email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 1340/2020 - cererea si declaratia pentru solicitarea indemnizatiei de 41,5% (profesionisti, conventii)

Ordinul 1340/2020 - cererea si declaratia pentru solicitarea indemnizatiei de 41,5% (profesionisti, conventii)
indemnizatieOUG 132/2020profesionisticonventii

In Monitorul Oficial nr. 844 din 15 septembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 1340/2020 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei de 41,5% acordata profesionistilor si persoanelor care au incheiat conventii individuale de munca.
 

Mai exact, este vorba despre informatiile prevazute de art. 3 din OUG nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca. 

Amintim ca articolul 3 din OUG 132/2020 prevede ca in cazul reducerii temporare a activitatii determinate de instituirea starii de urgenta/alerta/asediu, profesionistii, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, beneficiaza, la cerere, in baza declaratiei pe propria raspundere, de o indemnizatie lunara de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Prevederile Ordinului 1340/2020 intra in vigoare de la 18 septembrie 2020.

Au mai fost publicate in Monitorul Oficial si documentele necesare pentru zilieri, lucratori sezonieri si angajatii cu program redus.
 

Ordinul 1340/2020: continutul actului normativ

Avand in vedere dispozitiile:



- art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
- art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
- art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;
- art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 60/2020,
in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,

ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:

Art. 1. -

Se aproba modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru profesionistii definiti la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, prevazut in anexa nr. 1.

Art. 2. -

(1) Se aproba modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, prevazut in anexa nr. 2.

(2) Solicitarea indemnizatiei si plata acesteia catre persoana se realizeaza prin societatea cooperativa cu care persoanele au incheiate conventii individuale de munca.

Art. 3. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 4. -
(1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 

ANEXA Nr. 1


Modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru profesionistii definiti la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020
 

CERERE

Catre
AGENTIA PENTRU PLATI SI INSPECTIE SOCIALA A JUDETULUI . . . . . . . . . ./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Subsemnatul, . . . . . . . . . ., in calitate de . . . . . . . . . .,
alte detalii/situatii . . . . . . . . . .,

(Se vor inscrie calitatea solicitantului, conform prevederilor Codului civil, nr. si data autorizatiei de functionare sau tip, nr. si data documentului care atesta profesia sau ale documentului/contractului in baza caruia isi desfasoara activitatea.)

in cadrul (denumirea completa) . . . . . . . . . .,
CUI/CIF.........., cod CAEN.........., cu domiciliul/sediul in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../municipiul Bucuresti, sectorul..., identificat cu CI/BI seria.......... nr..........., CNP.........., telefon.........., e-mail.........., in conformitate cu prevederile art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, va solicit acordarea indemnizatiei pentru perioada...........
Solicit plata in contul: . . . . . . . . . ., al carui titular sunt, deschis la Banca . . . . . . . . . . .

Atasez:
- declaratia pe propria raspundere;
- copie dupa actul de identitate;
- copie dupa extrasul de cont (deschis in calitatea mentionata, pentru care solicit indemnizatia).

Data . . . . . . . . . .
Numele si prenumele (in clar) . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . . 

 

DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

 

 

Catre
AGENTIA PENTRU PLATI SI INSPECTIE SOCIALA A JUDETULUI . . . . . . . . . ./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Subsemnatul(a), . . . . . . . . . ., cu domiciliul/sediul in localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . ., judetul . . . . . . . . . ./municipiul Bucuresti, sectorul . . ., identificat(a) cu CI/BI seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., telefon . . . . . . . . . ., e-mail . . . . . . . . . .,
cunoscand prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere urmatoarele:
1. in anul 2019 media incasarilor/veniturilor brute lunare a fost de . . . . . . . . . . lei;
2. in perioada martie-mai 2020 am beneficiat de indemnizatia prevazuta de art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, in cuantum de.......... lei;
3. dupa incetarea starii de urgenta am realizat activitate, obtinand incasari/venituri brute de . . . . . . . . . . lei (medie lunara).
In aceste conditii declar ca in luna.........., pentru care solicit indemnizatia incasarile/veniturile brute obtinute sunt de.......... lei, ca urmare a reducerii temporare a activitatii, determinata de situatiile prevazute de art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.

Data . . . . . . . . . .
Numele si prenumele (in clar) . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . . 

 


ANEXA Nr. 2

Modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020

Societatea cooperativa (felul si denumirea) . . . . . . . . . .
Adresa sediului social (doar localitatea) . . . . . . . . . .
Judetul . . . . . . . . . .
CUI . . . . . . . . . .
CAEN . . . . . . . . . .
Cont bancar nr. . . . . . . . . . .
Telefon . . . . . . . . . .
E-mail . . . . . . . . . .


CERERE


Catre
AGENTIA PENTRU PLATI SI INSPECTIE SOCIALA A JUDETULUI . . . . . . . . . ./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Subsemnatul (a),.........., in calitate de administrator/reprezentant legal al.........., cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../sectorul.........., identificat cu CI/BI seria.......... nr..........., CNP.........., in conformitate cu prevederile art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, va solicit acordarea indemnizatiei pentru un numar de.......... persoane, in suma totala de.......... lei (brut), pentru perioada.........., ca urmare a reducerii temporare a activitatii, determinata de instituirea starii de urgenta/alerta/asediu.
Plata se efectueaza in contul societatii cooperative nr. . . . . . . . . . . deschis la Banca . . . . . . . . . . .

Anexez:
- declaratia pe propria raspundere;
- lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie. 

Data . . . . . . . . . .
Numele si prenumele (in clar) . . . . . . . . . .
Administrator/Reprezentant legal
Semnatura 

 


Societatea cooperativa (felul si denumirea) . . . . . . . . . .
Adresa sediului social (doar localitatea) . . . . . . . . . .
Judetul . . . . . . . . . .
CUI . . . . . . . . . .
CAEN . . . . . . . . . .
Cont bancar nr. . . . . . . . . . .
Telefon . . . . . . . . . .
E-mail . . . . . . . . . .
 

DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

Catre
AGENTIA PENTRU PLATI SI INSPECTIE SOCIALA A JUDETULUI . . . . . . . . . ./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Subsemnatul (a),.........., in calitate de administrator/reprezentant legal al.........., cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul/sectorul.........., identificat cu CI/BI seria.......... nr..........., CNP.........., cunoscand prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere:
[ ] am redus temporar activitatea ca urmare a situatiilor prevazute de art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
[ ] societatea nu se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 7 alin. (1) lit. b) si c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020;
[ ] pentru persoanele pentru care se solicita indemnizatia societatea nu beneficiaza de masurile active de sprijin acordate potrivit art. I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative si nici de masurile de stimulare a angajatorilor finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj prevazute de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
[ ] datele din lista prezentata sunt corecte.

Data . . . . . . . . . .
Numele si prenumele (in clar) . . . . . . . . . .
Administrator/Reprezentant legal
Semnatura 


 

LISTA PERSOANELOR
care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia acordata in baza art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca 
 

Nr. crt.

Numele si prenumele

CNP

Numarul si data conventiei individuale de munca

Luna pentru care se solicita indemnizatia

Cuantumul brut al indemnizatiei (lei)^1

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

   

1 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
*) Total suma ce va fi platita de agentia pentru plati si inspectie sociala.


Data . . . . . . . . . .
Numele si prenumele (in clar) . . . . . . . . . .
Administrator/Reprezentant legal
Semnatura . . . . . . . . . . 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
indemnizatieOUG 132/2020profesionisticonventii


Data aparitiei: 16 Septembrie 2020

Votati articolul "Ordinul 1340/2020 - cererea si declaratia pentru solicitarea indemnizatiei de 41,5% (profesionisti, conventii)":
Rating:

Nota: 4.07 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X