email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile tarife pentru informatiile si documentele eliberate de Registrul Comertului

Noile tarife pentru informatiile si documentele eliberate de Registrul Comertului
documente registrul comertuluieliberare certificat constatatoract constitutivdocumente insolventa
Update 20 februarie 2024: Prin intermediul a 3 proiecte de ordine, Ministerul Justitiei a propus anul trecut noi taxe pentru accesul la informatii si documente, precum si pentru serviciile de asistenta oferite de Registrul Comertului. Aceste modificari erau prevazute sa intre in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2024, insa ordinele au fost publicate abia in data de 19 februarie in Monitorul Oficial.

Atentie! Aceste ordine vor intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial, prin urmare vor fi aplicabile incepand cu data de 20 martie.

Informatii si documente eliberate de Registrul comertului - tarife noi din 20 martie

Primul act normativ este Ordinul MJ nr. 380/C/2024, care se refera la tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Registrul comertului.
 
In scopul asigurarii accesului persoanelor interesate la informatiile inregistrate in registrul comertului si la documentele cuprinse in dosarul profesionistilor inregistrati in registrul comertului,ORC elibereaza, la cererea si pe cheltuiala persoanei interesate, in limba romana, cu respectarea legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal, informatii, precum si copii si copii certificate de pe toate actele inregistrate sau prezentate ori ale oricarei parti a acestora, in forma in care au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare.
 
Cererea de eliberare de informatii si documente poate fi depusa la ghiseu, poate fi transmisa prin posta sau prin servicii de curierat ori prin mijloace electronice, fiind insotita, cu exceptia cererii semnate cu semnatura electronica calificata, de o copie a actului de identitate.

Asa cum arata Ordinul MJ nr. 380/C/2024 publicat in Monitorul Oficial, noile tarife sunt:
 
- eliberare certificat constatator: 30 lei;
- eliberarea raport istoric despre o firma va avea acelasi tarif, respectiv 250lei/firma;
- eliberarea date statistice si informatii pentru serii de firme grupate in functie de un criteriu va avea acelasi tarif, respectiv 9lei/criteriu/firma;
- eliberarea de copii certificate va avea un nou tarif, respectiv 10lei+1,50lei/pagina certificata;
- cererea de copii va avea un nou tarif, respectiv 1,50lei/pagina copie.

Proceduri de insolventa - tarife

Al doilea act normativ este Ordinul MJ nr. 381/C/2024, care se refera la tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa.
 
Astfel, tarifele propuse prin prezentul proiect de ordin al ministrului justitiei sunt:
- eliberare certificat constatator daca un act de procedura este sau nu este inregistrat si publicat in Buletinul procedurilor de insolventa – 30 lei; 
- eliberare raport istoric despre un debitor (de la deschiderea procedurii de insolventa pana la data solicitarii raportului sau pe anumite perioade) – 30 de lei; 
- eliberare date statistice si informatii pentru serii de debitori grupate in functie de un criteriu – 3 lei/criteriu/debitor; Nivelul de tarifare se reduce in functie de numarul de debitori despre care se solicita informatii.
- eliberare copii de pe Buletinul procedurilor de insolventa - 1,50 lei/pagina;
- eliberare copii certificate de pe actele publicate - 10 lei/debitor + 1,50 lei/pagina.
 

Tarife pentru serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului

Al treilea act normativ este Ordinul MJ nr. 379/C/2024, care cuprinde tarifele pentru serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului:
 
- Redactarea actului constitutiv initial/ completarea formularului-tip de act  constitutiv sau in forma actualizata al persoanelor juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, redactarea statutului pentru societatile cu raspundere limitata cu asociat unic initial ori in forma actualizata, a statutului si/sau a contractului de societate initial sau in forma actualizata pentru persoane juridice, daca sunt inscrisuri separate, a acordului de constituire a intreprinderilor familiale, ce include procura speciala pentru reprezentantul intreprinderii familiale - 136,13/act 
 
- Redactarea actului modificator, a actului aditional ori, dupa caz, a hotararii adunarii generale a membrilor sau asociatilor ori actionarilor, a deciziei consiliului de administratie/asociatului unic privind modificari ale actului constitutiv/statutului/contractului/acordului de constituire referitoare la: sediul social/profesional; denumirea firmei; durata de functionare; forma juridica; domeniul principal de activitate si activitatea principala; obiectul de activitate sau codificarea ori recodificarea acestuia in conformitate  cu clasificarea activitatilor din economia nationala - CAEN; administratori, imputerniciti, directori, reprezentanti si/sau cenzori; primirea, retragerea de membri sau asociati; majorarea sau reducerea capitalului social ori declararea/modificarea patrimoniului de afectatiune; infiintarea sau desfiintarea de puncte de lucru ori alte sedii secundare; divizare sau fuziune; dizolvare ori lichidare; alte elemente ale actului constitutiv/statutului/contractului de societate/acordului de constituire (date de identificare, participare la profit/beneficii si pierderi, suspendarea sau reluarea activitatii etc.); actul aditional la acordul de constituire a intreprinderilor familiale - 41,60 + 10%/ element suplimentar
 
- Darea de data certa pentru actele redactate de serviciile de asistenta; - 9,08/act
 
 
Foto: pexels.com

de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente registrul comertuluieliberare certificat constatatoract constitutivdocumente insolventa


Data aparitiei: 07 Decembrie 2023
Ultima actualizare: 20 Februarie 2024

Votati articolul "Noile tarife pentru informatiile si documentele eliberate de Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X