email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile tarife pentru informatiile si documentele eliberate de Registrul Comertului

Noile tarife pentru informatiile si documentele eliberate de Registrul Comertului
documente registrul comertuluieliberare certificat constatatoract constitutivdocumente insolventa
Update 20 februarie 2024: Prin intermediul a 3 proiecte de ordine, Ministerul Justitiei a propus anul trecut noi taxe pentru accesul la informatii si documente, precum si pentru serviciile de asistenta oferite de Registrul Comertului. Aceste modificari erau prevazute sa intre in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2024, insa ordinele au fost publicate abia in data de 19 februarie in Monitorul Oficial.

Atentie! Aceste ordine vor intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial, prin urmare vor fi aplicabile incepand cu data de 20 martie.

Informatii si documente eliberate de Registrul comertului - tarife noi din 20 martie

Primul act normativ este Ordinul MJ nr. 380/C/2024, care se refera la tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Registrul comertului.
 
In scopul asigurarii accesului persoanelor interesate la informatiile inregistrate in registrul comertului si la documentele cuprinse in dosarul profesionistilor inregistrati in registrul comertului,ORC elibereaza, la cererea si pe cheltuiala persoanei interesate, in limba romana, cu respectarea legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal, informatii, precum si copii si copii certificate de pe toate actele inregistrate sau prezentate ori ale oricarei parti a acestora, in forma in care au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare.
 
Cererea de eliberare de informatii si documente poate fi depusa la ghiseu, poate fi transmisa prin posta sau prin servicii de curierat ori prin mijloace electronice, fiind insotita, cu exceptia cererii semnate cu semnatura electronica calificata, de o copie a actului de identitate.

Asa cum arata Ordinul MJ nr. 380/C/2024 publicat in Monitorul Oficial, noile tarife sunt:
 
- eliberare certificat constatator: 30 lei;
- eliberarea raport istoric despre o firma va avea acelasi tarif, respectiv 250lei/firma;
- eliberarea date statistice si informatii pentru serii de firme grupate in functie de un criteriu va avea acelasi tarif, respectiv 9lei/criteriu/firma;
- eliberarea de copii certificate va avea un nou tarif, respectiv 10lei+1,50lei/pagina certificata;
- cererea de copii va avea un nou tarif, respectiv 1,50lei/pagina copie.

Proceduri de insolventa - tarife

Al doilea act normativ este Ordinul MJ nr. 381/C/2024, care se refera la tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa.
 
Astfel, tarifele propuse prin prezentul proiect de ordin al ministrului justitiei sunt:
- eliberare certificat constatator daca un act de procedura este sau nu este inregistrat si publicat in Buletinul procedurilor de insolventa – 30 lei; 
- eliberare raport istoric despre un debitor (de la deschiderea procedurii de insolventa pana la data solicitarii raportului sau pe anumite perioade) – 30 de lei; 
- eliberare date statistice si informatii pentru serii de debitori grupate in functie de un criteriu – 3 lei/criteriu/debitor; Nivelul de tarifare se reduce in functie de numarul de debitori despre care se solicita informatii.
- eliberare copii de pe Buletinul procedurilor de insolventa - 1,50 lei/pagina;
- eliberare copii certificate de pe actele publicate - 10 lei/debitor + 1,50 lei/pagina.
 

Tarife pentru serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului

Al treilea act normativ este Ordinul MJ nr. 379/C/2024, care cuprinde tarifele pentru serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului:
 
- Redactarea actului constitutiv initial/ completarea formularului-tip de act  constitutiv sau in forma actualizata al persoanelor juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, redactarea statutului pentru societatile cu raspundere limitata cu asociat unic initial ori in forma actualizata, a statutului si/sau a contractului de societate initial sau in forma actualizata pentru persoane juridice, daca sunt inscrisuri separate, a acordului de constituire a intreprinderilor familiale, ce include procura speciala pentru reprezentantul intreprinderii familiale - 136,13/act 
 
- Redactarea actului modificator, a actului aditional ori, dupa caz, a hotararii adunarii generale a membrilor sau asociatilor ori actionarilor, a deciziei consiliului de administratie/asociatului unic privind modificari ale actului constitutiv/statutului/contractului/acordului de constituire referitoare la: sediul social/profesional; denumirea firmei; durata de functionare; forma juridica; domeniul principal de activitate si activitatea principala; obiectul de activitate sau codificarea ori recodificarea acestuia in conformitate  cu clasificarea activitatilor din economia nationala - CAEN; administratori, imputerniciti, directori, reprezentanti si/sau cenzori; primirea, retragerea de membri sau asociati; majorarea sau reducerea capitalului social ori declararea/modificarea patrimoniului de afectatiune; infiintarea sau desfiintarea de puncte de lucru ori alte sedii secundare; divizare sau fuziune; dizolvare ori lichidare; alte elemente ale actului constitutiv/statutului/contractului de societate/acordului de constituire (date de identificare, participare la profit/beneficii si pierderi, suspendarea sau reluarea activitatii etc.); actul aditional la acordul de constituire a intreprinderilor familiale - 41,60 + 10%/ element suplimentar
 
- Darea de data certa pentru actele redactate de serviciile de asistenta; - 9,08/act
 
 
Foto: pexels.com

de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente registrul comertuluieliberare certificat constatatoract constitutivdocumente insolventa


Data aparitiei: 07 Decembrie 2023
Ultima actualizare: 20 Februarie 2024

Votati articolul "Noile tarife pentru informatiile si documentele eliberate de Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 mai 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.036 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de urgenta a...» citeste mai departe aici

  • Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la Formularul 100: noi modificari propuse de ANAF

    • Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.43/2024 au fost aduse modificari si completari Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal care au vizat reglementarea, incepand cu 1 iunie 2024, a unei accize pentru produsele cu nicotina, care nu contin tutun, destinate consumului pe cale orala, prezentate sub forma de pulbere sau particule sau in orice combinatie a formelor respective, comercializate in portii ambalate in pliculete. Potrivit art.446 din Codul fiscal, platitori...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind adeverintele de venit eliberate de ANAF la cererea persoanelor fizice

    • Va aducem la cunostinta ca ANAF a publicat recent un proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de eliberare a unor adeverinte de catre organul fiscal central, in cazul persoanelor fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare. Potrivit dispozitiilor art.1 din Ordonanta Guvernului nr.33/2002 privind reglementarea eliberarii certificatelor si adeverintelor de catre autoritatile publice centrale si locale, aprobata cu modificari prin Legea nr.223/2002...» citeste mai departe aici

  • e-Transport: Noua procedura propusa de ANAF privind monitorizarea transporturilor de bunuri

    • ANAF a publicat un proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport. Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii Prin Sistemul RO e-Transport sunt monitorizate transporturile rutiere insemnand o deplasare cu incarcatura, realizata de un vehicul rutier, efectuata pe drumurile publice avand un loc de plecare/intrare pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Recomandari financiare pentru vacanta de vara

    • Planificarea financiara pentru vacanta de vara este esentiala pentru a te asigura ca te poti bucura de calatorie fara a te ingrijora de cheltuieli. Iata cateva recomandari financiare pentru a te ajuta sa iti organizezi bugetul de vacanta:   Stabilirea Bugetului Definirea Bugetului Total: ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X