email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?

Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?
bilanttvareactivarea fiscala

Prezentam cazul unei firme care a fost declarata inactiva pentru nedepunerea bilanturilor in ultimii 5 ani. Expertul nostru in domeniu va prezenta in continuare care este procedura de reactivare. Contribuabilul precizeaza ca firma nu este platitoare de TVA si nici nu are salariati.

 

Procedura de reactivare a unei firme: raspunsul specialistului


In cazul prezentat, un contribuabil a fost declarat inactiv fiscal de catre organul fiscal competent in baza art.92 alin.(1) lit.a) Cod procedura fiscala, pentru nedepunerea declaratiilor prevazute de lege pe parcursul a 5 ani. Societatea doreste reactivarea fiscala.
 
Cadrul juridic care sabileste procedura de reactivare a unui contribuabil declarat inactiv de catre organul fiscal competent este OPANAF 3846/2015 Anexa 2.
 
Pentru a fi reactivat, un contribuabil declarat inactiv potrivit art.92 alin.(1) lit.a) CPF trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii, prevazute si la art.92 alin.(5) CPF:

a) sa isi indeplineasca toate obligatiile declarative prevazute de lege;
b) sa nu inregistreze obligatii fiscale restante.

De asemenea, se impune ca societatea in cauza sa nu aiba inscrisa la registrul comertului inactivitate temporara, durata societatii sa nu fie expirata, durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social sa nu fie expirata.

Astfel, societatea declarata inactiva  va depune mai intai la organul fiscal competent toate declaratiile prevazute de lege aferente ultimilor 5 ani , inclusiv bilanturile nedepuse in termen si va plati toate debitele catre bugetul consolidat.

Apoi va solicita reactivarea prin depunerea unei cereri la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala este inregistrata, care va emite decizie de reactivare a contribuabilului.
Decizia de reactivare produce efecte fata de terti din ziua urmatoare datei inscrierii sale in Registrul contribuabilor reactivati.

Inscrierea in Registrul contribuabililor reactivati se va face de catre organul fiscal central emitent, dupa comunicarea deciziei de reactivare, in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii.

Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati este public si se afiseaza pe site-ul ANAF.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bilanttvareactivarea fiscala


Data aparitiei: 26 August 2019
Ultima actualizare: 28 August 2019

Votati articolul "Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 36 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X