Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Metode care pot ajuta un business sa se mentina puternic

Data aparitiei: 14 Ianuarie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Metode care pot ajuta un business sa se mentina puternic
confidasafaceribusiness

Indiferent daca ai o afacere pe cont propriu sau daca faci parte din conducerea unei organizatii mari, stii foarte bine cat de important este sa transmiti permanent incredere si predictibilitate. Ti-am pus la punct cateva sugestii pentru acele momente in care pana si un antreprenor poate fi in pana de idei.

 

Mai mare decat frica ta de esec si mai puternica decat iti este dorinta de crestere permanenta trebuie sa fie capacitatea companiei tale de a se adapta. Chiar daca inceputul a fost unul bun, iar premisele favorabile s-au confirmat datorita echipei tale puternice, nimic nu-ti poate garanta ca te vei bucura mereu de rezultate cu plus. Dezvoltarea incepe cu momentul in care realizezi care sunt pasii de facut, inainte ca nevoia pentru acestia sa se manifeste.

 

O raportare lucida la conditiile pietei, la eforturile concurentei si la receptivitatea clientelei sunt deosebit de importante pentru bunul mers al afacerii tale, dar nu numai ele conteaza. O imagine de ansamblu a situatiei interne, de la felul in care se prezinta resura umana si pana la premisele viitoarelor investitii este cel mai bun indiciu cu privire la evolutia viitoare a businessului. Fara masuri coerente si fara o strategie bine ancorata in concret, intentiile bune nici nu mai conteaza.

 

Cauta angajati profesionisti

 

Cu bugete de recrutare tot mai atent calculate si cu resurse umane a caror fluctuatie este dificil de monitorizat, departamentele de HR fac toate eforturile sa gaseasca cei mai pregatiti oameni. Gasirea unui angajat profesionist si dedicat, cu bune abilitati de comunicare si cu un nivel inalt de eficienta, implica mai mult decat clasicul interviu la care se avanseaza un pachetul salarial si beneficiile aferente.

 

Printre eforturile suplimentare pe care trebuie sa le intreprinda companiile se numara participarea la conferinte, seminarii, targuri si expozitii tematice. Prilej numai bun pentru hunting, aceste ocazii scot in fata principalii jucatori dintr-un domeniu, ce pot fi abordati intr-o maniera degajata si informala. Retelele sociale si monitorizarea activitatii online sunt unelte foarte utile in identificarea profesionistilor cu potential.

 

Identifica riscurile externe

 

In functie de activitatea pe care o desfasoara compania ta, cu siguranta exista factori de risc precisi care iti pot perturba sau chiar opri evolutia. Fie ca te confrunti cu instabilitatea politica de pe anumite piete pe care te prezinti sau cu inconsecventa legilor din domeniul economic, afacerea pe care o conduci nu este complet independenta de fenomenele din jur.

 

Seriozitatea partenerilor de afaceri este o alta problema care poate influenta radical evolutia organizatiei tale. Intarzierea si chiar refuzul de plata, venite din partea unui client, sunt indiciul clar al faptului ca te confrunti cu un risc imediat. Posibilitatea de accesa raportul de firma al fiecaruia dintre partenerii tai te va ajuta sa le cunosti istoricul financiar si sa descoperi eventualele incidente de plata.

 

Identifica riscurile interne

 

Desi este bine sa stai cu ochii pe riscurile ce pot veni din exterior, nu trebuie exclusa nici probabilitatea ca afacerea ta sa fie afectata chiar din interior. Dificultatile de a finanta viitoarele investitii te vor priva de adoptarea celor mai moderne tehnologii. Fara un nivel tehnologic actualizat si fara o buna securitate a datelor, compania ta isi va pierde competitivitatea galopant.

 

Factorul uman este si el o mare sursa a riscurilor interne. De la nerespectarea repetata a prevederilor din fisa postului si pana la blocarea activitatii prin greve, orice posibilitate ca lucrurile sa degenereze ramane valabila. Migrarea in masa a departamentelor catre concurenta este un alt fenomen cu care vei avea de-a face, in lipsa unei bune strategii de fidelizare a angajatilor.

 

Investeste in traininguri

 

Asa cum orice mecanism este adaptat vremurilor prezente, nici modul de lucru al angajatilor nu poate ramane incremenit in prezent. Pentru a fi pregatiti in fata schimbarilor care se anunta, subalternii tai au nevoie sa intre in contact cu cele mai noi informatii din domeniu, precum si cu profesionistii care genereaza tendintele.

 

Lucratorii din domeniul bancar, din industria farmaceutica sau din IT beneficiaza in mod frecvent de programe pentru stimularea competentelor. Angajatii pricipalelor companii din aceste domenii se specializeaza permanent in vanzari, in marketing sau chiar in leadership. Un antreprenor cu adevarat responsabil priveste acesta activitate, care poate necesita si intre 1.000 si 3.000 de euro per angajat, ca pe o investitie, nu ca pe o cheltuiala.

 

Ofera-le clientilor calitate, inainte de orice

 

Sediul companiei tale este situat intr-o zona buna, angajatii sunt motivati, iar reteaua de parteneri de afaceri pe care ti-ai pus-o la punct este de incredere. Ar fi un moment foarte neinspirat pentru ca eforturile tale sa se imputineze vizibil, iar calitatea serviciilor oferite de companie sa aiba de suferit. Este adevarat, calitatea costa, dar numai ea aduce a doua, respectiv a treia colaborare.

 

Veniturile unei companii cresc numai odata cu majorarea numarului clientilor, iar o buna reputatie, cladita pe seriozitate si pe servicii de nivel inalt, este de importanta capitala. Un client multumit necesita mai putine cheltuieli investite pe termen lung in procesele de service si de suport. Cu cat clientii si partenerii de afaceri vor fi mai relaxati in relatia cu organizatia ta, vor avea tendinta sa planifice bugete mai generoase.

 

Fondarea sau administrarea unei afaceri te poate duce uneori cu gandul la mersul pe sarma. O abordare echilibrata si o atentie sporita la detalii te pot ajuta sa faci diferenta intre un succes de moment si un o evolutie sanatoasa, pe termen lung, pentru compania ta.  

 

Credit foto: Shutterstock






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X