email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale. A aparut noua procedura in Monitor

Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale. A aparut noua procedura in Monitor
intreprinderi socialeregistrupersoana juridica

In Monitorul Oficial au aparut noi modificari ce tin de Procedura de organizare, actualizare si utilizare a Registrului unic de evidenta a intreprinderilor sociale.

Ordinul 1905/2022 (M.O. 1094 din 14 noiembrie 2022) modificaanexa Ordinului ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 2.034/2016 privind aprobarea Procedurii de organizare, actualizare si utilizare a Registrului unic de evidenta a intreprinderilor sociale.

PROCEDURA de organizare, actualizare si utilizare a Registrului unic de evidenta a intreprinderilor sociale

Prezenta procedura de organizare, actualizare si utilizare a Registrului unic de evidenta a intreprinderilor sociale si de efectuare a inregistrarilor, denumita in continuare Procedura, reglementeaza punerea in aplicare a prevederilor art. 27 si 28 din Legea nr. 219/2015 privind economia sociala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Lege.

1. Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale, infiintat in vederea asigurarii informatiilor necesare cu privire la situatia si evolutia domeniului economiei sociale la nivel national, denumit in continuare Registru, se administreaza de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, prin Compartimentul economie sociala.

2. Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale este organizat in format tabelar de tip excel, urmand sa se dezvolte o aplicatie informatica corespunzatoare.

3. Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale este organizat conform modelului prevazut in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezenta procedura si cuprinde urmatoarele sectiuni:

a) Sectiunea 0. Judet sau Structura teritoriala;
b) Sectiunea A. Date de identificare persoana juridica de drept privat;
c) Sectiunea B. Atestat de intreprindere sociala;
d) Sectiunea C. Marca sociala;
e) Sectiunea D. Date tehnice si financiare;
f) Sectiunea E. Abateri/Sanctiuni.

4. Functionarii publici din cadrul compartimentelor de economie sociala de la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv de la nivelul Agentiei Municipale pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti, denumite in continuare agentia de ocupare, au obligatia de a completa Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale cu date despre intreprinderile sociale si intreprinderile sociale de insertie atestate, respectiv certificate, dupa caz, conform prevederilor Legii nr. 219/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia sociala, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 585/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare norme.

5. Intreprinderile sociale se evidentiaza in registru dupa eliberarea atestatului de intreprindere sociala, denumit in continuare atestat, prin completarea informatiilor prevazute la sectiunile A „Date de identificare persoana juridica de drept privat“ si B „Atestat de intreprindere sociala“.

6. Prin persoana juridica de drept privat se intelege intreprinderea sociala atestata sau/si certificata, dupa caz, care face obiectul inscrierii in Registru.

7. Actualizarea Registrului unic de evidenta a intreprinderilor sociale se face ori de cate ori intervine o modificare in situatia intreprinderii sociale/intreprinderii sociale de insertie in sectiunile A „Date de identificare persoana juridica de drept privat“, B „Atestat de intreprindere sociala“ si, dupa caz, sectiunea C „Marca sociala“.

8. In cazul in care intreprinderea sociala solicita acordarea marcii sociale, denumita in continuare marca, si i se elibereaza certificatul de intreprindere sociala de insertie, se actualizeaza Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale cu informatiile prevazute la sectiunea C „Marca sociala“ si sectiunea D „Date tehnice si financiare“ la rubricile privind: nr. total de angajati/membri, nr. total de angajati/membri din grupul vulnerabil, procent timp de lucru angajati/membri din grupul vulnerabil din total timp de lucru angajati/membri, nr. total de voluntari, formele de sprijin de care beneficiaza intreprinderea sociala/intreprinderea sociala de insertie.

9. Datele privind numarul total de angajati/membri, numarul total de angajati/membri din grupul vulnerabil, procent timp de lucru angajati/membri din grupul vulnerabil din total timp de lucru angajati/membri, formele de sprijin de care beneficiaza intreprinderea sociala/intreprinderea sociala de insertie se actualizeaza odata cu depunerea raportului anual in termenul prevazut de lege si norme sau ori de cate ori intervine vreo modificare, conform documentelor prezentate de intreprinderea sociala/intreprinderea sociala de insertie.

10. Informatiile privind numarul total de angajati/membri din sectiunea D „Date tehnice si financiare“ se vor obtine prin insumarea tuturor persoanelor mentionate in anexa nr. 7 la norme, care se depune odata cu cererea pentru obtinerea marcii sociale si se completeaza in Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale odata cu eliberarea certificatului de intreprindere sociala de insertie.

11. Informatiile privind numarul total de angajati din grupurile vulnerabile din sectiunea D se vor obtine prin insumarea persoanelor din grupurile vulnerabile completate in anexa nr. 7 la norme, care se depune odata cu cererea pentru obtinerea marcii sociale si corelarea cu datele din contractele si documentele prin care se atesta apartenenta la grupul vulnerabil.

12. Procentul reprezentand timp de lucru angajati vulnerabili din total timp de lucru angajati din sectiunea D se completeaza o singura data, cu prilejul verificarii indeplinirii criteriilor de acordare a certificatului de intreprindere sociala de insertie, prin raportarea numarului total de ore lucrate aferent persoanelor apartinand grupului vulnerabil si numarul total de ore lucrate aferent tuturor angajatilor, inmultit cu 100. Calculul se va realiza pe baza datelor prezentate in anexa nr. 7 la norme de catre persoana juridica de drept privat corelat cu informatiile din contractele de munca prezentate.

13. Raportul dintre nivelurile de salarizare din sectiunea D „Date tehnice si financiare“ se completeaza dupa eliberarea certificatului, prin identificarea celui mai mic si a celui mai mare salariu din anexa nr. 7 la norme, depusa de persoana juridica de drept privat/intreprinderea sociala, si raportarea celor doua niveluri de salarizare.
14. Informatiile de la pct. 10-13 se completeaza in Registru dupa eliberarea certificatului de intreprindere sociala de insertie, fiind verificata indeplinirea criteriilor prevazute de lege, si se actualizeaza anual, pe baza rapoartelor anuale depuse de intreprinderea sociala de insertie.

15. Inregistrarea formelor de sprijin prevazute de cadrul legal se inscrie doar in baza dovezilor acordarii formelor de sprijin care se prezinta la agentiile de ocupare odata cu depunerea raportului anual de activitate sau la anuntul voluntar de catre intreprinderile sociale/intreprinderile sociale de insertie.

16. Informatiile referitoare la abateri si sanctiuni prevazute in sectiunea E se completeaza pe baza datelor din procesele-verbale intocmite de catre organele de control prevazute la art. 22 din norme si transmise compartimentelor pentru economie sociala din cadrul agentiilor judetene si agentiei municipiului Bucuresti.

17. In vederea actualizarii Registrului unic de evidenta a intreprinderilor sociale cu informatii privind abaterile constatate si sanctiunile aplicate, organele de control ale Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si ale Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, mentionate la art. 22 din norme, transmit copiile proceselor-verbale de control, in termen de 10 zile lucratoare de la intocmirea acestora, compartimentelor pentru economie sociala din cadrul agentiilor de ocupare.

18. Pentru inscrierea in Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale, documentele prevazute in prezenta procedura vor fi scanate si stocate intr-o baza de date electronica gestionata de compartimentul pentru economie sociala din cadrul agentiei de ocupare.

19. Documentele care vor fi inscrise sau care stau la baza inregistrarilor in Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale si vor fi stocate in baza de date electronica prevazuta la pct. 18 vor fi in format PDF, iar denumirea va fi in functie de document:

a) pentru extrasul raportului social anual: RS_cod judet_denumire persoana juridica;
b) pentru extrasul situatiilor financiare anuale: SF_cod judet_denumire persoana juridica;
c) pentru procesele-verbale de control: PVC_cod judet_denumire persoana juridica;
d) pentru documente care atesta apartenenta la grupul vulnerabil: DGV_cod judet nume/prenume/persoana;
e) pentru documentele care atesta o forma de sprijin: FS_cod judet_denumire persoana juridica.

20. Prin denumire persoana juridica de la pct. 19 se intelege denumirea intreprinderii sociale/intreprinderii sociale de insertie.

21. In cazul in care denumirea persoanei juridice contine un numar foarte mare de caractere, care nu permite salvarea fisierului PDF pentru documentele prevazute la pct. 16 si 19, in locul denumirii se poate utiliza CUI-ul persoanei juridice, astfel:

a) pentru extrasul raportului social anual: RS_cod judet_CUI persoana juridica;
b) pentru extrasul situatiilor financiare anuale: SF_cod judet_CUI persoana juridica;
c) pentru procesele-verbale de control: PVC_cod judet_CUI persoana juridica;
d) pentru situatii financiare anuale: SF_cod judet_CUI persoana juridica;
e) pentru documentele care atesta o forma de sprijin: FS_cod judet_CUI persoana juridica.

22. In vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la pct. 2 din prezenta procedura, agentiile de ocupare vor transmite lunar Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale actualizat, pana la data de 5 a fiecarei luni pentru luna anterioara, in format editabil/tabelar, la compartimentul pentru economie sociala din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

23. In vederea aplicarii dispozitiilor art. 23 si 26 din Legea nr. 219/2015, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca transmite trimestrial/anual date si informatii din Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, Compartimentul economie sociala.

24. Registrul se va utiliza pentru a intocmi rapoarte privind situatia si evolutia domeniului de economie sociala de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca la nivel national si de catre agentiile judetene, respectiv agentia municipiului Bucuresti, la nivel teritorial.

25. Registrul se va publica, in extras, lunar, pe pagina web a Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, pana la data de 15 a fiecarei luni.

26. Extrasul Registrului va contine informatiile prevazute in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezenta procedura.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Stiati ca intocmirea procedurilor cade in sarcina dvs.?


Puteti scapa acum, fara efort, de aceasta grija!

Va oferim 35 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala la doar 93 lei + 5% TVA, pret redus cu 50%!

Procedurile sunt detaliate si respecta structura ceruta de lege. Aflati dintr-o privire:    

-> Scopul procedurii contabile
-> Domeniul de aplicare
-> Reglementarile aplicabile activitatii respective
-> Descrierea procedurii contabile

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
intreprinderi socialeregistrupersoana juridica

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 15 Noiembrie 2022


Votati articolul "Registrul unic de evidenta a intreprinderilor sociale. A aparut noua procedura in Monitor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Apar noi conturi contabile in Planul de conturi. Vezi ce semnifica fiecare

    • Planul de conturi general ar putea fi completat in curand cu noi conturi contabile, dupa cum prevede un proiect de ordin al Finantelor pentru reglementarea unor aspecte contabile.  Mai exact, in Planul de conturi vor fi introduse urmatoarele conturi: 467, 6053, 6058, 694, 794, precum si grupa 79.  Ce reprezinta noile conturi contabile - 467 „Datorii aferente distribuirilor interimare de dividende&...» citeste mai departe aici

  • Salariul minim in Romania – 3.000 de lei brut de la 1 ianuarie 2023

    • Liderii guvernamentali au cazut de acord sa majoreze salariul minim in Romania la 3000 de lei, 200 de lei fiind scutiti de taxe, iar in sectorul constructiilor va ajunge la 4.000 lei brut, a anuntat joi, Guvernul, dupa reuniunea Consiliului National Tripartit pentru Dialog Social.  “Guvernul si partenerii sociali au cazut de acord in privinta majorarii salariului minim brut garantat in plata la 3.000 de lei - din care 200 lei scutiti de impozit si con...» citeste mai departe aici

  • Depunerea situatiilor financiare anuale pe 2022: termene si reguli noi

    • Ministerul Finantelor a publicat documentul care contine noile reguli privind depunerea situatiilor financiare anuale pe 2022.  Una dintre noutatile sesizate in proiectul de ordin al Finantelor este ca firmele care nu depun la timp situatiile financiare nu vor mai fi expuse riscului de a fi dizolvate, ci vor fi amendate.  Fata de informatiile raportate la data de 31 decembrie 2021, prin noul proiect al Finantelor se propune raportarea distin...» citeste mai departe aici

  • 6 schimbari principale la reglementarile contabile propuse de Finante

    • Finantele au in plan sa introduca noutati in sfera reglementarilor contabile, dupa cum reiese dintr-un document publicat in dezbatere publica pe site-ul institutiei.  Ministerul de Finante are in vedere cateva aspecte contabile precum distribuirea partiala a dividendelor in cursul exercitiului financiar, intreruperea capitalizarii costurilor indatorarii, natura contabila a sumelor primite in avans de la clienti si contabilizarea contractelor de licenta a propri...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si contabile privind avantajele in natura. Studiu de caz

    • Expertul nostru explica in continuare care sunt obligatiile fiscale si contabile privind avantajele in natura.  Subiectul studiului de caz este o SRL microintreprindere platitoare de tva care incheie un contract de inchiriere a unui apartament (proprietarul este persoana fizica) pe care il pune la dispozitia unui salariat (cu norma de 8 ore/zi) ca si locuinta de serviciu. Lunar, in baza contractului de inchiriere, societatea achita chiria lunara prin transfer b...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X