email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Magazine online: regimul TVA si cele mai frecvente probleme de contabilitate

Magazine online: regimul TVA si cele mai frecvente probleme de contabilitate
regim tva magazine onlinedecontari rambursretur magazine onlinefacturi de stornare

Afacerile pe internet din Romania au cunoscut o extindere exponentiala in ultimii ani din perspective cifrei de afaceri. Clientii prefera sa cumpere online din mai multe motive:
- doresc ca produsele sa le fie livrate la domiciliu; 
- pot comanda la orice ora; 
- castiga timp; 
- gasesc preturi mai mici, deoarece vanzatorii de pe internet isi permit sa ofere un pret mai mic decat un magazin traditional pentru ca elimina din start cheltuielile cu chiria si utilitatile unui spatiu comercial. Totodata, numarul de angajati este mult mai mic, in cazul afacerilor online mici fiind nevoie de o singura persoana care sa administreze afacerea.

Regimul TVA pentru magazinele online

Magazinele online neplatitoare de TVA

Potrivit art. 310 din Codul fiscal, persoana impozabila stabilita in Romania a carei cifra de afaceri anuala, declarata sau realizata, este inferioara plafonului de 300.000 lei (88.500 euro x cursul de schimb comunicat de BNR la data aderarii) poate aplica scutirea de taxa. Astfel, societatile neplatitoare de TVA care desfasoara tranzactii pe teritoriul tarii includ eventuala taxa primita pe facturile de la furnizori in costul general al produselor sau serviciilor primite. Vanzarile interne sunt facturate fara TVA de societatile neplatitoare. Prin urmare, aceste tipuri de tranzactii nu genereaza obligatii fiscale din partea societatilor respective.

Magazinele online platitoare de TVA

Vanzarea produselor pe teritoriul Romaniei impune aplicarea TVA in cota de 19%, 9% (alimente si medicamente) sau 5% (carti, reviste, alte publicatii etc.), in functie de tipul produsului vandut.

Magazinele online platitoare de TVA au dreptul de a deduce taxa aferenta produselor si serviciilor achizitionate in scopul desfasurarii activitatii si concomitent obligatia de a colecta TVA aferenta bunurilor vandute. Diferenta rezultata dintre taxa colectata si cea dedusa este suma datorata de societate catre bugetul de stat, obligatie fiscala care se indeplineste prin depunerea decontului de taxa (Declaratia 300).
Deducerea taxei din tranzactiile interne pentru marfurile achizitionate spre revanzare sau pentru serviciile conexe cumparate se realizeaza prin primirea facturii fiscale de la furnizor, la care se anexeaza documentele justificative suplimentare, cum ar fi avizul de insotire a marfii in cazul bunurilor sau procesul-verbal de prestare in cazul serviciilor.

Vanzarile si achizitiile efectuate de magazinele online platitoare de TVA trebuie declarate de asemenea in formularul 394 „Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA”, informatiile referindu-se la denumirea partenerului, codul de identificare, adresa si valoarea tranzactionata.

Magazine online - doua probleme frecvente de contabilitate

Din practica magazinelor online cele mai frecvente probleme sunt:

• urmarirea incasarilor din deconturile ramburs primite de la firmele de curierat. Avand in vedere termenele uneori lungi pentru decontarea tranzactiilor, pot aparea decalaje in urmarirea facturilor emise si incasarea efectiva a acestora.

• politica de retur a produselor si returnarea acestora de catre clienti reprezinta o alta problema frecventa pentru contabilitate. Returul de produse presupune emiterea unei facturi de stornare cu valoarea initiala a produsului vandut si returnarea sumelor incasate. In situatia in care pentru produsele vandute a fost emis un bon fiscal, clientul are obligatia restituirii bonului pe care ulterior societatea il va anula.

Ghidul "Comert ONLINE. Regim TVA. Controale fiscale!" contine inclusiv explicatii privind noutatile aduse de OG nr. 16/2023, un act normativ care introduce in legislatia autohtona prevederile directivei europene DAC7! Conform acesteia, operatorii platformelor digitale sunt obligati sa raporteze anual autoritatilor fiscale o serie de informatii despre comerciantii care fac tranzactii prin intermediul respectivelor platforme. Atentie, neindeplinirea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenzi de pana la 100.000 de lei!

Comandati chiar acum lucrarea Comert ONLINE. Regim TVA. Controale fiscale! >>


Foto: pixabay.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2023

ATENTIE la Inregistrarile contabile si Noutatile din Cartea Verde


IMPORTANT!
In aceasta editie a Cartii Verzi a Contabilitatii au fost introduse teme foarte actuale:

->  Trecerea de la microintreprindere la platitor de impozit pe profit
->  Sponsorizarea si donatia
->  Dividende si situtatii financiare interimare   
->  Dividende interimare in cazul asociatilor persoane juridice
->  Sume datorate catre Fondul de mediu

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regim tva magazine onlinedecontari rambursretur magazine onlinefacturi de stornare


Data aparitiei: 26 Mai 2023

Votati articolul "Magazine online: regimul TVA si cele mai frecvente probleme de contabilitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X