara? Raspunsu...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

  • Ce sunt dividendele, procedura de distribuire si monografia contabila

    • Dividendele reprezinta distribuiri in bani sau in natura, efectuate de o persoana juridica unui participant la capitalul social, drepturi obtinute ca urmare a detinerii unor titluri de participare la acea persoana juridica. Ce sunt dividendele Sunt considerate dividende castigurile obtinute de persoanele fizice din detinerea de titluri de participare, definite de legislatia in materie, la organisme de plasament colectiv si veniturile in bani si in natura...» citeste mai departe aici

  • e-Factura: Modificari aduse de OUG 69/2024

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta contribuabililor interesati, ca prin O.U.G. nr. 69 din 21 iunie 2024 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul gestionarii si implementarii sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si al aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si pentru alte masuri fiscale au fost aduse unele precizari privind sistemul e–Factura. e-Factura: modificari...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X