email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere

Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere
calculator salariusalariu brutcalculator salarii

Simti ca te apropii de momentul mult visat din viata: ziua in care vei deveni antreprenor. Ai multe in minte despre ideea de business, iar entuziasmul ca vei da in sfarsit aripi visurilor tale te copleseste? O trecere in revista a lucrurilor indispensabile de care trebuie sa tii cont sigur te va face sa te simti mai organizat si mai pregatit pentru ziua in care vei deveni angajator.

 

Infiintarea firmei

Dupa ce ai ales domeniul de activitate si ai pus pe hartie planul de afaceri, trebuie sa treci la pasul urmator: infiintarea unei firme in conformitate cu procedurile legale.

Astfel, pentru a te apuca de treaba, este nevoie sa dobandesti personalitate juridica, apeland la serviciile unei firme specializate sau documentandu-te riguros cu privire la lista cu documentele necesare infiintarii unei firme.

Alegerea si verificarea disponibilitatii numelui firmei, impreuna cu stabilirea tipului de firma si a obiectului de activitate principal si secundar, potrivit codului CAEN selectat, sunt pasi mici, dar esentiali, care te vor conduce spre reusite mari.

in Romania, cele mai cunoscute tipuri de firme sunt:

  • PFA – Persoana fizica autorizata;
  • II – intreprindere individuala;
  • IF – intreprindere familiala;
  • SRL – Societate cu raspundere limitata;
  • SRL-D – Societate cu raspundere limitata – debutant;
  • SA – Societate pe actiuni;
  • ONG, Asociatii si Fundatii – organizatii non-profit.

Exista si tipuri de firma infiintate mai rar, precum:

  • S.C.S. Societate in Comandita Simpla;
  • S.C.A. Societate in Comandita pe Actiuni;
  • S.N.C. Societate in Nume Colectiv;
  • S.E. Societate Europeana;
  • Sucursala romana;
  • Sucursala straina;
  • Filiala.

In general, pentru a putea infiinta o firma, ai nevoie de:

  • rezervarea denumirii firmei la Oficiul National al Registrului Comertului;
  • cazier fiscal al asociatilor si administratorului;
  • contractul de sediu social (inchiriere, subinchiriere, leasing imobiliar, comodat);
  • acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor (daca e cazul);
  • copii ale cartilor de identitate ale asociatilor si administratorului;
  • specimen de semnatura al administratorului firmei;
  • act constitutiv;
  • declaratii pe proprie raspundere ale asociatului/ administratorului ca poate indeplini calitatea respectiva;
  • dovada depunerii capitalului social la o banca.

Recrutarea angajatilor

Desigur, forta de munca este esentiala pentru buna functionare a ideii tale de afacere, motiv pentru care trebuie sa te gandesti din timp la profilul angajatului ideal care sa corespunda cel mai bine cu nevoile firmei tale. 

 

Nici modalitatea de

calculare salariu brut nu trebuie sa iti fie straina, chiar daca ai alaturi un contabil priceput. Vei vedea ca angajatii au o multime de intrebari in ceea ce priveste partea contractuala si salariala, carora este de preferat sa le raspunzi in cunostinta de cauza.

 

Retelele sociale si site-urile de profil cu anunturi pentru cariere sunt surse excelente privind identificarea potentialilor angajati. Ca munca ta sa fie mai usoara in momentul selectiei, pre-testarile inainte de interviu pot reprezenta o sursa utila pentru a verifica anumite aspecte sociale ale aplicantilor.

 

Promovarea si planul de comunicare

Chiar daca nu ai un business online, trebuie sa ai prezenta online. Asta inseamna ca trebuie sa ai un site de prezentare a companiei si a produselor sau serviciilor pe care aceasta le ofera, precum si prezenta in social media. 

Logo-ului si numelui de brand trebuie sa le acorzi cea mai mare atentie, pentru ca reprezinta parti importante din identitatea ta vizuala, adica imaginea cu care te vor asocia viitorii clienti si te vor pozitiona in optiunile lor.

Este oportun sa stii ca nu este obligatoriu ca numele de brand sa coincida cu numele firmei, asa ca fii creativ si construieste ceva ingenios, unic si atractiv.

Daca bugetul iti permite, nu ar fi rau sa apelezi la o agentie specializata pentru o viziune integrata si o mai buna coerenta a imaginii si comunicarii pentru compania ta, dar nu amana angajarea unui PR care sa mentina intacta reputatia firmei.

 

Sursa foto: Shutterstock

 

de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
calculator salariusalariu brutcalculator salarii


Data aparitiei: 16 Septembrie 2021

Votati articolul "Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X