email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 3 - 7 noiembrie

contabilitatefiscalitate

Fiscalitatea asigurarilor in Romania comparativ cu alternativele existente in diverse tari

In tarile dezvoltate, asigurarile reprezinta o parte a educatiei, a traditiei, a vietii, in timp ce in Romania, in perioada actuala, suntem departe de a vorbi de o educatie la nivelul intregii populatiei in acest domeniu. La conditiile tarii noastre se adauga si factorii financiari, oferta fiind limitata si mai putin adaptata la nevoile pietei, cu o flexibilitate redusa.

  • interesul general scazut fata de contractarea unei asigurari;
  • neintelegerea rolului si necesitatii asigurarilor;
  • lipsa suportului financiar in acest domeniu;
  • proportia scazuta a clasei de mijloc;
  • unele practici de concurenta neloiala;
  • un management mai putin inspirat;
  • probleme legate de inflatie, somaj, venituri scazute ale cetatenilor etc.

Pe acest fond al mediului asigurarilor, in multe tari s-a apelat la introducerea unor avantaje fiscale pentru diferitele categorii de asigurati. O forma de relaxare fiscala in acest domeniu consta in deductibilitatea primelor de asigurare care se regaseste in legislatiile nationale ale tarilor din Europa Centrala si de Est, unde gradul de densitate a asigurarilor volumul de prime de asigurare repartizate pe cap de locuitor a crescut substantial si datorita influentei favorabile a deductibilitatii fiscale a primelor de asigurare...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Aspecte privind consolidarea conturilor

Consolidarea reprezinta de fapt cuprinderea tuturor elementelor situatiilor financiare ale entitatilor dintr-un grup, intr-un singur set de situatii financiare si prezentarea lor ca situatii financiare apartinand unei singure entitati economice.

Prin modificarile ulterioare ale Ordinului nr. 1.752/2005 (Ordinul nr. 2.374/2007) se stabileste ca o societate-mama poate intocmi situatiile financiare consolidate, fie in conformitate cu Directiva a VII-a a CEE, fie in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara.

Diferenta majora intre directive si IFRS

In IFRS nu se prevad anumite criterii de marime pe care trebuie sa le indeplineasca societatea-mama si filialele sale, ci doar ca toate filialele trebuie consolidate in situatia in care utilizatorii doresc situatii financiare la nivel de grup...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Avantajele contractului de leaseback

1. Ce este leaseback-ul?

Termenul leaseback desemneaza operatiunea prin care un mijloc fix (cladiri, vehicule, echipamente) este vandut catre un investitor si rascumparat de vanzator in leasing.

2. Ce avantaje are vanzatorul?

Avantajele pentru vanzator sunt multiple:

  • deblocheaza o suma mare de bani pentru alte investitii;
  • beneficiaza de o sursa de finantare, in cazul in care indatorarea la banca este foarte mare;
  • beneficiaza de o sursa de finantare, atunci cand activele sunt subevaluate, in cazul unui credit bancar...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Venituri si cheltuieli. Rezultatul contabil si fiscal

Potrivit art. 19 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, in contabilitate, profitul sau pierderea se stabileste cumulat de la inceputul exercitiului financiar. Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli se efectueaza, de regula, la sfarsitul exercitiului financiar.

Rezultatul definitiv al exercitiului se stabileste la inchiderea acestuia.

Repartizarea profitului se inregistreaza in contabilitate pe destinatii, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale.

Pierderea contabila reportata se acopera din profitul exercitiului financiar si cel reportat, din rezerve, prime de capital si capital social, potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor...

Pentru mai multe detalii apasati aici

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefiscalitate


Data aparitiei: 07 Noiembrie 2008

Votati articolul "Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 3 - 7 noiembrie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X