email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Factura Storno: Cum se Efectueaza Corectia Facturii Electronice. Studiu de caz

Factura Storno: Cum se Efectueaza Corectia Facturii Electronice. Studiu de caz
stornare facturafactura stornoro e-facturacorectare factura

Stornarea unei facturi este o procedura contabila ce se efectueaza atunci cand dorim sa anulam o operatiune comerciala sau financiara inregistrata anterior in contabilitate. Corectia facturii electronice comunicate destinatarului in sistemul RO e-Factura se efectueaza conform art. 330 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Factura electronica corectata se transmite in cadrul aceluiasi sistem RO e-Factura.

Corectarea informatiilor inscrise in facturi

Conform prevederilor art. 330 alin. 1 lit. b) din Codul fiscal, corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:

In cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura (factura de corectie/rectificativa) care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus (de stornare) sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.

Corectia facturii electronice - baza legala

In cazul in care factura este gresita si nu este validata de catre sistem, aceasta va trebui stornata si refacuta corect. In sistem se incarca atat factura stornata cat si factura corectata.

Stornarea unei facturi poate apare si in situatia in care aceasta a fost emisa catre un partener in mod eronat (acesta nu a primit bunurile/serviciile facturate).

ORDIN Nr. 1365/2021 din 5 noiembrie 2021 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura, precum si de primire si descarcare a facturii electronice de catre destinatarii facturii electronice emise in relatia B2G in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura

ART. 6 Corectia facturii electronice

(1) In situatia unei facturi electronice emise in relatia B2B asupra careia destinatarul are obiectii, acesta instiinteaza emitentul facturii electronice inclusiv in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, prin transmiterea unui mesaj, respectand structura publicata in documentatia tehnica prevazuta la art. 4 alin. (2).

(2) In situatia unei facturi electronice emise in relatia B2G asupra careia destinatarul are obiectii, acesta instiinteaza emitentul facturii electronice inclusiv prin intermediul sistemului national de raportare - Forexebug, prin transmiterea unui mesaj, respectand structura publicata in documentatia tehnica prevazuta la art. 5 alin. (3).

(3) Factura electronica comunicata destinatarului nu se poate returna in sistemul RO e-Factura.

(4) Corectia facturii electronice comunicate destinatarului in sistemul RO e-Factura se efectueaza conform art. 330 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Factura electronica corectata se transmite in cadrul aceluiasi sistem RO e-Factura.

Emitere doua facturi de stornare pentru un singur avans, corectare eroare - studiu de caz

 Intrebare: "O persoana juridica a stornat din greseala un avans de doua ori si facturile s-au incarcat pe platforma e-Factura. Va rog sa imi spuneti cum putem sa corectam aceasta greseala."

Raspuns: Eroarea mentionata trebuie corectata de catre emitentul facturii indiferent de faptul ca a fost constatata din proprie initiativa sau la primirea mesajului cu privire la obiectiunilor transmise de catre destinatar conform prevederilor art. 4 alin. (9) din O.U.G. nr. 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania
"(9) In situatia unei facturi electronice asupra careia destinatarul are obiectii, acesta instiinteaza emitentul facturii electronice, inclusiv in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, prin inscrierea unui mesaj in acest sens."
 
Acest mesaj tine loc de notificare a emitentului cu privire la eroarea constatata, emitentul fiind obligat sa procedeze la corectarea facturii emise eronat (factura storno nr. 2).
Eroarea trebuie corectata doar prin emiterea unei alte facturi, in negru deoarece factura eronata (factura storno nr. 2) comunicata destinatarului nu poate fi returnata emitentului in sistemul RO e-factura de catre destinatar, aspect reglementat, in mod expres, prin art. 4 alin. (8) din O.U.G. nr. 120/2021  
"(8) Factura electronica comunicata destinatarului nu se poate returna in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura."
Corectarea facturii trebuie efectuata conform prevederilor O.M.F.P. nr.1365  din 5 noiembrie 2021 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura, precum si de primire si descarcare a facturii electronice de catre destinatarii facturii electronice emise in relatia B2G in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura.
 
Corectarea facturii nr. 2 emise in rosu se efectueaza prin emiterea unei facturi de corectie in negru (factura de stornare nr. 3) care trebuie transmisa destinatarului in sistemul RO e-factura. Este recomandabil ca in factura nr. 3 sa se faca referire la factura nr. 2.
Aceste cerinte se regasesc la art. 330 "Corectarea facturilor" alin. (1) lit. b)
"  (1) Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
..........
b) in cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate."

Aceste prevederi se completeaza cu cele de la alin. (2) ale art. 330
" (2) In situatiile prevazute la art. 287 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi, cu valorile inscrise cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus sau fara mentiunea din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, daca baza de impozitare se majoreaza, care se transmit si beneficiarului, cu exceptia situatiei prevazute la art. 287 lit. d)."
 
Factura nr. 3 emisa pentru corectarea facturii nr. 2 trebuie transmisa destinatarului prin sistemul RO e-Factura.

Facturile de stornare/corectie nr. 1, 2 si 3 trebuie inregistrate corespunzator (cu semnul minus si/sau cu semnul plus), atat de catre emitent, cat si de catre destinatar in:

  • evidenta contabila;
  • evidenta fiscala (jurnalul pentru vanzari = emitent,  jurnalul pentru cumparari = destinatar).

Corectarea facturii trebuie efectuata conform prevederilor art. 330 "Corectarea facturilor" din Codul fiscal. Respectarea acestor prevederi este reglementata, in mod expres, prin O.M.F.P. nr. 1365 din 5 noiembrie 2021 art. 6 "Corectia facturii electronice"

 

Raspuns oferit in luna mai 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stornare facturafactura stornoro e-facturacorectare factura


Data aparitiei: 10 Iunie 2024

Votati articolul "Factura Storno: Cum se Efectueaza Corectia Facturii Electronice. Studiu de caz":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Monografii contabile grupate pe domenii. Modele conform noilor reglementari

    • Monografiile contabile reprezinta o provocare si in 2024? Uneori tot ceea ce va lipseste sunt niste modele clare pentru actiunile pe care le aveti de intreprins. Pentru ca sunt atat de multe domenii si atat de multe situatii diferite. Acesta este motivul pentru care, si in acest an, Grupul de Experti Contabili Rentrop&Straton va ofera Marea Carte Verde...» citeste mai departe aici

  • Declarare punct de lucru cu mai putin de 5 salariati: ce formular se depune la ANAF

    • Cu privire la deschiderea unui sediu secundar (punct de lucru), va reamintim ca, indiferent de numarul de salariati care lucreaza la respectivul sediu secundar, acesta trebuie declarat la ANAF. In cazul sediilor secundare cu mai mult de 5 salariati, in urma declararii la organul fiscal competent se va aloca un cod de inregistrare fiscala distinct, plata impozitului pe veniturile salariale efectuandu-se tot de societatea mama, insa la rubrica „beneficiar&r...» citeste mai departe aici

  • Diurna: cadrul legal, exemple de calcul si un studiu de caz

    • Absolut orice firma se confrunta la un moment dat cu situatia in care trebuie sa trimita angajati in deplasare si sa le plateasca acestora indemnizatii, cum ar fi diurna sau indemnizatia de mobilitate. In continuare, veti afla care este cadrul legal pentru diurna, tratamentul fiscal, un exemplu de calcul al diurnei neimpozabile in strainatate, dar si in cazul delegarii/detasarii in tara. La final, puteti consulta un studiu de caz practic. Diurna: cadrul legal&...» citeste mai departe aici

  • Incasari in numerar peste 50.000 lei: atentie la obligatia dotarii cu POS!

    • Potrivit art 1 alin 3 din OUG 193/2002: "Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de Ordonanta Guvernuluinr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei, au obligat...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X