email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura operatiunilor de recuperare a TVA

tvarestituire tvacodul fiscal

Ordinul nr. 2250/2007 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 834 din 05.12.2007 si reglementeaza procedurade solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" in Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Etape

1. Restituirea taxei pe valoarea adaugata se efectueaza in termen de 45 de zile de la data depunerii cererii, potrivit art. 70 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

2. Cererea de restituire se depune de catre persoanele care au dreptul sa solicite restituirea.

3. Cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata, impreuna cu documentatia prevazuta de dispozitiile legale in vigoare, se depun la organul fiscal competent, direct la registratura sau la posta, prin scrisoare recomandata.
Organul fiscal competent este administratia finantelor publice in a carei evidenta fiscala este inregistrat solicitantul sau, dupa caz, organul fiscal desemnat potrivit dispozitiilor legale in vigoare.

4.
De la registratura, cererea insotita de documentatia mentionata mai sus se repartizeaza compartimentului cu atributii in domeniul solutionarii cererilor de restituire a TVA (Serviciul administrare TVA si accize, Serviciul ambasade si reprezentante sau Serviciul de analiza de risc, dupa caz), denumit in continuare compartiment de specialitate, care inregistreaza cererile intr-o evidenta speciala, care face parte integranta din prezenta procedura.

5.
Compartimentul de specialitate analizeaza cererea si documentatia depusa de solicitant, verificand respectarea conditiilor prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru restituirea TVA si intocmeste Referatul pentru analiza documentara.



6.
Pe baza constatarilor cuprinse in Referatul pentru analiza documentara, compartimentul de specialitate intocmeste proiectul Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adaugata.Proiectul deciziei se intocmeste in doua exemplare, se verifica si se vizeaza de seful compartimentului de specialitate si se inainteaza, impreuna cu documentatia si cu Referatul pentru analiza documentara, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale. Deciziile de restituire a taxei pe valoarea adaugata emise sunt decizii sub rezerva verificarii ulterioare, potrivit art. 90 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

7.
Decizia de restituire a taxei pe valoarea adaugata aprobata se transmite compartimentului de colectare, in vederea compensarii si/sau restituirii, in conformitate cu prevederile art. 116 si 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

8.
Compartimentul de colectare, in baza datelor din evidenta analitica pe platitor, precum si a Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adaugata, intocmeste Nota de compensare si/sau Nota de restituire a TVA, conform formularelor aprobate.
Nota de compensare si/sau Nota de restituire TVA se intocmesc/intocmeste in 3 exemplare, se semneaza de seful compartimentului de colectare si se aproba de directorul executiv adjunct coordonator/seful administratiei adjunct coordonator, dupa caz.
Nota de compensare si/sau Nota de restituire a TVA aprobate/aprobata se transmit/transmite, pe baza de borderou, compartimentului de trezorerie in vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii.

9.
Dupa efectuarea compensarii si/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare doua exemplare ale Notei de compensare si/sau ale Notei de restituire a TVA, acestea purtand viza unitatii de Trezorerie a Statului.

10.
Compartimentul de colectare transmite compartimentului de specialitate Decizia de restituire a taxei pe valoarea adaugata si ambele exemplare ale notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului si un exemplar in vederea arhivarii.

11
. Dupa operarea datelor privind solutionarea cererii de restituire in evidenta speciala, compartimentul de specialitate transmite dosarul solicitarii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
Dosarul solicitarii cuprinde:
- Cererea solicitantului;
- Referatul pentru analiza documentara;
- Decizia de restituire a taxei pe valoarea adaugata;
- Nota de compensare si/sau Nota de restituire a TVA.

12.
Dupa primirea Notei de compensare si/sau a Notei de restituire a TVA de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate il instiinteaza pe solicitant despre modul de solutionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adaugata, a Notei de compensare si/sau a Notei de restituire a TVA.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvarestituire tvacodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 10 Decembrie 2007


Votati articolul "Procedura operatiunilor de recuperare a TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Recuperare pierdere ani precedenti

Intrebare: Firma a inceput activitatea in 2009 si pana in 2013 a inregistrat pierdere. Anul 2013 il incheie cu un profit care ar acoperi pierderea din anii precedenti .
Sunt obligata sa recuperez pierderea in 5 ani sau se poate recupera toata odata?
Cum fac inregistrarile in contabilitate pentru recuperarea pierderilor din anii precedenti?
Va multumesc.
Lenuta

Raspuns: Recuperati pierderea fiscala din profiturile impozabile obtinute in urmatorii cinci ani. Pierderea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Decembrie 2007 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 - 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2021 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X