Incepand de la 1 aprilie, angajatorii pot transmite online Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), fiecare in judetul in care are sediul social, actele necesare pentru obtinerea fondurilor guvernamentale in vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajatilor lor care se afla in somaj tehnic.
Citeste si: Ministrul Muncii - vor fi CONTROALE la firmele care primesc somaj tehnic, dar dupa perioada de criza
Fiecare AJOFM are o adresa de email dedicata pentru preluarea documentelor dupa modelul: numelejudet@anofm.gov.ro.
Aceste sume pot fi solicitate de firme pentru salariatii care au contracte individuale de munca inregistrate in REVISAL si care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, in baza art. 52 lit. c), pana la incetarea starii de urgenta provocata de noul tip de coronavirus.
Iata si formularele pe care trebuie sa le completeze si depuna PFA-urile, II-urile si celelalte forme: ANPIS prezinta pasii pentru transmiterea documentelor necesare la somajul tehnic platit de stat
Documentele necesare firmelor pentru obtinerea somajului tehnic
Descarcati documentele atasate mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- cererea pentru acordarea somajului tehnic completata si transmisa de angajator
- declaratia pe propria raspundere completata si transmisa de angajator
- lista persoanelor carora li s-a suspendat contractul individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii
*Documente necesare pentru acordarea somajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificata prin OUG nr. 32/2020
Plata se face catre angajatori in termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor catre salariatii aflati in somaj tehnic trebuie sa se efectueze in 3 zile.