email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 lucruri NOI pe care trebuie sa le stii despre somajul tehnic

5 lucruri NOI pe care trebuie sa le stii despre somajul tehnic
somaj tehnicoug nr. 302020certificate de situatii de urgenta

Guvernul a luat recent noi masuri privind somajul tehnic, un subiect important in aceasta perioada, cand multi angajatori isi suspenda total sau partial activitatea. Violeta Alexandru, ministrul Muncii, a oferit, saptamana trecuta, explicatii despre modul in care a fost simplificata procedura pentru acordarea somajului tehnic pentru angajatii romani afectati de starea de urgenta si efectele pandemiei de coronavirus. 
 

Va prezentam in continuare cateva modificari aduse saptamana trecuta OUG nr.30/2020, unde somajul tehnic joaca un rol principal.
 

Iti prezentam un GHID practic privind somajul tehnic - informatii complete despre procedura, studii de caz si modele de calcul >> 

 

1. Firmele nu mai au nevoie de certificatul de situatie de urgenta pentru a obtine somaj tehnic

OUG nr. 30/2020 prevedea ca doua categorii de firme puteau beneficia de subventia de somaj tehnic pe perioada starii de urgenta:

- firmele afectate direct de masurile luate de Guvern pentru limitarea epidemiei de coronavirus
si 
- firmele care isi reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19.

Companiile incadrate in prima categorie trebuiau sa obtina un certificat de situatie de urgenta albastru de la Ministerul Economiei, pe care sa il foloseasca pentru a obtine banii de la stat pentru indemnizatiile de somaj tehnic. 



Potrivit ultimelor modificari, aceste firme nu vor mai avea nevoie de certificatele pentru situatii de urgenta. Aceste acte se vor folosi pentru alte situatii: pentru forta majora, pentru amanarea platii utilitatilor, chiriei, altceva, a declarat, pentru StartupCafe.ro, Ionel Danca. 
 

2. A fost eliminata prevederea cu privire la scaderea incasarilor cu 25%


Firmele aflate in a doua categorie, cele care nu au fost afectate direct de masurile luate pe perioada starii de urgenta, aveau inainte o conditie pentru a primi ajutor de la stat. Acestea trebuiau sa demonstreze ca au scazut incasarilor cu 25% in luna martie fata de media lunilor ianuarie-februarie. Autoritatile au luat decizia de a elimina aceasta prevedere si de a usura astfel sarcina firmelor.
 

3. A fost eliminata restrictia privind numarul de angajati pentru care se solicita somaj tehnic

Inca o restrictie eliminata recent este cea care priveste numarul de angajati pentru care se cere indemnizatia. Acesta era limitat la 75% din numarul de salariati. Astfel, facilitatea se extinde pentru toti angajatii care au fost afectati de efectele epidemiei cu coronavirus. Cerinta este o declaratie pe propria raspundere ca angajatorul a fost afectat de efectele noului virus, act ce va fi verificat ulterior depunerii documentelor.
 

4. Au fost extinse categoriile care pot beneficia de somaj tehnic

Potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii, Violeta Alexandru, si ale lui Ionel Danca, seful Cancelariei premierului, si alti profesionisti vor putea beneficia de somaj tehnic. 

"Pentru alti profesionisti, alte categorii, PFA, persoane fizice, procedura pe care Guvernul a stabilit-o prevede ca, pe baza aceleiasi proceduri, si anume o declaratie pe proprie raspundere, sa se depuna solicitari la Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala urmand ca pe masura ce aceste documente se primesc sa se efectueze platile in cuantum de 75% din salariul mediu brut pe tara pentru fiecare solicitare adresata.", a spus Violeta Alexandru.

"Toate aceste solicitari se pot depune online, astfel incat sa numai fie nevoie sa ne deplasam la sediile celor doua entitati, dupa caz angajator cu angajati la AJOFM, persoana fizica, intreprindere individuala la ANPIS si sa putem comunica cu aceste institutii cat mai eficient cu putinta.”, a completat ministrul Muncii. 
 

5. Au fost incluse prevederi pentru plata sportivilor

"Am inclus prevederi detaliate cu privire la plata sportivilor. Avand in vedere ca activitatea cluburilor sportive este afectata de efectele coronavirusului, si pentru aceasta categorie Guvernul a venit cu masuri clare.

Fiecare club sportiv care are dificultati in plata sportivilor angajati pe baza de contracte individuale de munca se va prezenta la sediul AJOFM de unde isi are sediul social, iar daca sportivii sunt incadrati prin contracte de activitate sportiva, clubul se va adresa AJEPIS pe baza unei solicitari la care ataseaza un tabel cu cateva informatii despre sportivii pe care doreste sa ii plateasca prin fondurile puse la dispozitie de Guvern",
a spus ministrul Muncii.


„Firmele si PFA NU trebuie sa plateasca din propriile resurse, urmand sa deconteze de la ANOFM, repspectiv ANPIS. Procedura este ca depun aceste documente la inceputul lunii aprilie pentru perioada din luna martie acoperita de decret si vor primi in cel mai scurt timp banii. Nu este vorba despre decontarea banilor, ci fiecare angajator sau PFA se prezinta cu aceasta situatie, urmand sa primeasca banii in cel mai scurt timp. Eventuale verificari se vor face ulterior, pe baza unui esantion, dar dupa ce depasim aceasta perioada critica”, a subliniat ministrul Muncii. 


Citeste mai multe informatii despre cum a fost simplificata procedura privind somajul tehnic. >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicoug nr. 302020certificate de situatii de urgenta


Data aparitiei: 30 Martie 2020

Votati articolul "5 lucruri NOI pe care trebuie sa le stii despre somajul tehnic":
Rating:

Nota: 4.08 din 5 din 48 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X