In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462.
Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste sume, care este regimul din punct de vedere al TVA, precum si care este monografia contabila completa.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Iata raspunsul specialistului:
Fondul de rulment si reparatii este consituit din sume puse la dispozitie de catre proprietarii imobilelor in scopul achitarii cheltuielilor comune aferente imobilului. Sumele respective nu apartin societatii dumneavoastra.
Pentru serviciile prestate (administrare imobil) emiteti facturi si incasati distinct valoarea acestora.
In masura in care exista un document/contract in baza caruia se stabileste natura acestor sume, consider ca ati efectuat corect inregistrarea in 462:
5121 = 462
La primirea facturilor (emise pe numele societatii dumneavoastra) care se achita din fondul de rulment inregistrati:
% = 401
462
4426
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Refacturarea serviciilor de reparatii/utilitatilor catre proprietari:
4111 = %
462
4427
Achitarea facturilor din fondul de rulment:
401 = 5121
Emiterea facturii pentru serviciile de administrare:
4111 = %
704
4427
Incasarea serviciilor prestate si a serviciilor/utilitatilor refacturate:
5121 = 4111
Numai in masura in care serviciile de administrare se incaseaza din fondul de rulment, suma aferenta acestor servicii ar putea fi considerata avans. In aceasta situatie, exigibilitatea tva intervine la data la care se incaseaza avansul, pentru platile in avans efectuate inainte de data la care intervine faptul generator. Pentru aceste sume ar trebui sa emiteti facturi.
Astfel, in opinia mea, pentru a nu fi considerate avansuri, din fondul de rulment ar trebui sa se achite numai facturile emise de terte persoane (nu facturile emise de societatea dumneavoastra). In cazul in care incasati fondul de rulment si reparatii pentru servicii prestate de societatea dumneavoastra (de ex. servicii de reparatii sau de administrare), va trebui sa emiteti facturi pentru avansurile incasate.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist