email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotararea 677/2021 introduce noutati in procedura de acordare a sumelor conform OUG 132/2020

Hotararea 677/2021 introduce noutati in procedura de acordare a sumelor conform OUG 132/2020
angajatoriindemnizatiereducere program

In Monitorul Oficial nr. 628 din 25 iunie 2021 a fost publicata Hotararea 677/2021 privind modificarea HG nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza OUG nr. 132/2020.
 

Hotararea 677/2021: continutul actului normativ


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. II din Legea nr. 282/2020 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca si al art. III din Legea nr. 58/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 211/2020 privind prelungirea aplicarii unor masuri de protectie sociala adoptate in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articolul I

Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 794 din 31 august 2020, cu completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:



Articolul 1

(1) Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, angajatorii depun o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social.

(2) Cererea prevazuta la alin. (1) insotita de documentele prevazute la art. 1^1 alin. (1) din ordonanta de urgenta va fi datata si semnata de reprezentantul legal.

(3) In situatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din ordonanta de urgenta, angajatorul depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza careia isi are sediul social, copii de pe toate deciziile privind reducerea timpului de lucru, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile si drepturile salariale aferente, din perioada de 30 de zile calendaristice prevazuta la art. 1 alin. (3) din ordonanta de urgenta, precum si copii de pe comunicarile acestora catre salariat.

(4) Pentru situatia prevazuta la art. 1 alin. (17) din ordonanta de urgenta, din declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 1^1 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta trebuie sa reiasa diminuarea cifrei de afaceri realizate in raport cu luna anterioara aplicarii masurii de reducere a activitatii.

(5) Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la art. 1^1 alin. (1) din ordonanta de urgenta.

(6) In situatia identificarii unor inadvertente in documentele depuse potrivit prevederilor art. 1^1 alin. (1) din ordonanta de urgenta, precum si in situatia in care documentele depuse sunt incomplete, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social, care au inregistrat cererea prevazuta la alin. (1), solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.

(7) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.

(8) Modelul cererii prevazute la alin. (1), modelul declaratiei pe propria raspundere a angajatorului, prevazuta la art. 1^1 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta, precum si modelul listei persoanelor, prevazuta la art. 1^1 alin. (1) lit. d) din ordonanta de urgenta, care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (7) din ordonanta de urgenta, se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:

Articolul 2

(1) In aplicarea prevederilor art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, conditia pentru acordarea indemnizatiei este indeplinita, dupa cum urmeaza:

a) in cazul profesionistilor prevazuti la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si al persoanelor care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe, astfel cum sunt prevazute de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin inregistrarea unei reduceri a veniturilor nete realizate in luna pentru care se solicita indemnizatia fata de media veniturilor nete lunare din anul 2019, indiferent de valoarea acesteia;

b) in cazul persoanelor care au incheiate conventii individuale de munca potrivit Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, prin diminuarea orelor de munca prestate de catre acestea in cadrul cooperatiei.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), pentru persoanele care nu au realizat venituri in anul 2019, reducerea veniturilor realizate in luna pentru care se solicita indemnizatia se raporteaza la veniturile estimate in declaratia unica, respectiv norma de venit stabilit, in anul 2020.

(3) Pentru a beneficia de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, persoanele indreptatite depun direct sau, dupa caz, prin cooperatie, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, o cerere insotita de copia actului de identitate si de o declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiei de acordare a indemnizatiei.

(4) Cererea si declaratia pe propria raspundere prevazute la alin. (3) se transmit in format electronic sau in format letric, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social, pana cel tarziu in ultima zi a lunii curente pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

(5) Plata indemnizatiei se efectueaza in cel mult 10 zile lucratoare de la data depunerii documentelor potrivit prevederilor alin. (4).

(6) Modelele cererii si declaratiei pe propria raspundere prevazute la alin. (3) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

3. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:

Articolul 5

Pentru depunerea in format electronic a cererilor si a documentelor prevazute la art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (4), art. 3 alin. (2) si art. 4 alin. (3) se pot folosi modele de cereri si formulare electronice publicate pe platforma Punctul de contact unic electronic, ale carui organizare si functionare sunt reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, sau pe platforma aici.gov.ro.

4. Articolul 7 se abroga.

Articolul II

Ordinele ministrului muncii si protectiei sociale prevazute la art. 1 alin. (8) si art. 2 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare, astfel cum este modificata prin prezenta hotarare, se emit in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari. 

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajatoriindemnizatiereducere program


Data aparitiei: 28 Iunie 2021

Votati articolul "Hotararea 677/2021 introduce noutati in procedura de acordare a sumelor conform OUG 132/2020":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X