Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Salariile din Constructii, modificate in 2019. FACILITATI si OBLIGATII

Salariile din Constructii, modificate in 2019. FACILITATI si OBLIGATII
salarii in constructiioug 114/2018modificare salarii in constructiisalarii in constructii 2019

 OUG 114/2018 a introdus in domeniul contructiilor facilitati si obligatii care schimba tot. Stiti exact cum sa interpretati si sa aplicati prevederile Ordonantei?

Va recomandam o lucrare aparuta exact la timp, care face lumina in legatura cu toate modificarile: Fiscalitatea Salariilor in Constructii ...click aici pentru detalii despre lucrare >> 

Aflati exact ce aveti de facut incepand cu 1 ianuarie 2019!

In legatura cu modificarea salariilor din constructii am primit zeci de intrebari in ultima saptamana pe adresa grupului nostru de consultanta – intrebari care ridica probleme concrete, de natura practica, si care arata inca o data cat de solicitante si de stresante pentru mediul de afaceri sunt aceste modificari fiscale.

Din fericire, suntem in masura sa va oferim solutii! 

Lucrarea Fiscalitate Salariilor in Constructii trateaza, pe larg, toate aspectele de mai jos:

Obligatiile angajatorilor privind salariul minim
Salariul minim diferentiat in constructii
Categoriile de salariati vizati

Angajatorii vizati
Domeniile din sectorul constructii

Facilitatile fiscale
Aplicarea scutirii de la plata impozitului pe salarii ...detalii aici >>
Cotele contributiilor sociale obligatorii

Conditiile pentru acordarea facilitatilor fiscale
Exemple intalnite in practica societatilor din constructii

Situatii particulare
Societati cu mai multe obiecte de activitate, fluctuatii in realizarea veniturilor din constructii, tichete de masa, avantaje acordate, diurna, part-time ...detalii aici >>

Expertul fiscal Dani Cucu a realizat pentru dvs. un ghid cu explicatii complete privind modul cum trebuie inteleasa si aplicata OUG nr. 114, cu accent pe rezolvarea celor mai frecvente dificultati semnalate de angajatori.

Ce prevede OUG nr. 114/2018?

Potrivit OUG nr. 114/2018, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2019.

Cota contributiei de asigurari sociale se reduce cu cota de 3,75% pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor realizate in baza contractelor individuale de munca incheiate cu angajatori care desfasoara activitati  in sectorul constructii, in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2028 inclusiv. 

Foarte pe scurt, ordonanta in cauza spune ca:

  •  incepand cu 1 ianuarie 2019, salariul minim in domeniul constructiilor creste la 3.000 de lei
  •  angajatii cu salarii intre 3.000 si 30.000 de lei sunt scutiti de la plata impozitului pe salariu si a CASS
  •  CAS se reduce 21,25%, iar contributia asiguratorie pentru munca la 0,3375%


Dar, pentru a putea aplica aceste facilitati, angajatorul trebuie sa realizeze o cifra de afaceri in constructii (pe anumite coduri CAEN) in limita a cel putin 80% din cifra de afaceri totala, calculata cumulat de la inceputul anului, inclusiv luna in care aplica scutirea.


Citind aceste randuri, probabil simtiti si dvs. ca deja e nevoie de lamuriri.

Si aveti dreptate! De aceea ne grabim sa va recomandam lucrarea Fiscalitatea Salariilor in Constructii care clarifica modul in care trebuie aplicate prevederile OUG nr. 114/2018, in perfecta corelatie cu alte reglementari generale din domeniul salariilor. 


Luati-va aceasta grija de pe cap si incepeti anul in forta!

...click aici pentru detalii si pentru formularul de comanda al lucrarii >>
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
salarii in constructiioug 114/2018modificare salarii in constructiisalarii in constructii 2019

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2019


Votati articolul "Salariile din Constructii, modificate in 2019. FACILITATI si OBLIGATII":
Rating:

Nota: 4.35 din 5 din 64 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Daca facturile au fost primite si inregistrate in contabilitate nu puteti sa faceti decat o adresa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Ianuarie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Ce se intampla la o firma de constructii care are si salariati cu minimul 3000 lei. In luna ianuarie sunt 160 de ore lucratoare si omul v-a castiga sub 3000 lei (prevazut pentru 167,333 ore) mai beneficiaza de facilitatile prevazute in Ordonanta 114/2018?
Data adaugarii: 16-Ian-2019

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI