email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa faci daca ai emis un bon fiscal eronat

Ce trebuie sa faci daca ai emis un bon fiscal eronat
bon fiscal eronatanulare bon fiscalcum se corecteaza un bon fiscal eronatcasa de marcat

In activitatea zilnica pot aparea situatii in care un bon fiscal este emis eronat, fie din cauza unei greseli umane, fie a unei defectiuni tehnice a casei de marcat. In astfel de cazuri, este esential ca procedurile de corectare sa fie respectate cu strictete, pentru a evita problemele ulterioare in contabilitate sau in relatia cu autoritatile fiscale.

Ce spune legislatia despre bonurile fiscale emise gresit

Potrivit prevederilor de la lit c) punct B de la art. 33 din HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, bonurile fiscale se pot corecta doar inainte de emiterea acestora:

Articolul 33
"Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure, prin comenzi de la tastatura, realizarea in mod cumulativ a minimum urmatoarelor functii: B. in regim de inregistrare: c) posibilitatea de corectie a erorilor numai inainte de emiterea bonului fiscal.Corectarea unei erori sau anularea unei vanzari se evidentiaza pe bonul fiscal si se poate efectua numai cu conditia ca valoarea totala a acestuia sa nu devina negativa. Daca aparatul permite reduceri/majorari de sume, acestea sunt explicitate in bonul fiscal. La aparatele de marcat electronice fiscale destinate activitatii de taximetrie nu sunt permise reduceri/majorari de sume;"

Totodata, prin functiile stabilite aparatelor de marcat electronice fiscale acestea nu pot emite bonuri cu totaluri negative asa cum se regaseste reglementat la lit c) a art 34 din HG 479/2003:

Sectiunea a 3-a Functii interzise aparatelor de marcat electronice fiscale
Articolul 34
"Functiile interzise aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia celor destinate activitatilor de taximetrie, sunt urmatoarele: c) emiterea de bonuri cu valori totale negative;"

Bon fiscal batut eronat pe casa de marcat - studiu de caz

Intrebare: "La casa de marcat a fost inregistrata eronat suma de 5000 lei in loc de 50 lei. Care este solutia pentru a inregistra suma corecta de 50 lei in contabilitate? Cei de la service-ul de case de marcat au spus sa facem un zip cu bonul fiscal eronat si cu un proces-verbal si sa le punem pe formularul de contact - asistenta tehnica - aparate electronice de marcat fiscale si vom primi raspuns in 30 de zile."

Raspuns: Legat de speta dvs., in care bonul fiscal a fost deja emis cu o suma mai mare decat cea incasata avem drept cadru legislativ privind corectarea unei sume batute eronat in casa de marcat art. 36 din HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

Articolul 36 Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:


a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

La acest articol gasiti toate detaliile legale necesare corectarii sumei batute eronat in casa de marcat.

Astfel, operatorul casei de marcat intocmeste o sesizare in care explica ce s-a intamplat prin emiterea unui bon cu valoare eronata si precizeaza care este valoarea corecta, precum si diferenta rezultata. Sesizarea trebuie solutionata de administratorul societatii prin emiterea unei decizii de corectie. In baza acestor documente, care devin documente justificative dpvd fiscal, departamentul contabilitate emite si inregistreaza o nota contabila de stornare a diferentei batuTe eronat.

In concluzie, nu trebuie sa evidentiati aceasta operatiune in A4200 deoarece corectia nu se poate realiza prin emiterea unui alt bon fiscal.

 

Raspuns oferit in luna septembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bon fiscal eronatanulare bon fiscalcum se corecteaza un bon fiscal eronatcasa de marcat


Data aparitiei: 26 Septembrie 2024

Votati articolul "Ce trebuie sa faci daca ai emis un bon fiscal eronat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul TVA aplicabil in cazul unitatilor de invatamant

    • Potrivit prevederilor art. 292 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, este scutita de TVA activitatea de invatamant prevazuta in Legea educatiei nationale nr. 1/2011, formarea profesionala a adultilor, precum si prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de aceste activitati, efectuate de institutiile publice sau de alte entitati autorizate. Scutirea se acorda in conditiile prevazute in normele metodologice. La punctul 4...» citeste mai departe aici

  • Ce trebuie sa faci daca ai emis un bon fiscal eronat

    • In activitatea zilnica pot aparea situatii in care un bon fiscal este emis eronat, fie din cauza unei greseli umane, fie a unei defectiuni tehnice a casei de marcat. In astfel de cazuri, este esential ca procedurile de corectare sa fie respectate cu strictete, pentru a evita problemele ulterioare in contabilitate sau in relatia cu autoritatile fiscale. Ce spune legislatia despre bonurile fiscale emise gresit Potrivit prevederilor de la lit c) punct ...» citeste mai departe aici

  • Factura neachitata de un client radiat: Se pot face ajustari in contabilitate?

    • Facturile neachitate constituie o problema frecvent intalnita, iar gestionarea corecta a acestora este importanta pentru mentinerea stabilitatii financiare a companiei. In continuare, ne vom concentra pe aspectele fiscale si contabile referitoare la facturile neachitate emise catre clienti care au fost radiati. Daca un client este radiat din evidentele ONRC si creanta nu mai poate fi incasata, trebuie sa scoateti aceasta creanta din contabilitate, informeaza special...» citeste mai departe aici

  • Cum sa corectezi erorile contabile: doua exemple practice

    • Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente. Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor. Potrivit reglementarilor contabile in vigoare, erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare, rezultand din greseala de a utiliza, sau de a nu utiliza, informati...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X