Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Monografii contabile

Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?

Data actualizarii: 16 August 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
fond de rulmentmonografia contabilainregistrari contabilelocatar

In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462. 

Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste sume, care este regimul din punct de vedere al TVA, precum si care este monografia contabila completa.

Iata raspunsul specialistului:

Fondul de rulment si reparatii este consituit din sume puse la dispozitie de catre proprietarii imobilelor in scopul achitarii cheltuielilor comune aferente imobilului. Sumele respective nu apartin societatii dumneavoastra. 

Pentru serviciile prestate (administrare imobil) emiteti facturi si incasati distinct valoarea acestora.  

In masura in care exista un document/contract in baza caruia se stabileste natura acestor sume, consider ca ati efectuat corect inregistrarea in 462:
5121 = 462
 
La primirea facturilor (emise pe numele societatii dumneavoastra) care se achita din fondul de rulment inregistrati:
% = 401
462
4426


 
Refacturarea serviciilor de reparatii/utilitatilor catre proprietari:
4111 = %
462
4427
 
Achitarea facturilor din fondul de rulment:
401 = 5121
 
Emiterea facturii pentru serviciile de administrare:
4111 = %
704
4427
 
Incasarea serviciilor prestate si a serviciilor/utilitatilor refacturate:
5121 = 4111 
 
Numai in masura in care serviciile de administrare se incaseaza din fondul de rulment, suma aferenta acestor servicii ar putea fi considerata avans. In aceasta situatie,  exigibilitatea tva intervine la data la care se incaseaza avansul, pentru platile in avans efectuate inainte de data la care intervine faptul generator. Pentru aceste sume ar trebui sa emiteti facturi.
 
Astfel, in opinia mea, pentru a nu fi considerate avansuri, din fondul de rulment ar trebui sa se achite numai facturile emise de terte persoane (nu facturile emise de societatea dumneavoastra). In cazul in care incasati fondul de rulment si reparatii pentru servicii prestate de societatea dumneavoastra (de ex. servicii de reparatii sau de administrare), va trebui sa emiteti facturi pentru avansurile incasate.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X