D.G.R.F.P. Cluj-Napoca informeaza contribuabilii despre aplicarea noii proceduri de utilizare si functionare a sistemului RO e-Transport, aprobata prin Ordinul ANAF/AVR nr.1337/1268/2024 si anume:
Prin sistemul RO e-Transport sunt monitorizate transporturile rutiere pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat si transporturile rutiere internationale de bunuri, o componenta importanta in digitalizarea ANAF, prin care se urmareste cresterea capacitatii administrative de combatere a fraudei fiscale.
Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg, sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei ( masa tehnic admisibila , masa bruta totala si de valoare prevazute in ordin), aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.
Declararea transporturilor rutiere de bunuri in Sistemul RO e-Transport se face de utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) si art. 8^1 din OUG nr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, in nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin imputernicit.
In cazul unei partide de bunuri care face obiectul unui transport international ce intruneste conditiile de masa tehnic admisibila , masa bruta totala sau de valoare prevazute in ordin, vor fi declarate toate bunurile transportate, pentru acestea sistemul urmand sa genereze un singur cod UIT.
In cazul unui transport initiat si finalizat pe teritoriul national pentru o partida de bunuri ce include bunuri cu risc fiscal ridicat, care intruneste conditiile de masa tehnic admisibila , masa bruta totala sau de valoare, prevazute in ordin, precum si alte bunuri, in Sistemul RO e-Transport vor fi declarate toate categoriile de bunuri transportate, pentru acestea sistemul urmand sa genereze un singur cod UIT.
Pentru transportul de bunuri efectuat in sistem grupaj se detine un numar de coduri UIT egal cu numarul de partide de bunuri ce intrunesc conditiile de masa tehnic admisibila , masa bruta totala sau de valoare, prevazute in ordin, care fac obiectul respectivului transport.
Bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport au fost stabilite prin OPANAF nr.802/2022.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Sistemul RO e-Transport preia date din sistemele de pozitionare GPS, in situatia in care autovehiculele de transport marfa sunt dotate cu astfel de sisteme.Pentru aceste situatii, pe site-ul www.mfinante.gov.ro, pe pagina RO e-Transport au fost incarcate specificatiile tehnice necesate.In caz contrar, autovehiculele trebuie sa fie dotate cu un dispozitiv de tip telefon mobil care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit, pe care este instalata aplicatia , dezvoltata de CNIF.
Baza legala:
- OPANAF nr.1.337 din 17 iunie 2024 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport,
- O.U.G. nr.41 din 8 aprilie 2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din O.U.G. nr.130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Foto: pexels.com