In studiul de caz prezentat mai jos avem drept subiect principal un PFA nou infiintat, neplatitor de TVA, care are ca obiect de activitate comertul online cu sabloane pentru mobila. Exista doua dileme in acest caz:
1. Poate in vreun mod sa transfere niste sabloane utilizate de pe persoana fizica (proprietarul PFA-ului) pe PFA pentru a le vinde ulterior cu factura? (acest transfer nu se intampla in mod regulat, doar o singura data).
- Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
2. Pentru inceput, pentru ca site-ul propriu inca nu este finalizat, sabloanele se vand prin intermediul site-urilor specializate de vanzari online. Coletele se trimit in tara prin firme de curierat, iar banii se incaseaza in cont colector, dar mai sunt si situatii in care intalnesti cumparatorul si acesta iti plateste cash. Este suficienta chitanta in acest caz? Sau este necesara achizitia unei case de marcat?
Iata raspunsul specialistului!
1. Persoana fizica poate transfera din patrimoniul personal in patrimoniul afacerii sabloanele respective, insa aceasta operatiune trebuie efectuata la preturile practicate pe piata avand in vedere prevederile art. 11 alin. 4 din Codul fiscal si consemnata ca atare intr-un document justificativ, respectiv intr-un borderou de achizitie si o nota de intrare-receptie, avand in vedere prevederile pct. 6 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP nr. 2634/2015 coroborate cu pct. II.3 din Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin OMFP nr. 170/2015.
2.Potrivit art. 1 alin. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. in cazul prezentat, vanzarea bunurilor nu se face prin corespondenta pentru a se aplica exceptia de la art. 2 lit. h din O.U.G. nr. 28/1999, ci direct, iar clientul achita in numerar contravaloarea bunului vandut, astfel ca este obligatorie achizitia casei de marcat.
De asemenea, conform art. 4 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999, aprobate prin HG nr. 479/2003 prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent sau sezonier. Nu intra in aceasta categorie livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate ocazional, direct catre populatie, de catre operatorii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul. Prin comert ocazional se intelege actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu. insa, deoarece bunurile sunt vandute direct catre clienti persoane fizice in afara unor targuri, saloane, expozitii etc. nu se poate vorbi de caracterul ocazional al unor asemenea livrari (din punct de vedere al legislatiei caselor de marcat) si, in consecinta, livrarile de bunuri respective intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 28/1999, ceea ce atrage obligativitatea achizitiei si utilizarii casei de marcat.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Constanta Popa – Consultant fiscal.