email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Hotararea nr. 719/2020 stabileste procedura de decontare si plata a sumelor acordate in baza OUG nr. 132/2020

Hotararea nr. 719/2020 stabileste procedura de decontare si plata a sumelor acordate in baza OUG nr. 132/2020
OUG 132/2020angajatoriindemnizatie

In Monitorul Oficial nr. 794 din 31 august 2020 a fost publicata Hotararea nr. 719/2020 care clarifica modul in care se vor putea obtine indemnizatiile pentru angajati, profesionisti, zilieri si lucratori sezonieri.

Angajatorii si profesionistii vor fi nevoiti sa astepte si aparitia in Monitor a modelelor documentelor care vor fi utilizate pentru obtinerea banilor (cerere, declaratie pe proprie raspundere, lista cu angajati).

 

Citeste si: Programul de munca redusa Kurzarbeit aplicat in Romania: beneficii si conditii
 

Hotararea nr. 719/2020 - textul actului normativ

Denumire completa: Hotararea nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 1 alin. (5), art. 3 alin. (5), art. 4 alin. (2), art. 5 alin. (4) si al art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca,
 

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.



Art. 1. -

(1) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor.

(2) Cererea prevazuta la alin. (1) este insotita de urmatoarele documente:

a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor prevazute la art. 1 alin. (2), (3) si (11) din ordonanta de urgenta;

b) lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, semnata de reprezentantul legal al angajatorului.

(3) Cererea prevazuta la alin. (1) si documentele prevazute la alin. (2) se depun in format electronic sau in format letric la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca.

(4) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din ordonanta de urgenta se deconteaza pentru luna anterioara celei in care se depune cererea.

(5) Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).

(6) Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (4) din ordonanta de urgenta se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor prevazute la alin. (2) si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.

(7) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.

(8) Modelele cererii si documentelor prevazute la alin. (2) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 2. -

(1) Pentru a beneficia de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, persoanele indreptatite depun direct sau, dupa caz, prin cooperatie, in format electronic sau in format letric, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cererea insotita de copia actului de identitate si de o declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiilor de acordare a indemnizatiei.

(2) Cererea si declaratia pe propria raspundere prevazute la alin. (1) se transmit la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social, in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

(3) Plata indemnizatiei se efectueaza in cel mult 10 zile de la data depunerii documentelor potrivit prevederilor alin. (2).

(4) Modelele cererii si declaratiei pe propria raspundere se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 3. -
(1) Decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se realizeaza de catre Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru plati si inspectie sociala, la cererea beneficiarului de lucrari.

(2) Cererea prevazuta la alin. (1) si listele cu zilierii beneficiari ai sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se depun in format electronic de catre beneficiarii de lucrari, spre decontare si incasare, la agentiile pentru plati si inspectie sociala in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea sau isi au sediul social, in luna curenta, pentru luna anterioara.

(3) Listele cu zilierii beneficiari ai sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta, asumate de beneficiarii de lucrari, se verifica de catre agentiile pentru plati si inspectie sociala in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea sau isi au sediul social, pe baza numelui si a codului numeric personal, cu sprijinul inspectoratelor teritoriale de munca.

(4) Decontarea sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face pe baza deciziei directorului executiv al agentiei pentru plati si inspectie sociala, in termen de 10 zile de la depunerea cererii, numai pentru zilierii care se regasesc in Registrul electronic de evidenta a zilierilor.

(5) Modelele cererii si listelor cu zilierii pentru solicitarea de catre beneficiarii de lucrari a decontarii sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta, precum si procedurile de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 4. -
(1) Sumele prevazute la art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta se deconteaza de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca, la cererea angajatorilor.

(2) Cererea prevazuta la alin. (1) este insotita de o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor prevazute de art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta, insotita de lista persoanelor pentru care se solicita decontarea sumei, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.

(3) Cererea si documentele prevazute la alin. (2) se depun la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, in format letric sau in format electronic, in luna curenta pentru luna anterioara, dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.

(4) Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).

(5) In vederea identificarii beneficiarilor, agentiile pentru ocuparea fortei de munca verifica, prin consultarea Registrului general de evidenta a salariatilor administrat de inspectoratele teritoriale de munca, listele in format electronic cu persoanele angajate cu contracte de munca pe perioada determinata.

(6) Decontarea sumei prevazute la art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face pe baza deciziei directorului executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile de la depunerea cererii, numai pentru angajatii care se regasesc in Registrul general de evidenta a salariatilor si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.

(7) Modelele cererii si documentelor prevazute la alin. (2) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 5. -
Pentru depunerea in format electronic a cererilor si a documentelor prevazute la art. 1 alin. (3), art. 2 alin. (1), art. 3 alin. (2) si art. 4 alin. (3) se pot folosi modele de cereri si formulare electronice publicate pe platforma Punctul de contact unic electronic, ale carui organizare si functionare sunt reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, sau pe platforma aici.gov.ro.

Art. 6. -
Pentru anul 2020, masurile prevazute de art. 1 alin. (1) si art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta se aplica pana la 31 decembrie 2020.

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 132/2020angajatoriindemnizatie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Septembrie 2020


Votati articolul "Hotararea nr. 719/2020 stabileste procedura de decontare si plata a sumelor acordate in baza OUG nr. 132/2020":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila carduri cadou

Intrebare: Buna ziua. Lucrez la o societate care comercializeaza cu amanuntul bauturi alcoolice (produse cu tva 20 si 9%). Avem deschise mai multe magazine in tara. Dorim sa implementam acordarea unor carduri valorice cu valoarea nominala de 50, 100 si 150 lei. Acestea vor putea fi cumparate de catre clienti si oferite prietenilor (sau altor persoane) urmand ca acestia sa achizitioneze produse apartinand societatii, in baza voucherelor primire. Puteti, va rog, sa ma ajutati cu o monografie contabila? Am citit pe mai multe site-uri si unii utilizatori ai acestui sistem colecteaza tva-ul la vanzarea acestor voucere ceea ce nu m-i se pare normal deoarece nu este o vanzare efectiva. Puteti sa ma indrumati spre ceva legislatie privitoare la acest sistem?
Va multumesc!

Raspuns: Din legislatie am inteles ca sunt 3 tipur de vouchere cu tratament fiscal diferit: 1. free voucher -...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Septembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 4 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X