email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: proiect OUG privind activitatea de emitere de moneda electronica

MFP: proiect OUG privind activitatea de emitere de moneda electronica
mfpuemoneda electronica

Pe site-ul MFP (ministerul Finantelor Publice) a fost publicat in data de 3 iulie un proiect de Ordonanta de Urgenta privind activitatea de emitere de moneda electronica.


Activitatea de emitere de moneda electronica este reglementata la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2009/110/CE privind accesul la activitate, desfasurarea si supravegherea prudentiala a activitatii institutiilor emitente de moneda electronica, in cuprinsul careia sunt utilizate norme de trimitere la Directiva 2007/64/CE privind serviciile de plata in cadrul pietei interne.


Principalele elemente de noutate introduse de Directiva (UE) 2015/2366, care se aplica in mod corespunzator si in cazul activitatii de emitere de moneda electronica, sunt:

- introducerea unor noi cerinte pentru autorizare, cu detalierea acestora in ghidurile emise de Autoritatea Bancara Europeana;
- detalierea procedurii de notificare pentru desfasurarea activitatii transfrontaliere;
- stabilirea cadrului de cooperare pentru supravegherea activitatii (competente ale autoritatii din statul membru de origine/gazda);
 - crearea unui registru la nivelul Uniunii Europene similar registrelor nationale in care sunt inscrise entitatile autorizate;
-  revizuirea modalitatii de determinare a fondurilor proprii aferente activitatii de prestare de servicii de plata, prin raportare la  Regulamentul (UE) nr. 575/2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si societatile de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012.
 

Termenul de transpunere a Directivei (UE) 2015/2366 in legislatia nationala este 13 ianuarie 2018.
In acest contex, din ratiuni legate de:

- necesitatea protejarii actorilor din piata serviciilor de plata, care a suferit transformari majore prin aparitia unor noi prestatori de servicii de plata si a unor noi servicii oferite de acestia,
- necesitatea implementarii in legislatia nationala a imbunatatirilor pe care le aduce Directiva (UE) 2015/2366, in special prin extinderea domeniului de aplicare, prin includerea serviciilor prestate online de operatorii care initiaza servicii de plata si cei care furnizeaza informatii consolidate in legatura cu conturile de plati detinute de utilizatorul serviciilor de plata, prin introducerea unor noi cerinte pentru autorizarea institutiilor de plata si prin stabilirea unor conditii suplimentare cu privire la securitatea datelor menite sa protejeze confidentialitatea datelor de autentificare,  
- avand in vedere beneficiul public generat de stabilirea unui cadru legal consistent, care sa ofere certitudine juridica, de natura sa creasca increderea consumatorilor si sa incurajeze dezvoltarea serviciilor de plata, precum si in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public general si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, s-a considerat necesar ca proiectul de act normativ privind serviciile de plata sa fie promovat ca ordonanta de urgenta.

 

Activitatea de emitere de moneda electronica poate fi desfasurata de catre urmatoarele categorii de emitenti de moneda electronica:

   a) institutii de credit, in sensul art. 4 alin. (1) pct. 1 din Regulamentul nr. 575/2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si societatile de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, care desfasoara activitate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
   b) institutii emitente de moneda electronica, in intelesul art. 4 alin. (1) lit. e);
   c) furnizori de servicii postale care emit moneda electronica potrivit cadrului legislativ national aplicabil;
   d) Banca Centrala Europeana si bancile centrale nationale, atunci cand acestea nu actioneaza in calitate de autoritati monetare sau in alta calitate ce implica exercitiul autoritatii publice;
   e) statele membre si autoritatile lor regionale ori locale, atunci cand acestea actioneaza in calitatea lor de autoritati publice.



Consultati textul proiectului OUG aici. >>

Consultati textul notei de fundamentare aici. >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpuemoneda electronica

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 04 Iulie 2018


Votati articolul "MFP: proiect OUG privind activitatea de emitere de moneda electronica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 04 Iulie 2018 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X