Casele de marcat cu jurnal electronic sunt obligatorii, conform legii, de la inceputul lunii noiembrie, atat pentru companiile mari si medii, cat si pentru cele mici. Cu toate acestea, din cele peste 600.000 de case de marcat ce trebuie inlocuite, conform ultimelor date publicate de Ministerul de Finante, doar putin peste 350.000 au primit numar de identificare fiscala de la ANAF, in timp ce functionale sunt circa 180.000.
Iata ce trebuie sa stiti despre noile modele:
Cumparati casa de marcat de la un distribuitor autorizat
Exista o lista publica aprobata de Ministerul de Finante cu toti distribuitorii autorizati, care au modele avizate, conform noilor reglementari. In plus, unii dintre acestia au oferte avantajoase in luna decembrie.
”Pentru orice casa de marcat Compact S achizitionata in luna decembrie, la pretul de 790 lei, TVA inclus, oferim un set cadou ce contine cablu universal 4 in 1, adaptor USB, baterie externa, accesorii foarte utile in utilizarea casei de marcat” spune Florin Bajan, director general Zeus Service, distribuitor Daisy Tech in Romania.
Alegeti o casa de marcat ce permite inregistrarea datelor pe termen lung
Exista o serie de conditii tehnice pe care casele de marcat trebuie sa le indeplineasca. Este foarte important ca acestea sa poata functiona autonom si sa permita reluarea unei operatiuni intrerupte, de exemplu, din cauza unei caderi de tensiune.
„Casele de marcat Daisy vin dotate cu acumulator. Acest lucru ofera o portabilitate marita, ce poate fi crescuta si prin alimentarea la bacteria externa, inclusa in pachetul cadou. SD-cardul, jurnalul electronic, are 8 GB. Acest lucru permite memorarea pana la 1.200.000 de bonuri", spune Florin Bajan, director general Zeus Service.
Casa de marcat trebuie fiscalizata si toate modificarile trebuie raportate la ANAF
Fiecare casa de marcat primeste de la ANAF un numar unic de identificare, iar acesta trebuie inscris in memoria fiscala a casei de marcat la momentul instalarii ei de catre tehnicianul de service. Astfel, ANAF va putea monitoriza aceste aparate in mod direct, odata ce serverele institutiei vor fi functionale. De asemenea, orice modificare privind starea sau situatia aparatelor de marcat deja instalate trebuie inregistrata la Fisc prin depunerea formularului F4103.
”La noile case de marcat Daisy este bine de stiut ca antetul casei de marcat se poate modifica de 16 ori. Asta inseamna ca, daca un utilizator isi schimba adresa unde foloseste casa de marcat, el face acest lucru foarte rapid.”a precizat Florin Bajan, director general Zeus Service.