ANAF a revenit cu noua sensiune de asistenta online in ceea ce priveste inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual. Gasiti mai jos o lista cu intrebari ale contribuabililor si cu raspunsul complet al specialistilor ANAF.
Cum se pot inregistra persoanele fizice in Spatiul Privat Virtual: raspuns ANAF
1. Intrebare: Mi-am creat cont in SPV utilizand numarul de pe o decizie de impunere recenta, am primit e-mail care confirma crearea contului, insa la logare imi da eroare. Cum pot remedia aceasta problema? Trebuie sa ma prezint la un ghiseu ANAF?
Raspuns ANAF
In sitatia dvs. va rugam sa utilizati formularul de contact de la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/, sectiunea "Asistenta tehnica servicii informatice" si sa atasati la solicitare o captura de ecran cu eroarea primita.
2. Intrebare: Am facut imputernicire notariala unei persoane care are semnatura electronica. Pe imputernicirea notariala scrie clar ca ma poate reprezenta si in relatia cu ANAF. Cand s-a prezentat persoana respectiva la ghiseu pentru validarea SPV-ului i s-a spus ca nu este valabila aceea imputernicire. De ce?
Raspuns ANAF
Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Cartea verde a contabilitatii
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operatiunile din SPV;
b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare contine acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul actiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV.
3. Intrebare: Inregistrarea se face exclusiv printr-o prezenta la ghiseu? Sau se poate face total online?
Raspuns ANAF
In situatia in care detineti o informatie fiscala personala cunoscuta numai de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala ( un nr. de decizie, nr. notificare sau scrisoarea transmisa de Ministerul Finantelor Publice cu instructiuni de inregistrare in Spatiul Privat Virtual), asa cum este ceruta de aplicatia informatica, in scopul identificarii electronice, aprobarea cererii se face electronic. Daca nu detinei aceasta informatie dupa completarea cerereii este necesar sa va prezentati la unitatea fiscala.