Simti ca te apropii de momentul mult visat din viata: ziua in care vei deveni antreprenor. Ai multe in minte despre ideea de business, iar entuziasmul ca vei da in sfarsit aripi visurilor tale te copleseste? O trecere in revista a lucrurilor indispensabile de care trebuie sa tii cont sigur te va face sa te simti mai organizat si mai pregatit pentru ziua in care vei deveni angajator.
Infiintarea firmei
Dupa ce ai ales domeniul de activitate si ai pus pe hartie planul de afaceri, trebuie sa treci la pasul urmator: infiintarea unei firme in conformitate cu procedurile legale.
Astfel, pentru a te apuca de treaba, este nevoie sa dobandesti personalitate juridica, apeland la serviciile unei firme specializate sau documentandu-te riguros cu privire la lista cu documentele necesare infiintarii unei firme.
Alegerea si verificarea disponibilitatii numelui firmei, impreuna cu stabilirea tipului de firma si a obiectului de activitate principal si secundar, potrivit codului CAEN selectat, sunt pasi mici, dar esentiali, care te vor conduce spre reusite mari.
in Romania, cele mai cunoscute tipuri de firme sunt:
- PFA – Persoana fizica autorizata;
- II – intreprindere individuala;
- IF – intreprindere familiala;
- SRL – Societate cu raspundere limitata;
- SRL-D – Societate cu raspundere limitata – debutant;
- SA – Societate pe actiuni;
- ONG, Asociatii si Fundatii – organizatii non-profit.
Exista si tipuri de firma infiintate mai rar, precum:
- S.C.S. – Societate in Comandita Simpla;
- S.C.A. – Societate in Comandita pe Actiuni;
- S.N.C. – Societate in Nume Colectiv;
- S.E. – Societate Europeana;
- Sucursala romana;
- Sucursala straina;
- Filiala.
In general, pentru a putea infiinta o firma, ai nevoie de:
- rezervarea denumirii firmei la Oficiul National al Registrului Comertului;
- cazier fiscal al asociatilor si administratorului;
- contractul de sediu social (inchiriere, subinchiriere, leasing imobiliar, comodat);
- acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor (daca e cazul);
- copii ale cartilor de identitate ale asociatilor si administratorului;
- specimen de semnatura al administratorului firmei;
- act constitutiv;
- declaratii pe proprie raspundere ale asociatului/ administratorului ca poate indeplini calitatea respectiva;
- dovada depunerii capitalului social la o banca.
Recrutarea angajatilor
Desigur, forta de munca este esentiala pentru buna functionare a ideii tale de afacere, motiv pentru care trebuie sa te gandesti din timp la profilul angajatului ideal care sa corespunda cel mai bine cu nevoile firmei tale.
Nici modalitatea de
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete Manual de politici contabile - Stick USB Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Retelele sociale si site-urile de profil cu anunturi pentru cariere sunt surse excelente privind identificarea potentialilor angajati. Ca munca ta sa fie mai usoara in momentul selectiei, pre-testarile inainte de interviu pot reprezenta o sursa utila pentru a verifica anumite aspecte sociale ale aplicantilor.
Promovarea si planul de comunicare
Chiar daca nu ai un business online, trebuie sa ai prezenta online. Asta inseamna ca trebuie sa ai un site de prezentare a companiei si a produselor sau serviciilor pe care aceasta le ofera, precum si prezenta in social media.
Logo-ului si numelui de brand trebuie sa le acorzi cea mai mare atentie, pentru ca reprezinta parti importante din identitatea ta vizuala, adica imaginea cu care te vor asocia viitorii clienti si te vor pozitiona in optiunile lor.
Este oportun sa stii ca nu este obligatoriu ca numele de brand sa coincida cu numele firmei, asa ca fii creativ si construieste ceva ingenios, unic si atractiv.
Daca bugetul iti permite, nu ar fi rau sa apelezi la o agentie specializata pentru o viziune integrata si o mai buna coerenta a imaginii si comunicarii pentru compania ta, dar nu amana angajarea unui PR care sa mentina intacta reputatia firmei.
Sursa foto: Shutterstock