Incepand de la 1 aprilie, angajatorii, PFA-urile, II-urile si alte categorii care se incadreaza pot depune formularele pentru a obtine fonduri guvernamentale necesare pentru plata somajului tehnic. Solicitarile pot fi depuse online la institutiile vizate in acest sens: AJOFM (firmele care au angajati cu contracte individuale de munca) ori AJPIS (celelalte categorii).
Marti seara, 31 martie, au fost publicate in Monitorul Oficial 4 ordine de ministru prin care se stabilesc formularele necesare firmelor, PFA-urilor, II-urilor, cluburilor sportive si altor categorii afectate de criza provocata de coronavirus.
Actelele normative care contin noile formulare sunt publicate in Monitorul Oficial nr. 269 din 31 martie 2020 si le inlocuiesc pe cele prezentate in OUG nr. 30/2020.
Pentru a avea acces la fondurile guvernamentale, angajatorii trebuie sa transmita o cerere, o declaratie pe proprie raspundere si o lista a angajatilor, inregistrati anterior in REVISAL ca intrand in somaj tehnic.
Ajutorul brut de somaj tehnic este o suma fixa egala cu 75% din salariul mediu brut pe economie.
Formularele necesare la somajul tehnic pentru PFA-uri, intreprinderi individuale, profesii liberale, cluburi sportive si alte alte categorii pot fi descarcate de pe site-ul Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) - PLATI COVID-19.
Formulare necesare firmelor pentru somajul tehnic al angajatilor pot fi descarcate de pe site-ul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM).
Cum arata formularele necesare angajatorilor
“Angajatorii afectati de actuala perioada de criza generata de epidemia de covid19 (companii private, ONG, etc.) cu angajati prin Contracte Individuale de Munca vor depune, de maine (1 aprilie), la AJOFM-uri, cerere si declaratie pe proprie raspundere pentru a beneficia de sprijinul financiar oferit de Guvern pentru perioada de criza. Primele solicitari vor fi pentru: 16 - 31 martie.
Formularele sunt in Monitorul Oficial.
Se trimit prin e-mail la adrese dedicate acestei masuri.”, a scris Violeta Alexandru, ministrul Muncii, aseara, pe Facebook.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Documentele pentru angajatori pot fi descarcate de AICI >>>
Formularele necesare celor care lucreaza cu alte forme de munca (PFA-uri, II-uri, etc)
Violeta Alexandru a prezentat modelele de cerere si declaratie pe proprie raspundere inca de aseara, 31 martie, pe Facebook. Incepand de la 1 aprilie, acestea se completeaza si se depun la AJPIS-uri de catre toti cei care lucreaza cu forme de munca altele decat Contractele Individuale de Munca si care au nevoie de sprijinul financiar oferit de Guvern pentru perioada de criza. "Primele solicitari vor fi pentru: 16 - 31 martie. Cei a caror activitate a fost afectata de actuala criza generata de epidemia de covid19 vor selecta cererea/declaratia potrivita cu situatia lor (de munca). Se trimit prin e-mail la adrese dedicate acestei masuri.”, a informat ministrul Muncii.
Acestea se transmit la agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala, unde este inregistrat sediul social al persoanei juridice/fizice care si-a intrerupt activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2.