email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 1392/2020 - documentele pentru acordarea subventiei in cazul lucratorilor sezonieri

Ordinul nr. 1392/2020 - documentele pentru acordarea subventiei in cazul lucratorilor sezonieri
hotararea 7192020OUG 132/2020

In Monitorul Oficial nr. 850 din 16 septembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 1392/2020 prin care se oficializeaza documentele pentru acordarea subventiei la angajarea pe perioada determinata prevazute la art. 4 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020.
 

Ordinul nr. 1392/2020 intra in vigoare de sambata, 19 septembrie 2020 si stabileste modelele urmatoarelor documente: cererea, declaratia pe proprie raspundere si lista cu salariatii pentru care se solicita decontarea. 

Mai exact, este vorba despre lucratorii sezonieri.

"Pana la 31 decembrie 2020, dar nu mai mult de o perioada de 3 luni, la alegerea angajatorului, pentru angajatii care incheie contracte individuale de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni, se asigura decontarea unei parti din salariul acordat acestora, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate in aceste locuri de munca, pentru o perioada de lucru de 8 ore/zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, aferent perioadei lucrate.", potrivit OUG 132/2020.

 

Vezi si documentele necesare pentru zilieri si documentele necesare pentru profesionisti, dar si in cazul reducerii timpului de munca.

 

Ordinul nr. 1392/2020: continutul actului normativ


Denumirea completa: Ordinul nr. 1392/2020 privind aprobarea modelului cererii si al documentelor prevazute la art. 4 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca


Avand in vedere dispozitiile art. 4 alin. (7) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca,

in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,

ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:


Art. 1. -


Se aproba modelul cererii, al declaratiei pe propria raspundere si al listei, prevazute la art. 4 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

 

Art. 2. -


Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii.

ANEXA

 


CERERE

Angajator . . . . . . . . . .
CUI/CIF . . . . . . . . . .

Cod CAEN . . . . . . . . . .

Adresa . . . . . . . . . .

Cont IBAN . . . . . . . . . .

Deschis la . . . . . . . . . .

Telefon/fax . . . . . . . . . .

E-mail . . . . . . . . . .

Catre Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana . . . . . . . . . ./a Municipiului Bucuresti

Subsemnatul/Subsemnata,.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., in temeiul art. 5 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, va solicit decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de.......... lei, reprezentand 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate de angajatii incadrati pe baza de contracte individuale de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni, pentru o perioada de lucru de 8 ore/zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, aferent:

- lunii . . . . . . . . . ., pentru un numar de . . . . . . . . . . salariati, conform listei pe care o atasez prezentei cereri*);
*) Se completeaza de catre contribuabilii care declara lunar obligatiile fiscale aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor.

- lunii . . . . . . . . . . din cadrul trimestrului . . . . . . . . . ., pentru un numar de . . . . . . . . . . salariati, conform listei pe care o atasez prezentei cereri**).

**) Se completeaza cate un rand pentru fiecare luna din cadrul trimestrului pentru care se solicita decontarea de catre contribuabilii care declara trimestrial obligatiile fiscale aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor (spre exemplu, in cazul in care se solicita decontarea pentru lunile iulie si august din cadrul trimestrului III, se completeaza o singura cerere cu cate un rand pentru fiecare luna in parte).

Mentionez ca am depus la Agentia Nationala de Administrare Fiscala declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii/trimestrului pentru perioada pentru care solicit decontarea.

Anexez copia documentului din care rezulta dovada platii (ordin de plata/extras de cont etc.) obligatiilor fiscale aferente lunii/trimestrului . . . . . . . . . . .

Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

 


DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

 

conform art. 5 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca

Subsemnatul/Subsemnata,.........., legitimat/legitimata cu CI/BI seria.......... nr..........., eliberata/eliberat de.......... la data de.........., CNP.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., avand CUI.........., cod CAEN.........., cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., telefon.........., fax.........., e-mail.........., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca:

1. salariatii pentru care se solicita decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate, pentru o perioada de lucru de 8 ore/zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt incadrati pe baza de contracte individuale de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni;

2. angajatorul a indeplinit obligatiile declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .


Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

 


Angajator . . . . . . . . . .

CUI/CIF . . . . . . . . . .

 

LISTA*)
cu salariatii pentru care se solicita decontarea sumei prevazute de art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca

Luna........../anul..........
*) Angajatorul isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in prezentul document. Lista se completeaza pentru fiecare luna in parte in cazul contribuabililor care declara trimestrial obligatiile fiscale aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor (spre exemplu, in cazul in care se solicita decontarea pentru lunile iulie si august din cadrul trimestrului III, se completeaza cate o lista pentru fiecare luna).

Nr. crt.

Numele si prenumele

Codul numeric personal

Numarul si data contractului individual de munca pe perioadăa determinata**)

Durata contractului individual de munca (luni)**)

Salariul aferent zilelor lucrate

Suma solicitata***)

1.

           

2.

           

3.

           

...

           

TOTAL:

 

**) Conform Registrului general de evidenta al salariatilor.

***) 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate in baza contractului individual de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni, pentru o perioada de lucru de 8 ore/zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
hotararea 7192020OUG 132/2020

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 Septembrie 2020


Votati articolul "Ordinul nr. 1392/2020 - documentele pentru acordarea subventiei in cazul lucratorilor sezonieri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract de prestari servicii - se va imputa plata ?

Intrebare: Buna ziua !

- o problema cu care se confrunta multe institutii publice
care nu are personal angajat suficient:

- institutia noastra publica a incheiat la inceputul anului 2016
cu o persoana fizica un Contract de prestari servicii constand
in executarea unor lucrari de curatenie curte ( maturat, greblat, ...).
- colegul de la Achizitii publice mi-a spus ca:
- trebuie reziliat Contractul pentru ca intre timp
legislatia s-a modificat,
s-a schimbat Codul fiscal si
a aparut Legea 98 /Achizitii publice + Norme,
si de aceea:
- trebuie sa existe in prealabil un Referat de solicitare a unor asemenea servicii,
- toate asemenea tipuri de contracte trebuie facute doar pentru 1 luna de zile,
iar la sfarsitul fiecarei luni trebuie Proces verbal de receptie
- si apoi sa se faca plata,
pentru ca altfel va fi o plata nelegala si se va imputa.

Va rugam din suflet sa ne spuneti daca este corect ce a spus colegul de la Achizitii publice si sa ne dati un sfat cum trebuie procedat.

Raspuns: Mă puteți ajuta și cu un text de lege în acest sens ?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Septembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X